Overdag beamen in een tent.

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45333

Topicstarter
Ik ga zaterdag naar een feest waar een (homemade)film wordt vertoond in een tent met een beamer op een scherm.
Ik heb gehoord dat er een projector wordt gehuurd van 1000 ansilumen.
Ik heb zelf niet zoveel verstand ervan maar het lijkt mij dat 1000 ansilumen in een feesttent waar toch vrij veel licht invalt veel te weinig power is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Move VB --> [forum=9] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30002

ligt eraan als het een tent is die verduisterd is of zelfs helemaal donker van de binnekant dan is het helemaal geen probleem. Gebeurd vaak genoeg op feesten dat er video getoond word bij feesten in tenten maar dna moeten ze dus wel verduisterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 09:20

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ga d'r maar van uit dat dat niet zo goed zal gaan werken.

Zelfs 3000 lumen zal het nog moeilijk hebben, zeker als de zon schijnt.

Kun je beter een aantal televisies of monitoren neerzetten.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 21:57

TMDevil

Blaat

Als groote tip zou ik geven dat je alles voledig moet verduisteren.
Op welke afstand wil je die beamer eigenlijk zeten van het scherm? hoe dichter bij des te beter maar wel een kleiner scherm natuurlijk.
Ik weet ff niet de naam en type van de beamer waar ik mee heb gewerkt maar dat was een simpele beamer die denk ik iets van 2000ali had die kon op 15meter nog een aardig schermpje projecteeren terwijl er nog best wat licht was.

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

er zal niet veel overschieten van een 1000lumen pj.

ik denk dat je beter een projectieTV of, 1 of meerdere TV's zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 20:52

Jag

Er zijn twee factoren die van invloed zijn op het benodigde lichtvermogen:
- het oppervlakte waarop geprojecteerd wordt
- de hoeveelheid omgevingslicht

Als de tent niet goed verduisterd is, dan schiet 1000 ansi lumen weinig op. Dan heb je echt een hele dikke beamer nodig, of je moet op een zeer klein oppervlakte projecteren. Een betere optie is zoals gezegd de tent goed verduisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niet negatief bedoelt maar:
Wat wil je?

Of het is te zien, Of het is niet te zien, maar dat is echt pas ter plekke te zien, hangt af van:

Tent, is ie donker of is ie licht van binnen
Scherm, is het een goed scherm, of een wit laken, 100% reflectie of doorlatend?
Grootte van geprojecteerde gebeuren
Afstand tot scherm van de kijker
Tijdstip, overdag heb je een probleem, 's nachts niet ;), de zon draait ook langzaam rond, waardoor het ene moment het niet te zien is, andere moment wel (zijlicht is minder erg dan licht van achteren)

Ook hebben goedkope beamers soms wat last van "blur" bij beweging, dus fanatieke beelden komen weer slechter over dan een "slide-show"
Als er geluid onder zit kan dat de zaak een stuk verduidelijken, een jongen met z'n mond open met of zonder het geluid van een boer....

Het is te makkelijk om te zeggen dat het niet lukt, je kunt altijd een poging wagen.

Maar wat ik een beetje raar vind (vandaar mijn intro) is eigenlijk je vraag, je gaat naar een feest, je hebt wat gehoord en je wil weten of het kan?
Morgen weet je het, waarom het vragen? Je weet zo weinig dat je een antwoord krijgt dat nooit je vraag gaat beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

fv

-------------------> hiero

1000 is wel erg mager in zo'n situatie. Aan de andere kant is het maar net zo wat je van het beeld verwacht. Ik heb wel eens klanten meegemaakt die zeer tevreden waren met een beamer van 400 AnsiLumen voor een projectie van 4x3 meter (wel donkere zaal). Persoonlijk vond ik het zwaar naadje; zij echter zeer blij...

Voor hoeveel mensen is die vertoning?

PS: De nieuwste BARCO projector doet 18.000 AnsiLumen: zeer groot apparaat. Aanschaf waarde: hoog... zeer hoog... :D

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Pagina: 1