[W98/W2K]Verwijderen W98 in dual boot met W2k

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik weet het, er staan enige topics over in de search. Maar ik krijg daar niet een duidelijk antwoord op om het volgende:
Ik heb een gepartitioneerde schijf met op C: W98 en (fysiek gezien) daarna W2k op een nieuwe partitie.
Het probleem is alleen dat W2k op een NTFS bestandssysteem staat, en W98 uiteraard op FAT32.
Oftewel, ik boot van C:(W98 schijf) met een menutje.

Is de NTFS partitie gewoon bootable te maken? Ik heb de beschikking over Partition Magic 6.0.

Ik wil af van die 9x troep. Ik game toch nauwelijks meer (PS2:)) op mijn PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik weet niet precies. Maar je kan natuurlijk gewoon zeggen dat je geen boot menu meer wil hebben en dan je windows 98 schijf leeg gooien. Maar dan kan je niet converteren naar NTFS. Ik denk dat je inderdaad partition magic moet gebruiken. Alleen ik heb daar geen ervaring mee, ik hoop voor je dat andere mensen dat wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 21:05
Hoebedeol je af van Win98 troep??? gewoon format c :?
En ja je kan wel een boot manager downloaden op www.download.com en zoek op bootmanager.
Met Xfdisk http://www.mecronome.de/xfdisk/download.html kun je dual boot maken echt simpel progje....daarmee kan je ook partitioneren enz ik gebruik het vaak :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
ja ik heb dus dit:
code:
1
2
3
4

En ik wil dit:
code:
1
2
3
4

En dan graag zonder data kwijt te raken...

edit: mijn eerste ASCII kunstwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
uhm tja week niet pcies je zou ghost kunnen maken endan op C zetten of je kan win2k op C installeren en dan data van
D overzetten....weet niet echt hoe het nou moet..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 13:00 schreef Goldhammer het volgende:
uhm tja week niet pcies je zou ghost kunnen maken endan op C zetten of je kan win2k op C installeren en dan data van
D overzetten....weet niet echt hoe het nou moet..... :(
hehe tja, ik dacht eerst ook dat het simpel zou zijn, totdat ik er beter over nadacht.

Het probleem is dat je niet zomaar een ghost kan maken omdat de W2k partitie volgens mij niet bootable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
tja dan moet je denk maar win2k opnieuw installen en dan verder gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die partities kan je waarschijnlijk wel mooi omzetten met Partition Magic.

Overigens, die ASCII art, die kun je beter volgende keer tussen [code ] en [ /code] (zonder spaties zetten), dat werkt wel.

Zou je volgende keer de Windowsversies ook nog even tussen [ ] in de topictitel kunnen zetten, dat maakt het wat overzichtelijker in WOS. Zie ook [topic=471457]. Een mooie titel zou zijn: [Win2k][Win98]Dualboot Win98 verwijderen. Bedankt :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 13:06 schreef blackd het volgende:
Die partities kan je waarschijnlijk wel mooi omzetten met Partition Magic.

Overigens, die ASCII art, die kun je beter volgende keer tussen [code ] en [ /code] (zonder spaties zetten), dat werkt wel.

Zou je volgende keer de Windowsversies ook nog even tussen [ ] in de topictitel kunnen zetten, dat maakt het wat overzichtelijker in WOS. Zie ook [topic=471457]. Een mooie titel zou zijn: [Win2k][Win98]Dualboot Win98 verwijderen. Bedankt :)
Bedankt voor de tips. Ik kom hier tegenwoordig niet zo heel erg vaak meer. vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Tja... gewoon je zooi backuppen en dan formatteren en dan win2k op FAT32 gooien ipv NTFS...

Als je echt niet kan/wil backuppen dan doe je in win2k:
run -> edit.com c:\boot.ini -> dan moet je de timer op 0 zetten en zorgen dat standaard win2k wordt geladen.
Dan gooi je alle zut van je c af (alle directories maar niet de bestanden in de root van c: daar zitten bestanden bij voor de bootup) zodat je nog maar een halve MB hebt op je C en dan verklein je je c: met PMagic zodat je je D: kan vergroten en/of eventueel nog een E: erbij kan zetten voor je documents ofzo...
je kan natuurlijk ook formatteren :D

Succes...
greetz

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik weet niet of het ook anders kan. Ik zou natuurlijk het liefst W2k zo dicht mogelijk op het begin van de harde schijf hebben...
Bedankt voor je idee. Misschien heeft iemand anders nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

de meest voor de hand liggende optie is om een backup van je windows2000 te maken. dan de hele zut formateren en windows2000 opnieuw installeren. Backup terugzetten en draaien met die handel. Clean install is in dit geval wel de beste optie. Gelijk de c formateren als NTFS..

cheers
Pagina: 1