Toon posts:

Archlinux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die 'archlinux' (www.archlinux.org) geprobeerd hebben?

Zo ja, werkt dat goed?

Ik heb de ISO gedownload van de 0.2 versie maar wil ook pakkettengebruiken van de 0.3 versie (bijv kde 3.01), weet iemand hoe die te installeren?

Alvast bedankt,

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

je kan met pacsync sync je systeem syncen met de server, waar de 0.3 packages op te vinden zijn. wil je zelf packages maken vanaf de source kan je gebruik maken van het ABS (Arch Building System), via rsync te benaderen (server is archlinux.org::abs). We zijn nu bezig met de laatste hand te leggen op pacman 2, welke dependencies ondersteunt.
Hopelijk vind je het een fijne distro!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Topicstarter
He, bedankt voor je info...

Nadeeltje is dat ik geen breedbandverbinding heb thuis, en dus alles download op de zaak.

Ik heb de iso van 0.2 gebrand en alle paketten van 0.3, kan ik deze ook van cd installeren?

Ik was toch wel op zoek naar een slanke en snelle distro, en Archlinuz ziet er veelbelovend uit... ik ben benieuwd!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

ja kan, op ftp://ftp.ibiblio.org/pub/linux/distributions/archlinux staat de volledige inhoud van de 0.3 versie.

Als je dan eenmaal 0.2 heb geïnstalleerd kan je je /etc/pacsync file aanpassen, deze zal normaal de files van het internet afhalen, maar dat kan je dus veranderen naar de cdrom drive of een lokale map.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor