Ik heb hier er bijna niks over kunnen vinden, dus ik d8, ik post het hier maar ff, voor als mensen zoeken op GPRS 
Ok, ik ben er uren mee bezig geweest, maar na veel klooien, weet ik nu wat er moet worden ingestelt
ik zal hier een uitleg geven, en hou daar mee rekening dat je al een bluetooth connectie met je telefoon hebt. Dit zal denk ik ook werken voor de 6310 zelf..
Owja, Ben zelf zegt dat de 6310 GPRS niet ondersteunt, doet die natuurlijk wel.. (duhh)
Ook moet GPRS wel geactiveerd zijn
de 6310i heeft nog steeds de software bug van na een keer GPRS'en opnieuwe aan uit, en je kan hem nog niet laten updaten..
Dus heb gedult over twee weken kan het ongeveer zeiden ze tegen me...
Nou, iedereen succes, en hopelijk helpt dit!
Ok, ik ben er uren mee bezig geweest, maar na veel klooien, weet ik nu wat er moet worden ingestelt
ik zal hier een uitleg geven, en hou daar mee rekening dat je al een bluetooth connectie met je telefoon hebt. Dit zal denk ik ook werken voor de 6310 zelf..
Owja, Ben zelf zegt dat de 6310 GPRS niet ondersteunt, doet die natuurlijk wel.. (duhh)
Ook moet GPRS wel geactiveerd zijn
- we beginnen met de telefoon, stuur een sms'je naar 927 met de tekst: 6310
- Zorg er nu voor dat je de instellingen die in de sms staan, opslaat op je telefoon!
- Stuur nu een sms naar 927 met de tekst WAP (let op de hoofdletters, dit maakt uit)
- Schrijf de Login naam, en wachtwoord op die je krijgt, en bewaar dit
- ga nu naar het MENU en ga naar INSTELLINGEN daar ga je naar GPRS-Modem-instellingen Ga dan naar actieve toegangpunt bewerken
- Nu mag je zelf een alias bedenken, ik heb hier iets als Ben GPRS, bij GPRS-Toegangspunt voer je in voor Ben-intensief: internet-int en voor Ben actief: internet-act voor mensen die niet bij ben zitten, die is het zogenaamde APN wat je overal ziet staan..
- Nu zijn we met de telefoon helemaal klaar!
- Ga naar je Bluetooth manager, en klik op je Nokia, ga onder naar actions en klik op Set As bluetooth dialup modem
- ga dan naar Start/settings en bij settings, tabblad connections ga hierna naar het icoontje connections
- klik op Modify en op New
- Voer dan een naam in, mag je zelf verzinnen, ik heb daar Ben GPRS (orgineel :wink: )
- bij modem: Bluetooth Dialup modem
en bij baud rate: 115200 - klik nu op advanced en ga naar tabblad TCP/IP, zorg ervoor dat die op de bovenste staat (Use server-assigned IP adress
- Klik op nu Tabblad Name Server, en voerin als eerste DNS server: 193.79.251.39 de rest mag gewoon leeg zijn.
- Klik op OK, en klik dan op Next, haal de Country code en Area code weg, en voer in *99#, en druk op next
- Haal het vinkje weg bij Cancel call is not connected within, en het vinkje bij Wait for dial tone before dialing voer daarna in bij Extra dial-string modem: +CGDCONT=1,"ip","internet-int","",0,0 dan internet-int verandert naar act als je actief hebt. en druk op finish.
- Druk nu weer op ok, en ga onderin naar tabblad Dialing Locations, en klik op Dialing patterns, voer daar overal G in.
- druk op ok, en ga weer naar COnnections, en druk op Connect Voer je login/wachtwoord van de straks en, en druk op connect, bij mij belt die nu..
de 6310i heeft nog steeds de software bug van na een keer GPRS'en opnieuwe aan uit, en je kan hem nog niet laten updaten..
Dus heb gedult over twee weken kan het ongeveer zeiden ze tegen me...
Nou, iedereen succes, en hopelijk helpt dit!
Oh noes.. No more TreinTijden :(