Hoe kan je zien dat iemand is ingelogd op een forum? Dus op welke manier kan ik dat in een db zetten en eruit halen?
Verwijderd
IP krijgen van de gebruikers. Bij het inschrijven laat je het IP loggen. Bij iedere bezoeker wordt gekeken of zijn IP bekend is. Dit werkt helaas alleen met een STATIC IP.
Ik bedoel dus dat andere kunnen zien wie er nog meer zijn ingelogd.
Dus iets van een db waar je de namen inzet die zijn ingelogd. Maar hoe krijg je ze er dan weer uit als iemand gewoon zn brower sluit?
Dus iets van een db waar je de namen inzet die zijn ingelogd. Maar hoe krijg je ze er dan weer uit als iemand gewoon zn brower sluit?
Kan je toch gebruiken voor sessies want ip's veranderen toch niet in dezelfde internet sessie?Op donderdag 30 mei 2002 12:25 schreef Gertsan het volgende:
IP krijgen van de gebruikers. Bij het inschrijven laat je het IP loggen. Bij iedere bezoeker wordt gekeken of zijn IP bekend is. Dit werkt helaas alleen met een STATIC IP.
je kunt niet met php & html zien als iemand meteen is uitgelogged..Op donderdag 30 mei 2002 12:27 schreef gomaster het volgende:
Ik bedoel dus dat andere kunnen zien wie er nog meer zijn ingelogd.
Ik zou zoiets doen van: iedere keer als iemand reload, dat er dan in een db de tijd word gezet, steeds overschreven word dus
en dat die tijd word verwijderd na een bepaald aantal sec.
die is wel handig.Op donderdag 30 mei 2002 12:29 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
[..]
je kunt niet met php & html zien als iemand meteen is uitgelogged..
Ik zou zoiets doen van: iedere keer als iemand reload, dat er dan in een db de tijd word gezet, steeds overschreven word dus
en dat die tijd word verwijderd na een bepaald aantal sec.
Helaas.... of gelukkig, net hoe je het bekijkt. Is dat niet zo.Op donderdag 30 mei 2002 12:28 schreef gomaster het volgende:
[..]
Kan je toch gebruiken voor sessies want ip's veranderen toch niet in dezelfde internet sessie?
Bij normale gebruikers blijft het IP wel gelijk, maar bij AOL gebruikers of sommige bedrijfs proxies niet...
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
geen expert maar volgens mij kan je het beste doen dat als iemand een pagina oproept dat dan word in de db als die pagina door de zelfde gebruiker niet nog een keer word aangeroepen binnen xsec of min dat hij dan verwijdert word
dan moet je nog zorgen dat hij mensen niet dubbel weergeeft enzo
dan moet je nog zorgen dat hij mensen niet dubbel weergeeft enzo
Pagina: 1