Beste mede Tweakah,
Ik heb een script geschreven om in PHP om een naam dat in de variabele $naam staat (b.v. van der boom) op te splitsen in de variabelen $naam en $voorvoegsel.
Het script geeft ten alle tijden de achternaam weer maar wil de voorvoegsels niet scheiden en in de variable zetten
Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
P.S. Als er dingen niet duidelijk zijn zeg het maar dan pas ik het ff aan.
Ik heb een script geschreven om in PHP om een naam dat in de variabele $naam staat (b.v. van der boom) op te splitsen in de variabelen $naam en $voorvoegsel.
Het script geeft ten alle tijden de achternaam weer maar wil de voorvoegsels niet scheiden en in de variable zetten
PHP:
1
| <?//$Naam converteren in $Voorvoegsels en $achternaam$uitzonderingen = array ( 'v/d', 'v.d.', 'van', 'der', 'de', 'het', 'van der', 'vd', 'van de', 'der', 'den',);if (strstr ($naam, ' ') == false) { //Als er geen voorvoegsel voor komt.} else { $temp_naam = explode(" ", $naam); $naam = ""; $eerste_stuk = true; for ($i = 0; $i < count($temp_naam); $i++) { $is_uitzondering = false; for ($j = 0; $j < count($uitzonderingen); $j++) { if ($temp_naam[$i] == $uitzondering[$j]) { $is_uitzondering = true; } if ($eerste_stuk == true) { $eerste_stuk == false; for ($k = 0; $k < $j; $k++) { $voorvoegsel = $temp_naam[$j]; } } else { $naam = $temp_naam[$i]; } } }}echo "$voorvoegsel - $naam<br>";?> |
Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
P.S. Als er dingen niet duidelijk zijn zeg het maar dan pas ik het ff aan.
edit:
Toch wel handig als ik voortaan een iets duidelijker topic maakt excuses.
Hmm op de een of andere duistere manier is i versprongen.
Toch wel handig als ik voortaan een iets duidelijker topic maakt excuses.
Hmm op de een of andere duistere manier is i versprongen.