Toon posts:

Video bewerking, welke kaart heeft kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Joh Wassup!

Thuis heb ik een digitale videocamara van sony, de filmpjes wil ik graag gaan bewerken, met de pc daar is een videobewerkings kaart voor nodig, ben ik al achtergekomen.
Ik moet er dus een hebben met een digitale ingang op de kaart.

Ik zat te denken aan een kaart van pinnacle systems, weten jullie of dat goeie kaartjes zijn, en wat deze kosten en of ik ergens een pagina kan vinden waar ze deze dingen testen. (bij search tweakers.net hebben ik niet echt iets gevonden).
Heeft iemand nog een idee?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

is wel zat over te vinden hoor :)

[search=video bewerken]
[search=video capturen]

Deze Bijv:
[topic=421816/1/999]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
pinnacle zijn de beste (en praktisch de enige) a-merk kwaliteit kaartjes voor video bewerking. Je doet er zeker geen slechte koop mee...

Het is alleen wel prijzig :)

Suc6!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Gewoon een standaard firewirekaartje van 50 euro geeft perfecte kwaliteit maar je krijgt wel enorme files op je harddisk (14 Gb per uur). Duurdere kaartjes kunnen het al gelijk comprimeren.

Verwijderd

Ik heb idd ook zo'n firewire kaartje van 5 tientjes gebruikt, maar die heb ik maar weer HEEL snel terug gebracht. Het capturen met zo'n bagger ding gaat echt TE verrot. Je kan beter iets dieper in de buidel tasten en een ECHTE video bewerking kaart kopen.

de terratec DV-Cameo-600 schijnt wel goeie prestaties te leveren voor een mooi prijsje.
Suc6

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Wat bedoel je met verrot? Zo'n kaartje doet niks meer dan het signaal ongecomprimeerd en zonder kwaliteitsverlies naar je PC te pompen!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Simpel: de DV Raptor RT, of de DV Raptor RS.
Kosten wel beide ver boven de 800 euro... :(

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 20:14
Pinnacle maakt opzich wel leuke kaartjes om video mee te bewerken. Met Pinnacle Studio 7 of iets dergelijks krijg je er ook een leuk stukje bewerkingssoftware bij.

Je kan idd ook een losse firewire kaart kopen, dat scheelt enorm in prijs. Het enige nadeel is dat de software die daar bij zit niet zo heel uitgebreid is. Je zou dan eens moeten kijken naar bewerkingsprogramma's van Ulead, en als je echt iets uitgebreid wilt Adobe Premiere. Het nadeel is dat die programma's niet goedkoop zijn.
Pagina: 1