[XP] internet explorer werkt niet, opera wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
M'n Internet Explorer 6.0 werkt niet meer goed.

Ik kan m'n eigen webserver op localhost wel benaderen, net als html bestanden ed op m'n harde schijf, maar met een ander ip verbinden lukt niet...

Hij blijft bijvoorbeeld op "opening page [url="http://213.239.154.11/""]http://213.239.154.11/"[/url] staan...
Opera en Mozilla werken wel gewoon allebei, Outlook Express doet het, MSN ook, alleen IE dus niet :?...

Ik kan dus ook niet windowsupdate draaien enzo...

Meestal browse ik gewoon met Opera, maar sommige sites slikken alleen IE :(

Wat er ook gebeuren moogh...

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Wat is je vraag nu precies? Hoe je IE kan fixen ofzo :?

Ik gebruik al sinds tijden bijna alleen maar Opera naar volle tevredenheid, IE staat uiteraard nog wel geïnstalleerd en gebruik ik heel zelden stiekem nog ;)

hmmz

Verwijderd

check je proxy settings 'ns

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

SA maar ff :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:20
Kan je windowsupdate niet draaien vanaf Opera??

Of iig de laatse versie van IE downloaden. En dan die instaleren....

Strava

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 15:33 schreef Prulleman het volgende:
Kan je windowsupdate niet draaien vanaf Opera??
Nee, die kun je alleen bereiken met IE ;(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem alleen wat recenter. Ben er al de hele dag mee bezig, heb alle oplossingen uit de FAQ doorlopen, google is mij ook niet vreemd en nisk schijnt te werken.

Mijn situatie:

Server:
- XP pro sp1
- Internet via Motorola EuroDocsis modem L2TP protocol (dus een VPN verbinding)
- AnalogX Proxy (voor degenen in huis die daar behoefte aan hebben, soms handig)
- ICS

Dan een 8 poorts hub

En dan de clienten, op dit moment zijn dat er 6, diverse systemen van w98se tot XPproSP1. Er was één w2k client wegens een speciaal videobewerkingsprogramma maar die is er nu dus uit. Over het algemeen is het allemaal XP behalve één w98se.

Internet (alle protocollen dus) doen het op de server dus er is niks mis met de verbinding vanaf de server tot aan Wanadoo/Casema. Internet doet het sowieso op alle clienten via de proxy. Maar, en nu komt het probleem, het werkt niet via ICS. Dat wil zeggen, sommige zaken werken wél en andere weer niet. MSN werkt prima, updates van virusscanners werken ook prima maar websites bekijken met IE (zonder proxy instellingen) werkt niet en met Opera 7.20 weer wel. Na lang zoeken en dingen elimineren kwam ik via de FAQ en andere sites op een mogelijk probleem met winsock. Ik heb hiervoor een oplodding gevonden die een eventuele foute winsock repareerd maar helaas het probleem duurt voort.

Op microsoft.com wordt er melding gemaakt over een probleem dat w98 en wME systemen zouden hebben met ICS en VPN's die op de server draaien. Er wordt aangeraden om de VPN niet op de server te maken maar op de clienten. Aangezien mijn internetverbinding naar Wanadoo/Casema een VPN is zou hier een probleem kunnen liggen. Ik kan echter geen documentatie vinden over dit probleem in verband met XP.

Maargoed, ik kan dus wél met Opera surfen en níet met IE. Het probleem ligt dus duidelijk aan de client kant toch? Zoals eerder genoemd zou het kunnen liggen aan een corrupte winsock. Maar die is weer helemaal okay en het probleem duurt voort.

Wat zou er nou aan de hand kunne zijn? Misschien dat iemand dit probleem eerder is tegen gekomen en er een idee van heeft?

Verwijderd

ff wat met security settings spelen? of idd ff nieuwe IE downloaden en erop zetten
Pagina: 1