Toon posts:

Wachtwoorden: wel of niet bewaren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik ADSL installeerde stond er ergens in een handleiding dat je maar beter niet je wachtwoorden kon laten bewaren op je computer: da's niet veilig.

Nou zit ik onderhand met tig wachtwoorden (verschillende e-mail accounts, voor de bank en ga zo maar door) en ik vind het toch wel erg lastig om maar steeds die wachtwoorden weer in te moeten typen.

Is het echt onveilig?

Verwijderd

Wanneer er niemand anders achter je pc zit waarvan jij niet wilt dat diegene je e-mail leest, dan zou ik ze er gewoon in laten staan.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou, als iemand in je computer hackt zou hij ze kunnen achterhalen. Maar als jij gewoon voor een goede security zorgt zal dat allemaal niet zo snel gaan.

Je kunt beter als je ECHT belangrijke wachtwoorden te bewaren hebt, die NIET op slaan, en de wachtwoorden die niet zo superbelangrijk zijn gewoon maar gerust opslaan.

* kamerplant slaat ook z'n wachtwoorden op, heeft geen goede beveiliging maar toch is nog nooit iemand achter m'n passwords gekomen. :)

🌞🍃

• Ronald__
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:58

Ronald__

Shit happens

Ik kies er ook altijd voor om ze niet op mijn computer op te slaan, en heb zelf 1 goed wachtwoord.
Dit wachtwoord komt zovaak terug, dat ik het ongelofelijk vaak getypt heb.. en het gaat nu bijna net zo snel als wanneer ik het had opgeslagen *D

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 12:17 schreef Ronald__ het volgende:
Ik kies er ook altijd voor om ze niet op mijn computer op te slaan, en heb zelf 1 goed wachtwoord.
Dit wachtwoord komt zovaak terug, dat ik het ongelofelijk vaak getypt heb.. en het gaat nu bijna net zo snel als wanneer ik het had opgeslagen *D
Dat is volgens mij nog gevaarlijker. :D

Stel ik heb een of andere website met members, jij wordt lid en je hebt een password nodig. Jij vult je standaard wachtwoord in en ik kan bij al je spullen.
Dat lijkt me dus niet echt slim, want je kunt niet bij alles waar je lid van wordt weten of ze betrouwbaar zijn...

🌞🍃

• Ronald__
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:58

Ronald__

Shit happens

Op donderdag 30 mei 2002 12:18 schreef DataBeest het volgende:
Dat is volgens mij nog gevaarlijker. :D
Naja, om het nog moeilijker te maken om te begrijpen.. Ik heb er eigenlijk 2 die ik gebruik ;)
Maar dat wou ik jullie graag in eerste instantie besparen :P
Ik heb er eentje die ik voro webregistraties enzo gebruik. No, die zijn voor mij toch niet belangrijk, die verander ik dus ook nooit.
en ik heb een tweede en die gebruik ik voor mijn e-mail, ssh-acccess enzovoorts.. en die wordt om de paar weken veranderd. Als je hem dan voor jezelf 100 keer hadrop opzegt, heb je geen problemen meer om hem te onthouden *D

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ik heb gewoon 2 paswoorden...

1 voor me e-mail mun domein en got...

en 1 voor de rest die ik overal en nergens invul :)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 12:25 schreef [Airwolf] het volgende:
ik heb gewoon 2 paswoorden...

1 voor me e-mail mun domein en got...

en 1 voor de rest die ik overal en nergens invul :)
das toch nie zo slim overal hetzelfde wachtwoord gebruike, als iemand er ooit achterkomt, kan die overal bij :)

ik gebruik at least 15 verschillende wachtwoorden, maar onthou het wel, vergeet soms alleen welk wachtwoord bij welk account moet :o
Pagina: 1