Nadat harde schijf is verwijderd start pc niet!

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Ik heb een pc met 2 harde schijven:
C: 20G Hier staat Windows XP op
D: 60G Hier staat Windows XP op

De C: van 20G gebruik ik bijna nooit meer. Dus wil ik deze graag overzetten naar een andere pc.
Als ik de computer opstart krijg ik een keuze menu welke windows XP ik op wil starten. De ene op de C: schijf of degene op de D: drive.
Gisteren heb ik de C: drive verwijderd. Als ik dan de computer opstart zie ik staan bij mijn disks dat hij hem herkent als een schijf van ongeveer 20G. Dit terwijl de schijf 60G bevat.
Bij mijn boot sequence heb ik ingesteld dat hij eerst van de harde schijf boot en dan pas van andere apparaten. Het vreemde is alleen dat hij van de cd-rom probeert te booten en als dit niet lukt verder niet meer op wil starten.

Ook krijg ik het keuze menuutje niet meer te zien waar ik kan kiezen welke XP ik op wil starten.

Nu krijg ik de indruk dat dit boot menuutje op de C: staat en dus niet meer werkt als ik C: verwijder ondanks het feit dat er wel een goed werkende versie van XP op de D: drive staat. Kan dit kloppen en zo ja hoe kan ik dit het beste oplossen?

Verwijderd

Dat laatste wat je zegt klopt en je kan het volgens mij oplossen door die schijf er weer in te doen en in Windows XP naar config scherm >> system >> advanced >> (start up & recovery) settings te gaan en daar de default operating system goed in te stellen.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2025
Nu krijg ik de indruk dat dit boot menuutje op de C: staat en dus niet meer werkt als ik C: verwijder ondanks het feit dat er wel een goed werkende versie van XP op de D: drive staat. Kan dit kloppen en zo ja hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ja dit klopt, en ik zou zeggen opnieuw instaleren. Deze informatie staat volgens mij in je bootrecord van je C:schijf , en die kun je niet naar je D: schijf kopieren

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

Lancer

What the......

Je 60Gig schijf was waarschijnlijk eerst de slave? Heb je dr Jumper weer op Master gezet en hem aan de goede IDE connector gehangen?

Kijk ook eens in boot.ini in de root dir. Hier staan de settings voor je start menu.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 15:52

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Gisteren heb ik de C: drive verwijderd. Als ik dan de computer opstart zie ik staan bij mijn disks dat hij hem herkent als een schijf van ongeveer 20G. Dit terwijl de schijf 60G bevat.
Je moet dit in je BIOS instellingen wijzigen. Om het probleem voor goed op te lossen kan je de IDE controlers het beste op auto detect instellen.

Daarnaast moet je ook kijken of de jumper die op je 60GB harde schijf zit, op master staat.
Dit menu staat inderdaad op C. Om het op te lossen zal je XP opnieuw moeten installeren.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op donderdag 30 mei 2002 12:15 schreef L_Jinx het volgende:
Dit menu staat inderdaad op C. Om het op te lossen zal je XP opnieuw moeten installeren.
Repair moet ook kunnen, daarvoor is geen hele herinstallatie nodig.
Pagina: 1