Toon posts:

Ide Raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wil ide raid setup gaan draaien mode 0 , striping .... moet ik beide schijven dan aan aparte hpt370 ide controller hangen of beide schijven aan de zelfde controller .....:?

heb 2 identieke schijven , alleen op de 1e staat data moet ik ze eerst apart formatteren en dan raid setup starten , dan windows installeren ? of eerst windows installeren en kan de raid setup achteraf plaats vinden ?

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Je RAID-0 is het snelst als je de ene schijf op master channel 1 hangt en de tweede als master op channel 2.
Dus slave channel 1 en slave channel 2 blijven leeg.
Je kan ook de schijven als master en slave op channel 1 hangen, maar dat is langzamer omdat ze samen de bus moeten delen.

En nee, je kan geen data op je een schijf hebben staan en dan verwachten dat ie er striping van maakt zonder je data te verliezen.
Na het aanmaken van de stripe-set moet je je harddisk (eigenlijk 2, maar de compu ziet de set als 1) formateren. Alle data gaat verloren...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
thanks garbage , hier heb ik wat aan !!!! ben ff raiden >:)

Verwijderd

Topicstarter
is gelukt , duron 600 @ 950 met 3d prophet 2 mx ..... 2 x seagate 5400 rpm , 20,4 gig hd's die nu in raid draaien ..... worden ze idd echt een stuk sneller van en stiller niet te vergeten =) abit kt7 raid heeft weer een indrukje op me gemaakt , maar de a7v die ik ernaast heb draaien zal geen aandacht te kort komen hoor =)

Verwijderd

stiller?

Verwijderd

Moet je die Promise eens proberen, kicks Abit's ass

• InterRubke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-07 17:27
ik heb 2 schijven op een fasttrack hangen
nu heb ik nog 2 wisselbrackets die ik op de standaard ide bus van het mobo heb hangen. zodra er een hd gedetecteerd (slaves) wordt (in zo'n bracket) door het mobo start het systeem niet meer van m'n schijf die op de fasttrack hangt, iemand ervaring hiermee ?

on the 8th day god started debugging

Pagina: 1