[ASP] ODBC vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Hi,

Ik heb in mijn Global.asa 2 functies:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Session_OnStart:
Set MyCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set MyRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

MyCon.Open "DSN=ShopDB"
 Zet een melding 'sessie.id begonnen om #nu'
MyCon.Close

Set MyCon = Nothing
Set MyRs = Nothing

Session_OnEnd:

MyCon.Open "DSN=ShopDB"
 Zet een melding 'sessie.id geeindigd om #nu'
MyCon.Close

Set MyCon = Nothing
Set MyRs = Nothing

De eerste melding in de DB gaat goed. Maar session_onend wordt aangeroepen (getest mbv application variables), maar de MyCon.Open gaat mis. De functie stopt na het aanroepen van MyCon.Open, en alle andere queries in de database (in volgende sessies/functies) gaan mis. Pas als ik IIS (5.0) restart gaat het weer goed.

Dit alles op W2K Server / IIS 5.0. Probeer ik het op PWS van Win98SE gaat alles goed. Ook als ik MyCon.Open "driver=access, dbx=c:\shopdb.mdb" (zoiets) gebruik gaat het goed. Maar ik ben erg benieuwd waarom het via ODBC misgaat....

Iemand??

Met of zonder mayonaise?

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Session_OnStart:

MyCon.Open "DSN=ShopDB"
 Zet een melding 'sessie.id begonnen om #nu'
MyCon.Close

Set MyCon = Nothing
Set MyRs = Nothing
wat doet die 'zet een melding .... ??? :?
De eerste melding in de DB gaat goed. Maar session_onend wordt aangeroepen (getest mbv application variables), maar de MyCon.Open gaat mis. De functie stopt na het aanroepen van MyCon.Open, en alle andere queries in de database (in volgende sessies/functies) gaan mis. Pas als ik IIS (5.0) restart gaat het weer goed.
welke fout wordt er gegeven?
Probeer ipv een DSN-connectie, je eigen connectionstring samentestellen (wel een goeie natuurlijk :P ). Dan heb je nergens problemen mee...
code:
1
2
Session_OnStart:
...
dit is ook maar vreemd vindt ik om een Session-functie aan te maken ...
(is dit wel een functie ? )

moet het niet eerder iets zijn in de aarde van :
code:
1
2
3
sub Session_OnStart
...
end sub

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
wat doet die 'zet een melding .... ??? :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
MyCon.Open "DSN=ShopDB"
MyRs.Open "logfile", MyCon, 1, 2 (dacht ik..)
MyRs.AddNew
MyRs.Fields("log") = "De sessie" & Session.SessionID & " is begonnen om " & Now & "!"
MyRs.Update
MyRs.Close
MyCon.Close
Set MyRs = Nothing
Set MyCon = Nothing

Deze code gaat helemaal ok in Session_OnStart, maar in OnEnd niet... hij crash (als in stopt de functie) op MyCon.Open
welke fout wordt er gegeven?
ODBC Provider Error 80004005: Unknown Error

Zoeken op het web/got/msdn geeft 100-en meldinden aan met dit nummer, maar nergens de 'Unknown Error' description
Probeer ipv een DSN-connectie, je eigen connectionstring samentestellen (wel een goeie natuurlijk :P ). Dan heb je nergens problemen mee...
Thnx voor de tip, maar zoals onderaan mijn bericht heb ik dat al gedaan en dat werkte... maar ik ben zo benieuwd waarom het met een DSN niet werkt :)
dit is ook maar vreemd vindt ik om een Session-functie aan te maken ...
(is dit wel een functie ? )
Dit is ook niet letterlijk mijn global.asa, maar meer een soort van snel-intik-versie... de functienamen in het echte bestand kloppen wel :)

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

UDL gebruiken; zoek maar binnen GOT op UDL dan vind je ze wel.

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Voetenzalf,

als ik op UDL zoek krijg ik alleen maar topics waarin jij reageert met 'Je moet UDL gebruiken, zoek ff op GOT en je vindt hoe!' :)

De search werkt mi alleen over de laatste 60 dagen, dus wellicht dat de door jou bedoelde link al wat ouder is. Heb je wat specifiekere info want ik heb geen idee waar je het over hebt...

Met of zonder mayonaise?

Pagina: 1