Toon posts:

pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc wil niet meer opstarten.
als ik m'n pc uitzet, en dan weer aanschakel, dan draaien alle fans en hd's enzo, maar m'n scherm blijft zwart.
enkel als ik m'n stroomstekker op m'n mobo, uittrek en dan weer insteek (als de pc uitstaat welliswaar) dan kan ie wel opstarten.
m'n specs:

amd athlon 1.4
256 sdram
40 Gb Hd
abit mobo KT7A-raid (laatste bios)
hercules geforce ddr 32

iemand ??

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 11:40 schreef alligato het volgende:
...als ik m'n pc uitzet, en dan weer aanschakel, dan draaien alle fans en hd's enzo, maar m'n scherm blijft zwart...
Bedoel je hiermee een (warme) reboot of een koude start? Als je een reboot bedoelt is het wel te verklaren, de KT133A had toch een bug dat hij niet kon warm kon rebooten op een FSB van 133? Daar is ook wel een patch voor te krijgen geloof ik.
Anders weet ik het ook niet.

Verwijderd

Dat heb ik ook wel eens met mijn Abit kt7a-raid. Heb er nog niks opgevonden. Dus ook voor mij zijn alle ideeen/oplossingen welkom.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Krijg je misschien een aantal piepjes te horen als je opstart? Het kan dan zijn dat je videokaart een beetje los zit en dat er geen contact is waardoor je nix krijgt te zien.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Misschien zit er iets los in je kast oid ?

Iemand die ik ken, zijn computer starte ook niet meer op, maar hij had de kabel van compuvoeding en monitor verwisseld, en alles werkte weer als normaal :)

Misschien even kijken naar stofjes, of dat iets los zit ... Mocht zelfs dat allemaal niet helpen, koop dan zo'n stekkerdoos waar je met 1 knop overal de stroom vanaf kan halen, die mod je in je bureau, of leg je er gewoon onder, binnen handbereik, en gebruik je dat (<-- dit is dus wél een serieuze gedachte van me )

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

Defecte CPU zou normaal piepjes moeten geven, dit is echter niet in alle gevallen! Dit zou een oorzaak kunnen zijn. Piepjes zijn lange, aaneengesloten piepjes...

Videokaart is 1x lang 3x kort piepen.. Meestal hoor je dat wel.

Haal om te beginnen alle insteekkaarten eens uit je systeem, met uitzondering van je videokaart.. Die kunnen ook defecten bevatten en daar ben je dan snel genoeg achter..

Succes!!

• stoni
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04-2022

stoni

www.klan.nl

geheugen kan ook nog het probleem zijn
Pagina: 1