Toon posts:

Videokaart voor Need for Speed 5

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe videoplank, zeker nu Mijn Voodoo 2 kaartje superlangzaam is onder Need for Speed 5 (wat normaal is geloof ik).

Ik speel ook wel andere racespellen en ga straks over op een Athlon 800. Is de GeForce2 nu de aangewezen kaart, of kan ik met een minder dure kaart volstaan (bv. GeForce2 MX?

Verwijderd

JA GEWOON EEN G-FORGE WAT VOOR EENTJE MAAKT NIET ZO VEEL UIT WANT ZO VEEL SNELDHEIDS VERSCHIL ZIT ER NIET IN

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:44

Exterazzo

Qeasy

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 17:06 schreef sub-zero het volgende:
JA GEWOON EEN G-FORGE WAT VOOR EENTJE MAAKT NIET ZO VEEL UIT WANT ZO VEEL SNELDHEIDS VERSCHIL ZIT ER NIET IN[/quote]Capslock vast?

Audentia

Verwijderd

ik zou een geforce 2 64mb kopen

ik krijg ook een amd athlon 800
met een geforce2. goeie combinatie
een mx is 'te licht' voor een 800mhz
denk ik

Verwijderd

als je dus er geld voor hebt :P zoals niet iedereen (al lijkt dat 'er hier wel op :P)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ja, de MX is te licht voor 800 Mhz. Dat wil zeggen, ik haal op 1000 Mhz praktisch dezelfde scores...

Maar ja, een GF2 kost VEEL te veel geld...

Geef mij maar een Warsteiner.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Weer wandelende reclameborden van Nvidia hier zo !
De ultieme kaart voor NFS 5 is .............
De 3dfx v5 5500 , nfs 5 ondersteunt nl. glide net als Unreal Tournament , daarin verslaat de v5 5500 de GF2 "hands down" en zelfs de Gf2 Ultra! dames en heren , we hebben het hier dus niet over de beste all-round vid card , maar de beste vid card voor NFS 5 , nou,dat is de V5 5500 , simpel.

Een Geforce 2 gebruiker

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Whaha, heeft nix te maken met dat alle tweakers die hier posten door Nvidia betaald krijgen, maar gewoon met dat die kaarten van hun rulen... :P al moet ik wel toegeven dat voor bv. alleen UT of NFS5 andere kaarten ook een goede optie zijn.
MAAR voor Q3 en veel andere spellen en vooral ook voor overall performance blijft Nvidia rulen :P:P:P

ps. sorry voor de herhaling, ik ben 't dus gewoon met je eens, heel erg zelfs :):P

Verwijderd

en hoe zit het met de radeons en glide?
beter of slechter dan de geforce?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

64 Mb op een videokaart, pfffff :)
Wie daar NU al geld aan uitgeeft, is een slaafse volger, geen kritische, goed ingelichte tweaker :)

Verwijderd

Topicstarter
NFS 5 ondersteunt naar mijn weten alleen Glide als er een Voodoo 1 is gemonteerd. In alle andere gevallen wordt DirectX 7 gebruikt - vandaar dat het zo slecht werkt.

• B@MB@M
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

als geld een issue is dan kan je een MX nemen
bijv hercules prophet2 MX 349,- OEM core (175)
of retail met een hogere MHZ core (183) 415,-

dus als je wat wilt ik weet niet heoveel die v5 kost ? maar misschien is dat ook wel een goede optie maar aangzien ik verslaafd ben aan quake en UT neem ik GF

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 13:38
Als 1e Radeon bezitter & NFS5 verslaafde kan ik vertellen dat de Radeon absoluut de moeite waard is om te kopen. Hele mooie graphics, en zeker niet langzaam.

Het is jammer dat je geen fps kan meten met NFS5, anders had ik ze wel gepost als bewijs.

Een 32Mb DDR Radeon is namelijk altijd nog goedkoper dan een Geforce2 met hetzelfde aantal geheugen.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

In need for speed 5 zit ook een voodoo2 dll'tje, naast een dx7 dll'tje, dus waarschijnlijk werkt een vooodoo2 gewoon met Glide ipv van dx7

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Hoe doet een GF1 DDR het in vergelijking met een 2MX?

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Ik speel voornamelijk race games (Rally Championship 2000, NFS, TOCA 2, Speedbusters etc) en gebruik een V5 met 64MB Het is zeker geen overbodige luxe om extra MB's ter beschikking te hebben. Meer dan 32MB zul je niet altijd nodig hebben, maar aangezien mijn V5 alle textures dubbel op moet slaan heb ik aan 32MB niet genoeg. Ik weet niet precies hoeveel texture geheugen er in een spel zit maar het zal in de buurt zijn van de 10MB.
Ik vind 4xFSAA belangrijker dan 32bits kleur tijdens het racen.
In breedbeeld is het prima te doen om NFS-HS op 1024x768x16@4xFSAA te spelen. Geen misvormde strepen op de weg, geen flikkerende borden langs de weg. Alles super strak en scherp.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De voodoo5 is dan ook een speciaal geval. Mijn overtuiging aangaande 64 mb geheugen op een videokaart ging over een GF2. Er is al eerder wat discussie over geweest, maar ik ben er van overtuigd, dat 64 mb op dit moment geen zin heeft. Tegen de tijd, dat 64 Mb zinnig wordt, is de GF2 al een oudje..
Alle tweakers hiero lopen zo ongeveer voorop, dus vandaar mijn standpunt.
Pagina: 1