Toon posts:

Euro teken in word afdrukken?

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje vaag probleem wanneer ik het euroteken wil afdrukken. Het verschijnt wel goed in Word 97, maar op de afdruk is het een vierkantje.

Ik heb het met zowel [alt] + 5 als [alt] + 0128 geprobeerd, maar geen euroteken. Ik heb het met de lettertypen Arial, Times New Roman en MS Comic Sans afgedrukt. De andere 2 printer doen het wel. Het is een oude Brother printer/fax.

Iemand een oplossing of is de printer gewoon te oud?

Verwijderd

Nieuwe printerdrivers installeren kan weleens helpen, maar weet het niet zeker. Welk OS draai je?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Win98 1e editie heeft de € niet en second edition wel.

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal in Windows 95. Is er niet een patch van MS hiervoor? Ik heb hem zelf niet kunnen vinden.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 11:31 schreef int het volgende:
Het is allemaal in Windows 95. Is er niet een patch van MS hiervoor? Ik heb hem zelf niet kunnen vinden.
De patch is hier te vinden. Maar ik weet niet zeker of het je probleem verhelpt omdat je het euroteken wel op het beeldscherm te zien krijgt en deze patch daar eigenlijk voor zorgt.

Heb je al naar nieuwe printerdrivers gezocht, wat ik al eerder vroeg?

Verwijderd

nieuwe printer?
nieuwe installatie OS
nieuwe driver

Verwijderd

Probeer eens hier te snuffelen!

http://www.microsoft.com/windows/euro.asp

Verwijderd

Dat ligt dan gewoon aan je printer, dus als je daar nieuwe drivers voor dowload, kun je naar hartelust euro's uitprinten ;) ( maar dan anders ja).

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 15:28
Ik had dit laatst op m'n werk ook. Bleek dat je in de properties van de printer (in dit geval een ouwe HP laserjet) de optie 'print text as graphics' moest aanzetten. Waren geen nieuwe drivers voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Againzender bedankt :). De patch maakt alles overigens alleen maar erger.

Verwijderd

Je moet je printer ff instellen op 'afdrukken als bitmap'
aangezien je euro teken niet in de fontset van je printer zit.. druk je je lettertjes af als bitmap, heb je dat probleem niet meer.
Aangezien je m al ziet op je scherm zal t verder geen probleem opleveren.. nog ff 1je.. als je een zwart wit printer gebruikt... installeer dan de pcl 5 drivers, pcl 6 is enkel voor kleur een 'verbetering' en zekere HP drivers hebben nog al eens problemen bij pcl 6
Pagina: 1