Toon posts:

Abit BE6-II met PIII Overklokken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Het volgende: Ik heb een Abit BE6-II. Deze ondersteund maximaal een PIII-700Mhz.
Nu wil ik een proc kopen en deze overklokken.

Nu is mijn vraag : Kan ik mijn moederboard overklokken naar een snelheid die hoger ligt dan de desbetreffende 700Mhz. Oftwel, als ik een PIII-700Mhz koop, kan ik deze overklokken ?? Zo ja, wat is de <big>BESTE</big> koeling die ik hiervoor kan gebruiken ??

Alvast bedankt,
Dart

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ja, dat kan.

Betreft Koeler, neem een golden orb of anders waterkoeling

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Ik heb ook en Abit BE6-II en met mijn BIOS kan ik er ook een PIII 800 op laten draaien en er zijn nog nieuwere BIOSen dacht ik.
Dus PIII 700 is niet het maximale wat er op kan draaien.

Verwijderd

de nieuwste biosflash kan 1 GHZ processors aan. :)

Maar ook zonder die bios update kan je de externe klok hoger zetten.

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 17:09 schreef Undertaker2 het volgende:
Ja, dat kan.

Betreft Koeler, neem een golden orb of anders waterkoeling[/quote]Ik heb een be6-2 en en p700.
Deze is nu overklokt naar 933 op cas 2-2-2
Themp op full load is 40 graden met een simpel justcooler van 35 piek.
1001 op cas 3-3-3 is de themp 43 graden.
Waterkoeling is dus alleen nodig als 1001 niet genoeg is.

Specs

Verwijderd

Die van mij loopt op 1002Mhz met een Golden Orb.

Laatste bios gaat idd tot een Ghz.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 10:49 schreef Pirm1 het volgende:
Die van mij loopt op 1002Mhz met een Golden Orb.

Laatste bios gaat idd tot een Ghz.[/quote]Koel...
Wat voor Processor heb je en op hoevel Mhz loopt je FSB ???

Verwijderd

Heb je een SECC2 of een FCPGA P3 ?

Als je een Secc2 heb zou je eens kunnen kijken voor een Global Win Vos 32+ hij past en koelt als een beest....

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik het volgende:
Abit BE6-II met PIII-733 133Mhz FCPGA

Deze wil ik dus <big>MAXIMAAL</big> overklokken !!

En ik wil gewoon weten :
- Wat voor koeling !
- Wat voor geheugen !

Dat zijn de dingen die ik wil weten !!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik zie dat je een cpu met 133 mhz fsb heb gekocht..das wel jammer..je fsb kan je maximaal tot ongeveer 150 mhz klokken...
Even een rekensommetje...je heb een 733 / 133 maakt een multiplier van 5.5 ...als je je fsb naar de 150 mhz(dit vereist de beter dimms!!) dan maakt dat 5.5 x 150 = 825 Mhz. Je fsb kan je met je bord misschien nog een paar mhz hoger zetten maar niet veel meer..dus veel hoger dan 850 mhz zal je zeker niet komen !!!
Je kan beter een 700 mhz kopen met 100 mhz fsb...je multiplier is dan 7(logische).. als je je fsb dan al op 133 mhz laat lopen dan kom je al op 7 x 133 = 933 mhz !! en nu kan je je fsb mooi per mhz ophogen om te kijken hoe veel hoger je kan..
Ik neem aan dat je wel een goeie videokaart heb die de hogere agp snelheden aankan..
Alpha heb wel goeie koelers..of kijk even op www.oc-shop.nl daar heb ik ook me koeler vandaan gehaald...

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik zie dat je een cpu met 133 mhz fsb heb gekocht..das wel jammer..je fsb kan je maximaal tot ongeveer 150 mhz klokken...
Even een rekensommetje...je heb een 733 / 133 maakt een multiplier van 5.5 ...als je je fsb naar de 150 mhz(dit vereist de beter dimms!!) dan maakt dat 5.5 x 150 = 825 Mhz. Je fsb kan je met je bord misschien nog een paar mhz hoger zetten maar niet veel meer..dus veel hoger dan 850 mhz zal je zeker niet komen !!!
Je kan beter een 700 mhz kopen met 100 mhz fsb...je multiplier is dan 7(logische).. als je je fsb dan al op 133 mhz laat lopen dan kom je al op 7 x 133 = 933 mhz !! en nu kan je je fsb mooi per mhz ophogen om te kijken hoe veel hoger je kan..
Ik neem aan dat je wel een goeie videokaart heb die de hogere agp snelheden aankan..
Alpha heb wel goeie koelers..of kijk even op www.oc-shop.nl daar heb ik ook me koeler vandaan gehaald...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
maximaal??

denk aan waterkoeling in combinatie met peltiers en een koelkast...

of een kryotech/vapochill systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm...ok

En als ik er een P3-750 100Mhz FCPGA instop ?
(Daar kan ik nog wel aankomen)

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37
kan je toch zelf ook wel uitrekenen..
multiplier staat dan op 7,5, dus als je dan de bus met 33mhz verhoogt stijgt je kloksnelheid naar 998mhz (7.5 x 133)

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry guys, ik kom eigenlijk net een beetje kijken in de wereld der overklokking. Ik weet nog niet precies hoe alles uitgerekend enzo moet worden. Daarvoor heb ik jullie dus nodig...

Dus als ik een
Abit BE6-II met een P3-750 100Mhz FC-PGA heb liggen kan ik deze maximaal overklokken tot 998Mhz ???

Wat is het beste geheugen dat ik hiervoor kan gebruiken ? PC100 of PC133 ??? Ik heb gehoord dat dat ook uitmaakt !

• DeadKennedy
  • Laatst online: 08:37
sja het probleem is dat je niet weet of ie stabiel loopt op 133mhz FSB.... als ie niet op 133 loopt heb je 100mhz geheugen nodig, als ie dat wel doet is 133mhz geheugen natuurlijk beter.

*correct me if i'm wrong* want ik ben ook geen expert

WEBN & chill (@IBKR)

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Met de juiste koeling
Ik heb een alpha.
Moet je echt wel tot de 1001 kunnen komen
Die van mij post erop maar wil niet booten
Komt waarschijnlijk door mijn geheugen 100 mhz
Dus echt een reepje 133 kopen.
Be6-!! staat er om bekend dat ie zelfs wel tot de 146 fsb kan klokken dus.
Koelertje kopen.
Naar de Gigahertz
In je bios wel je vcore en voltage mee omhoog klokken.

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Mijn P3-700E@980MHz, 1.85V zit op een Asus P3B-F ( slot 1 ) , de cpu word gekoelt door een Arctic Circle koeler van de oc-shop.nl
Ze hebben die koeler nog dacht ik, beveel hem aan hoor. Alpha-Delta prestaties.

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1