Toon posts:

PIII 800 op halve snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai folks,

Ik heb een AOpen AX6BC Slot 1 mobo, met een slot 1 naar socket 370 converter erop, om mijn PIII 800EB (socket 370) te kunnen laten draaien.

Maar.... zonder eerst een Bios update gedaan te hebben, stond bij het opstarten, PII 400.
Daarna een bios update gedraaid, nu staat ie wel op PIII, maar nog steeds op 400 Mhz...
Ik kan in de bios wel iets aanpassen qua oc'en, maar het zou leuker zijn om dan vanaf 800 te beginnen.
Of (en dat denk ik eigenlijk zelf) ligt het aan mijn converter????????

Verwijderd

Je moet de FSB verhogen naar 133Mhz..hij staat nu op 66Mhz.

Volgens mij moet je daarvoor een jumper veranderen op je mobo, anders kanhij niet op 133Mhz

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16
Er zouden jumpers op je converter kunnen zitten, misschien dat je daar iets mee kan doen ? Zit er niet een handleiding bij ?

P.S. Handleiding is een fout woord voor tweakers ;)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 30 mei 2002 10:59 schreef XTracer het volgende:
Er zouden jumpers op je converter kunnen zitten, misschien dat je daar iets mee kan doen ? Zit er niet een handleiding bij ?

:D

Maar je hebt wel gelijk, anders heeft ie strax een vette P3 400 mhz oc'd naar 500 mhz in zijn sign staan :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 10:59 schreef XTracer het volgende:

Er zit geen *foei* handleiding bij, en voor zover ik weet ook geen Jumpertjes...... :(

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
zul je ff je bios in moeten....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 11:06 schreef PsYgHo het volgende:
zul je ff je bios in moeten....
Net gedaan dus.....

Op 133 Mhz in de bios, loopt ie vast. (dan herkent ie wel PIII 800, trouwens)
Zet ik hem op 100 , dan maakt ie er PIII 600 van...
denk dat de converter dan toch echt the problem is....

Verwijderd

Op 133 Mhz in de bios, loopt ie vast. (dan herkent ie wel PIII 800, trouwens)
Zet ik hem op 100 , dan maakt ie er PIII 600 van...
denk dat de converter dan toch echt the problem is....
Heeft je mamaplank een BX chipset? Zoja, die gaan officieel tot de 100 Mhz, en overklokken tot 133 werkt niet altijd (vaak wel, maar niet altijd), ook al kan je processor het gewoon aan.

Probeer eens de 112 Mhz ofzoiets...

Verwijderd

Topicstarter
Tis een BX440..... :(

Verwijderd

Sommige Aopen moederborden werken alleen goed als je ook Aopen converters gebruikt...Probeer dat eens.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Gallus

Cheesy

BX ondersteunt officieel inderdaad geen 133Mhz. Je hebt toch wel pc-133 geheugen? Maar het kan ook zijn dat je videokaart het niet trekt.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 11:56 schreef Gallus het volgende:
BX ondersteunt officieel inderdaad geen 133Mhz. Je hebt toch wel pc-133 geheugen? Maar het kan ook zijn dat je videokaart het niet trekt.
pc-133 geheugen? zekers.. En vid. kaart lijkt me niet het probleem, Diamond Viper V770 32 MB.

• PsYgHo
Probleem met de BX chipset is dat die de agp diveder niet heeft, op 133mhz. De pci en isa bus is meestal geen probleem, aleen zal je agp op 88mhz gaan lopen, en niet alle kaartjes vinden dat fijn. Uiteraard dien je ook 133mhz mem te hebben...

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 10:49 schreef PsYgHo het volgende:
Probleem met de BX chipset is dat die de agp diveder niet heeft, op 133mhz. De pci en isa bus is meestal geen probleem, aleen zal je agp op 88mhz gaan lopen, en niet alle kaartjes vinden dat fijn. Uiteraard dien je ook 133mhz mem te hebben...
pci geen probleem???? heb je wel eens een adapatec 2940u2w op een PCI bus van 44MHz geprobeerd te draaien, dat wordt niet echt wat vrees ik

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 31 mei 2002 11:57 schreef laureijs het volgende:

[..]

pci geen probleem???? heb je wel eens een adapatec 2940u2w op een PCI bus van 44MHz geprobeerd te draaien, dat wordt niet echt wat vrees ik
Dat hangt ervan af. Veel latere BX mobos (ik denk hier aan m'n eigen CUBX, maar ook een P3BF of een BE6-II) hebben 4x dividers voor de PCI, dus kan het op 133/88/33 draaien.

sHaRKs, kijk hoe hoog je PCI staat als je het op 133 probeer in te stellen. Als blijkt dat de PCI op 44 staat, dan heb je pech. Probeeer wat PCI kaarten eruit te trekken (vooral netwerkkaarten), misschien dat je dan meer succes hebt.
Als de PCI 33 is, dan is het de VGA of de CPU/chipset. Om de VGA de kans te geven moet je AGP op 1x zetten ipv 2x- toegegeven, het is minder snel, maar de snellere mem en CPU vangen dat op.
Wil je dat NOOIT meer met :( zeggen :( :( :(

De BX is nog steeds, 4 jaar na invoering, in de meeste dingen de snelste P2/3 chipset. Dat is nog nooit eerder voorgekomen en zal de komende tijd niet meer gebeuren. Het is een legende. Pleeg geen heiligschennis :o :+

Oslik blyat! Oslik!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het kan iig niet liggen aan het feit dat je mobo de proc niet herkend.
Ik hen zelf een Asus P3V4X, daarop zit een Asus Slot1 converteer op.
Daarop zit een 800EB proc.
Mijn mobo kent deze proc niet (zelfs niet met nieuwste BIOS) en geeft dan ook netjes aan dat 'ie nog nooit van de CPUID gehoord heeft.

Echter zegtie wel netjes dattut een 800EB is op 800 Mhz.

Dus het licht iig aan je FSB verhaal.

(dit geweldige epos even ter bevestiging voor je mobo ;) )

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op donderdag 30 mei 2002 11:19 schreef sHaRkS het volgende:
Op vrijdag 31 mei 2002 12:07 schreef dion_b het volgende:

Wil je dat NOOIT meer met :( zeggen :( :( :(

De BX is nog steeds, 4 jaar na invoering, in de meeste dingen de snelste P2/3 chipset. Dat is nog nooit eerder voorgekomen en zal de komende tijd niet meer gebeuren. Het is een legende. Pleeg geen heiligschennis :o :+
Idd, op zulke ketterij zou hier eigenlijk een permban moeten staan >:)

En wat de AGP op 1x zetten betreft, da's een goede tip, met name met zo'n oudere kaart. Mijn BX@133 met Matrox G400 bleef destijds ook niet stabiel met AGP 2x, maar AGP 1x en ik kon spelen wat ik wou :) (performanceverschil tussen 1x en 2x bleek na meting verwaarloosbaar klein).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 30 mei 2002 10:57 schreef sHaRkS het volgende:
Ik heb een AOpen AX6BC Slot 1 mobo, met een slot 1 naar socket 370 converter erop, om mijn PIII 800EB (socket 370) te kunnen laten draaien.
Als je mainboard maar tot 100MHz FSB gaat, mag je je proc komen omruilen voor mijn P3-800E. ;)

Siditamentis astuentis pactum.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Op vrijdag 31 mei 2002 13:24 schreef Abbadon het volgende:

[..]

[..]

Idd, op zulke ketterij zou hier eigenlijk een permban moeten staan >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.pricewatch.be/images/smilies/worshippy.gif 440BX Afbeeldingslocatie: http://www.pricewatch.be/images/smilies/worshippy.gif

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tsja voor een BX bord had je eigenlijk de PIII 800E moeten hebben (100MHz FSB) en niet de PIII 800EB (133MHz FSB).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ok, ik weet dat de BX chipset een van de beste is die ju kunt krijgen :o sorry sorry sorry....

Ik baalde op dat moment gewoon ff.... dat snappen jullie vast wel..

Ik ben inmiddels al heeeeeeeeeeeel blij dat ie nu op 702 Mhz loopt, met een clocksnelheid van 117 mhz...

Kan ik tenminste fatsoenlijk mijn Return to Castle Wolfenstein spelen >:)

<edit> als ik het dus goed begrjip, en ik koop een kaart vanaf laten we zeggen Geforce 2, dan is het probleem ook voorbij??? Althans, probleem... dat ie op 800 Mhz loopt bedoelt ik..</edit>

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug een Powerleap convertor op Internet gezien. Die was speciaal gemaakt om op een 100 mhz BX bord te worden gezet. Deze zorgde ervoor dat de processor op een 133 mhz bus draaide, terwijl de rest van het systeem (geheugen e.d.) gewoon op 100 doordraaide. Dit kon met een jumper worden geregeld. De convertor kon op 100 en op 133 mhz lopen. Misschien kan dat bij die van jouw ook?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Een P3 EB processor kan je dus niet overclocken! Het gaat wel, maar je komt misschien 50 Mhz verder. Ik heb zelf een P3 600 en die komt niet verder dan 648 Mhz :{ De EB's zijn de slechts overclockbare Pentiums...

The devil is in the details.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op vrijdag 31 mei 2002 15:42 schreef FirePower het volgende:
Ik heb een tijdje terug een Powerleap convertor op Internet gezien. Die was speciaal gemaakt om op een 100 mhz BX bord te worden gezet. Deze zorgde ervoor dat de processor op een 133 mhz bus draaide, terwijl de rest van het systeem (geheugen e.d.) gewoon op 100 doordraaide. Dit kon met een jumper worden geregeld. De convertor kon op 100 en op 133 mhz lopen. Misschien kan dat bij die van jouw ook?
Da's onmogelijk, echt.
Op vrijdag 31 mei 2002 13:48 schreef sHaRkS het volgende:
...<edit> als ik het dus goed begrjip, en ik koop een kaart vanaf laten we zeggen Geforce 2, dan is het probleem ook voorbij??? Althans, probleem... dat ie op 800 Mhz loopt bedoelt ik..</edit>
Hum, dat kan niemand je garanderen (ik zou het iig niet durven te beweren), kans is wel een stuk groter dat 't je lukt omdat een GF2 niet moeilijk doet over 89MHz AGP poortsnelheid. Maar kun je niet eerst proberen d.m.v. software AGP 2x naar AGP 1x terug te brengen? Nooit geschoten is altijd mis :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• PsYgHo
Op vrijdag 31 mei 2002 11:57 schreef laureijs het volgende:

[..]

Nee geen probleem, de pci, kun je kiezen tussen (meestal)de 44mhz , en de 33mhz :) Dus ik zette hem altijd op de 33, wel zo lekker...

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op vrijdag 31 mei 2002 16:19 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Een P3 EB processor kan je dus niet overclocken! Het gaat wel, maar je komt misschien 50 Mhz verder. Ik heb zelf een P3 600 en die komt niet verder dan 648 Mhz :{ De EB's zijn de slechts overclockbare Pentiums...
:?

Ik had een P3 733EB op 916~166.66MHz FSB 8-) 25% OC!
Slecht overlockbaar zei je? Het is dat mijn CUSL2 niet verder dan 166.66MHz FSB op de mem/cpu 133/133 instelling ging anders had het nog harder gelopen ivm het met Vcore +0.05 al stabiel was.

http://service.madonion.com/compare?2k1=2233475

Maar dat was ff offtopic :P

Die convertor van powerleap lijkt me niet zo'n goed idee want die dingen zijn stinkend duur en ik denk zo dat dat niet lekker gaat werken want je krijgt problemen in je data verkeer van en naar de CPU... 100->133 is net alsof je van 4 naar 3 baans op de snelweg gaat... in de spits krijg je dan file :(

Als je boird geen 1/4 PCI divider heeft is het gewoon een E versie kopen/ruilen of kijken welke AGP/PCI kaart de hoge MHz niet aankan. 44MHz is heeel veel voor de meeste kaarten. SCSI kun je zoiezo vergeten, van de netwerkkaarten weet ik dat 3COM en Realtek (liepen bij mij op 42.5MHz) het niet heel erg vinden, GF2 of latere kaarten kunnen ook een best hoge AGP hebben.
Zorgh voor een goede koeling in je kast! Mijn GF2mx moest een actieve koeler hebben voor een AGP van 85MHz.

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 17:02 schreef PsYgHo het volgende:

[..]

Nee geen probleem, de pci, kun je kiezen tussen (meestal)de 44mhz , en de 33mhz :) Dus ik zette hem altijd op de 33, wel zo lekker...
dat gaat dus niet met een abit bh6 rev 1

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Verwijderd schreef op 30 mei 2002 @ 10:57:
Hai folks,

Maar.... zonder eerst een Bios update gedaan te hebben, stond bij het opstarten, PII 400.
Daarna een bios update gedraaid, nu staat ie wel op PIII, maar nog steeds op 400 Mhz...
Ik kan in de bios wel iets aanpassen qua oc'en, maar het zou leuker zijn om dan vanaf 800 te beginnen.
Of (en dat denk ik eigenlijk zelf) ligt het aan mijn converter????????
Je hebt die AX6bc nog steeds?? zo ja moet je je bios effe updaten naar 2.58
downloaden op deze site A-Open Ax6bc Bios Updates
Je kunt omdat het een 133 proccesor is ook proberen om hem op 7 * 112 mhz te laten lopen.
moet je de temperatuur wel ff in de gaten houden. (Hardware monitor ff installeren)
In het bios kun je dat instellen. (7*112)
Heb zelf ook een convertor van aopen met een p3 600. probleem is om er een grotere blok koeling erop te zetten.(nam 2 geheugen banken in) maar toen liep ie wel op 733 mhz (6,5*112) temp ergens rond de 34 graden.

Intel 440BX chipset is oke _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door LMD op 16-09-2002 14:07 . Reden: effe url aanpassen staat nu wat netter ]

Nothing more to say...

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 23:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nah en als je hem dan echt niet op 800MHz weet te klokken, dan koop je een echt 133MHz bord en verkoop je mij die 440 BX :( - ding ;)

440 BX _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
zie sig ...

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

MaRc0 schreef op 31 mei 2002 @ 16:19:
Dat ligt eerder aan jou mobo...mijn PIII600EB ging @787 (@174Mhz FSB) met std retail intel coolertje..
Pagina: 1