Toon posts:

[AVI] Subtitling

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, want ik heb een film binnengehaald en dat is een avi bestand. Nu zat er ook een nederlandse subtitling bij namelijk "vite-divx-tr.idx" "vite-divx-tr.sub" en "vite-divx-tr.ifo"

En nu wil het branden als SVCD met Nederlandse ondertiteling. Nu dacht ik ik ga naar Nero, druk op de knop SVCD maar begint ie te zeiken over een codec ofzo..

Weet iemand hoe ik dit brand met subtitling ?
Die film.avi werkt overgens perfect.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Die film Texas Rangers is best wel ok ja. En voor een VCD versie zul je wel 2 CD's nodig hebben omdat het anders erg slecht wordt de kwaliteit. Ik denk dat je de film eerst naar MPEG(2) moet omzetten en dan in 2-en knippen zodat alles op de CD's past en dan moet het kunnen. Heb zelf nooit een VCD gemaakt, maar ik denk dat dit de methode is.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 11:04 schreef Fatamorgana het volgende:
Die film Texas Rangers is best wel ok ja. En voor een VCD versie zul je wel 2 CD's nodig hebben omdat het anders erg slecht wordt de kwaliteit. Ik denk dat je de film eerst naar MPEG(2) moet omzetten en dan in 2-en knippen zodat alles op de CD's past en dan moet het kunnen. Heb zelf nooit een VCD gemaakt, maar ik denk dat dit de methode is.
Sorry ik ben echt een leek op dat gebied, kan je me vertellen hoe ik dat moet doen ? precies ??

Alvast bedankt ...

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op donderdag 30 mei 2002 11:09 schreef Enemyforce het volgende:

[..]

Sorry ik ben echt een leek op dat gebied, kan je me vertellen hoe ik dat moet doen ? precies ??

Alvast bedankt ...
Zoals ik al schreef, heb ik dat zelf ook nog nooit gedaan, maar misschien kun je hier meer vinden: http://www.divx-digest.com/

Staan zal progjes en convertors op, dus de kans is groot dat je er vindt wat je zoekt. Zoals bv: TMPGEnc voor converten van AVI naar MPEG/MPEG2 (VCD/SVCD).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 11:12 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, heb ik dat zelf ook nog nooit gedaan, maar misschien kun je hier meer vinden: http://www.divx-digest.com/

Staan zal progjes en convertors op, dus de kans is groot dat je er vindt wat je zoekt.
Okay bedankt !! Ik ga het proberen !!

Verwijderd

http://www.divx-digest.com/software/index.html

Maare om er een ondertiteling bij te doen ben je nog wel ff bezig...

.sub bestand converteren naar .srt
avi bestand in virtualdub laden
subtitle plugin downen voor virtualdub
film en subtitle bijelkaar voegen
opslaan
TMPGEnc downloaden
film openen
convereteren naar (S)VCD formaat
en dan kan je 'm met nero of easy cd creator branden

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

gebruik voortaan ook de search even, er staan zat topics over divx/vcd/subtitles en die verwijzen allemaal door naar hetzelfde (de bekende guides, ook doom9.org en vcdhelper.com enzo)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.