[ATA100/133] Welke? Zit nu op ATA33

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Ik heb een Asus P3b-F met Celeron700@877 en een Maxtor D740x 40GB ATA133 (7200RPM). Nu zit ik dus met het "probleem" dat op het mobo maar een ATA33 connector zit. Met Sisoft Sandra kom ik met de HD op een score van zo'n 16500 (wat bijna gelijk is aan een 30GB 7200ATA66).
Zou ik upgraden met een ATA100 controller, of voor bijna het dubbele naar ATA133?

Meer specs op m'n homepage

Juist

Verwijderd

mwah, als ik jou was zou ik ff kijken wat goedkoper is een ata100 of 133 controller, want je zal er misschien 15% mee opschieten als je een snellere controller neem

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 10:54 schreef MeTaLBART666 het volgende:
mwah, als ik jou was zou ik ff kijken wat goedkoper is een ata100 of 133 controller, want je zal er misschien 15% mee opschieten als je een snellere controller neem
Zonet schreef ik dit
Zou ik upgraden met een ATA100 controller, of voor bijna het dubbele naar ATA133?

Juist

Verwijderd

Upgraden naar het 133, het verschil in E-tjes tussen de ATA100 (45 E-tjes) en ATA133 (70 E-tjes) is niet zo groot.

Met die ATA133 kun je dan weer genieten van hogere burst snelheden.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op donderdag 30 mei 2002 11:03 schreef feeble het volgende:
Upgraden naar het 133, het verschil in E-tjes tussen de ATA100 (45 E-tjes) en ATA133 (70 E-tjes) is niet zo groot.

Met die ATA133 kun je dan weer genieten van hogere burst snelheden.
Hmm.. Ik zou gewoon voor de ATA100 gaan, mits die ook 48-bit LBA ondersteund.. (makkelijk voor toekomstige upgrades).
Het verschil in doorvoersnelheid merk je namelijk echt niet. (en die theoretische doorvoer van 100MB/sec op udma100 ga je ook al niet halen!)

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-04 09:44

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 30 mei 2002 10:47 schreef Jeldert het volgende:
Ik heb een Asus P3b-F met Celeron700@877 en een Maxtor D740x 40GB ATA133 (7200RPM). Nu zit ik dus met het "probleem" dat op het mobo maar een ATA33 connector zit. Met Sisoft Sandra kom ik met de HD op een score van zo'n 16500 (wat bijna gelijk is aan een 30GB 7200ATA66).

Meer specs op m'n homepage
haal zo'n Promise Ultra100 Tx2 . Die werkt erg goed en is zoals al opgevallen ATA100. Snel zat en kost weinig. Wel van te voren (voordat je de kaart plaatst en alle hdd's er aan zet) de drivers en installeren.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 13:54 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

haal zo'n Promise Ultra100 Tx2 . Die werkt erg goed en is zoals al opgevallen ATA100. Snel zat en kost weinig. Wel van te voren (voordat je de kaart plaatst en alle hdd's er aan zet) de drivers en installeren.
ik heb dus net een Promise Ultra100 Tx2 kaart erin gestopt en vervolgens met HDD proberen te installen..precies volgens de "gebruiksaanwijzing". Zeer wenig kans en vele blauwe schermen.

vervolgens de HDD eraf gehaald....toen kon ik wel de drivers installen. Reboot en HDD eraan gehangen...blijft de boel hangen in het Bios van de Promise Ultra100 Tx2.

Ga nu dus ff je raad opvolgen..ben benieuwd :(

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Heb net ook dus een TX2 besteld, maar ik heb dualboot 98/XP.
Ik moet dus eerst in beide OS'en de drivers van de kaart installeren, dan de kaart erin en de hd aansluiten?

Juist

Verwijderd

Nou weinig kans hoor....ben nu al 4 uur ana het kutten :( en het Promise Bios komt niet verder dan dat ie mijn HDD detecteert en daarna "IDE Bus master enabled"

daarna hangt ie ale een pier. Heb drivers afzonderlijk van de kaart geinstalled, heb alle mogelijke configs gedaan maar wenig kans. Zelf booten van de controller weigerde die.

suggesties iemand?

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Zonder dat ik hem zelf heb

Staat er niet iets in de handleiding dat je in de gewone BIOS van de pc de hd's uitmoet schakelen ofzo? Of op SCSI moet zetten?

Juist

Verwijderd

nope...op kantoor heb ik precies hetzelfde gedaan...gewoon de HDD op master zetten en aansluiten op IDE-1 van de controller. In de BIOS staat "boot van IDE-0" de oude HDD en dat gaat perfect.

Het bios komt nu gewoon niet verder. Heb ook al mij oude HDD op de controller gezet en in het BIOS ingesteld dat ie moet booten van SCSI maar weinig...steeds weer blijft ie hangen in het BIOS van de controller.

Kan het misschien zijn dat er teveel is aangesluiten? Heb nu 4 PCI kaarten vol

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter

Juist

Verwijderd

heb het helemaal doorgespit....maar heb het niet kunnen vinden. Heb nieuwe drivers geinstalled, etc.

Heb dus gewoon wel 80 gig en controller uit ipv in mijn compu zitten :(

hopelijk komt iemand nog met de gouden oplossing

Verwijderd

zet in je bios de onboard controllers uit
en vertel je bios dat je een OFFBOARD pci ide controller heb en in welk slot die hem kan vinden :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 11:36 schreef Dannyke het volgende:
zet in je bios de onboard controllers uit
en vertel je bios dat je een OFFBOARD pci ide controller heb en in welk slot die hem kan vinden :)
op de onboard zitten mijn boot HDD en DVD en fikker

op de controller moet een 80 gig en een 60 gig hangen.

Heb al geformateerd..maar hielp jammergenoeg ook niet |:(

Verwijderd

For your info:

Een vriend van mij heeft een Ultra 133 TX2 en een Maxtor Ultra DMA 133 schijf en haalt met Sisoft sandra 40 MB/s :9
Vet snel dus.
Pagina: 1