A7M266-D raar boot probleem (5x)

Pagina: 1
Acties:

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Ik heb hier 5 (2 zijn nog niet klaar) A7M266-D systemen in 4U hoge server kasten (IPC-C4SWA 19"). Alle 5 systemen zijn identiek aan elkaar. Standaard vga kaartje 1GB geheugen, 40GB WD 7200rpm schijf, de bijgeleverde usb2.0 pci kaart EN hier zit het probleem: een 3com 3c905-tx 10/100mbit netwerkkaart.

Hier komt het probleem en ik vraag me dus af of iemand een dergelijk probleem heeft gehad.

Als het 3com kaartje er in zit wil het systeem NIET booten van cd-rom, soms ook niet van floppy!
Dit is zo met alle 5 systemen. Dus we kunnen uitsluiten dat het niet aan een defect 3 com kaartje ligt.
Ik heb al op alle systemen de nieuwste bios gezet (1006)
Ik wil dus gewoon booten van cd (bootable w2k cd) maar op een of andere manier slaat ie de cd rom te snel over. Ik heb het idee dat de cd geen kans heeft om goed op te starten..

Ik heb de uiteraarde goeie bootvolgorde in de bios aangegeven. eerst floppy (dan heeft de cd nog meer tijd om op te spinnen) dan cd rom en dan hdd.
De cd-rom is een 52x SONY. We gebruiken die al een lange tijd en nooit problemen mee gehad.

De kaarten zitten nu in 32bits sloten maar ik heb ze ook al geprobeerd in 64bits sloten. Hielp allemaal niets.

Wat ik wel weet is als de kaart eruit is (de 3com) dat het systeem wel goed van cdrom en floppy kan booten!

Overigens heb ik het ook al met een intel netwerkaart geprobeerd en zelfde resultaat (10/100 Intel Pro 100+)

Iemand enig idee?

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik neem aan dat je ook

"BOOT OTHER DEVICE" op "ENABLED" hebt staan?

Ik neem aan van wel, maar dit kan nog wel eens vergeten worden. Maar aangezien het systeem wel boot zonder 3COM-kaartje zou dit het probleem niet kunnen zijn. We zoeken verder...

-- == Alta Alatis Patent == --