Het is mij opgevallen dat er de laatste tijd veel "tik" problemen (De schijf maakt een hard tikkend geluid op willekeurige momenten, de schijf lijkt even te stoppen en weer op te starten).
Nu realiseerde ik mij net dat beide merken accoustic management aanbieden, dit systeem geeft de gebuiker de keuze tussen snelheid en geluidsniveau optimalisatie.
Veel personen met dit probleem lossen het op door middel van een HD-koeler, blijkbaar is warmte de, of een van de, oorzaken van het probleem.
Ik denk dat accoustic managent op snelheid zetten ook betekend dat er een grotere warmte productie is, dus een grotere kans op tikken, en vermoedelijk (maar dat heb ik nog niet echt bevestigt gezien) uiteindelijk tot het overlijden van de schijf.
Nu wil ik dus graag weten of er een verband is, daarom dit topic.
Wat ik/we graag willen weten:
1. Heb jij tikken (gehad)? [ja/nee]
2. Doet de schijf het nog? [ja/nee]
3. Zijn de tikken nu weg? [ja/nee/nvt]
4. Loste koelen het op? [ja/nee/niet geprobeerd/nvt]
5. Stond als de schijf tikte accoustic managment op snelheid? [ja/nee/geen idee]
6. Heeft accoustic management op silent het probleem opgelost? [ja/nee/niet geprobeerd]
7. Hoeveel toeren maakt jouw schijf? [5400/7200/anders/geen idee]
Ik wil met dit topic dus kijken of er een verband is bij IBM en Maxtor HDs, ga dus niet lopen roepen "geen probleem want ik heb een Seagate/WD/Samsung etc ... doe dat maar in een ander topic.
Nu realiseerde ik mij net dat beide merken accoustic management aanbieden, dit systeem geeft de gebuiker de keuze tussen snelheid en geluidsniveau optimalisatie.
Veel personen met dit probleem lossen het op door middel van een HD-koeler, blijkbaar is warmte de, of een van de, oorzaken van het probleem.
Ik denk dat accoustic managent op snelheid zetten ook betekend dat er een grotere warmte productie is, dus een grotere kans op tikken, en vermoedelijk (maar dat heb ik nog niet echt bevestigt gezien) uiteindelijk tot het overlijden van de schijf.
Nu wil ik dus graag weten of er een verband is, daarom dit topic.
Wat ik/we graag willen weten:
1. Heb jij tikken (gehad)? [ja/nee]
2. Doet de schijf het nog? [ja/nee]
3. Zijn de tikken nu weg? [ja/nee/nvt]
4. Loste koelen het op? [ja/nee/niet geprobeerd/nvt]
5. Stond als de schijf tikte accoustic managment op snelheid? [ja/nee/geen idee]
6. Heeft accoustic management op silent het probleem opgelost? [ja/nee/niet geprobeerd]
7. Hoeveel toeren maakt jouw schijf? [5400/7200/anders/geen idee]
Ik wil met dit topic dus kijken of er een verband is bij IBM en Maxtor HDs, ga dus niet lopen roepen "geen probleem want ik heb een Seagate/WD/Samsung etc ... doe dat maar in een ander topic.
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"