Toon posts:

[Win2k] Auto inbellen ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals velen denken, weer zo'n newbie die niet kan automatisch inbellen in Win2k.

Wel op mijn PC lukt het zonder probleem, maar dat blijkt niet atlijd op alle PC's te lukken. Ik heb hier een volledig nieuwe PC met een "Alcatel Speedtouch PC"-modem (interne ADSL modem). Nu zou die bak dus automatisch moeten inbellen.

standaard procedure(staat ook in de help op die manier dacht ik) bij nieuwe Win2k installaties die ik toepas om in te kunnen bellen :
• modem installen
• inbelverbinding aanmaken
• automatisch inbellen voor de locatie aanzetten
• de service "Remote Access Auto Connection manager" automatisch laten opstarten.

maar dit blijkt niet te werken.
zie ik ergens iets over het hoofd ? of komt dit door de modem/drivers ? ik krijg niets van meldingen bij het opstarten. Er gebeurd dus nix. ook niet bij andere gebruikers. Nu heb ik een gebruiker Computer1 die admin rechten heeft, maar het wil niet lukken.

Iemand ervaring met die modem ? of ook zo'n problemen gehad, zit nu al 3 uur te rebooten en mijn ideeën zijn op ...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Op download.com ff zoeken naar een programmaatje genaamd "cidial" (klein proggie). Installeren, username en password invullen en een snelkoppeling in je opstartmap zetten. Gegarandeerd 24/7 online, als je verbinding om de een of andere reden verbroken wordt belt hij automatisch opnieuw in.

Ik heb dit proggie al 4 weken op mijn server draaien, nooit meer iets aan hoeven doen.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
en dat levert direct de oplossing voor mijn server ;)
alleen jammer dat het niet volgens de normale manier gaat, want het is een computer die ik doorverkoop.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Op donderdag 30 mei 2002 10:24 schreef Mr.ChronoM het volgende:
en dat levert direct de oplossing voor mijn server ;)
alleen jammer dat het niet volgens de normale manier gaat, want het is een computer die ik doorverkoop.
Hoe bedoel je? Ik begrijp je ff niet...

Roomba E5 te koop

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 16:48
Kan je geen snelkoppeling van je vpn verbinding in het menu opstarten zetten? Dit had ik met xp, maar nu heb ik een router *D. Dan moet je natuurlijk wel instellen dat ie niet om een wachtwoord vraagt.