Toon posts:

De juiste HDD ??

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu opgescheept met een 30 gig Quantum. Nu wil ik er een 80 gig bij kopen maar het moet er wel 1 zijn die a. 7200 rpm heeft en b. hij moet erg stil zijn. |:(

Oh ja, nu las ik iets over een IBM schijf dat die dingen maximaal 8 tot 11 uur aan mogen staan ?? Hoop dat dat niet echt veel uitmaak aangezien die van mij constant aan staat. (8>

Ik zat namelijk te denken aan deze: Deskstar 120GXP 80 Gig. U-100. Maakt 100 of 133 uit voor mijn pc config ? :?

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 11:46
de liquid bearing van maxtor is zeer stil

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 30 mei 2002 09:25 schreef Vinnie81 het volgende:
Oh ja, nu las ik iets over een IBM schijf dat die dingen maximaal 8 tot 11 uur aan mogen staan ?? Hoop dat dat niet echt veel uitmaak aangezien die van mij constant aan staat. (8>
Dat heb ik ook gelezen... maar dat zouden ze toch niet kunnen maken? De gemiddelde tweaker zit minstens 12 uur per dag achter z'n pc :P

Nee volgens mij was dat een onzinverhaaltje...

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb thuis 2 IBM's en 2 Quantum's in m'n PC zitten en die staan al ruim 1 jaar continu aan (natuurlijk wel af en toe een herstart, het blijft Windows), geen problemen!

Verwijderd

Ik zou gaan voor de 80gig 7200rpm van Maxtor, lekker stil, snel en betrouwbaar. Ik zou geen IBM nemen, want die gaan vaak kapot.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Op donderdag 30 mei 2002 09:39 schreef Ordos20 het volgende:
de liquid bearing van maxtor is zeer stil
De prijs van liquid bearing ten opzichte van de 'normale' versie is iets hoger, maar als ik hoor zo links en rechts wat hij presteert is hij zijn prijs zeker waard.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

Zoek eens op de verschillende merken hier. Maxtor is erg populair. Je zult veel 'probleemtopics' tegenkomen.

Seagate is ook erg bekend en populair. Probeer nu maar ergens iemand met slechte Seagate ervaringen te vinden.

Ik zweer bij Seagate. Ik heb nu een 7200 rpm 40 gb en die hoor ik dus absoluut niet. Op mijn werk hebben we heel veel Quantum/Maxtor en die dingen gaan al snel ratelen.

Western Digital is naar mijn weten ook heel erg okee.

En de prijzen zullen niet doorslaggevend zijn, want daar is weinig verschil in.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, we krijgen de merken-oorlog weer dus..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1

Over dat ibm-gebeuren.. Tja, het is ook gewoon een kwestie van geluk hebben (of juist geen pech hebben), en IBM schijnt iets vaker last te hebben van uitval dan andere merken.. Maargoed, er zijn ook vele mensen die helemaal geen last hebben van craches.. En andere merken kunnen dus ook crachen..

Oh, en dat UDMA100 / UDMA133 gebeuren maakt echt niks uit.. Dat is een theoretische snelheidsgrens die niet gehaald wordt!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.