Goede bass voor weinig geld?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Ik heb hier een kleine mono-versterker liggen die continu 100W leveren kan. Nu dacht ik zelf dat ik wel een sub-woofer kon gebruiken op mijn kamer dus....snel bedacht....een passieve subwoofer eraan.

Vraag1: Gaat dit lukken en heb je dan goede (voelbare) bass?
Vraag2: Wat is een goede passieve subwoofer die dit vermogen ook echt aan kan? (ong. €100)
Vraag3: Levert een passieve auto sub ook goed geluid in de slaapkamer?

"Luie mensen worden ook moe!"

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hoe groot is je kamer?

Money for nothin' and your chicks for free

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 09:18 schreef DeeJee het volgende:
Hoe groot is je kamer?
60M3 ongeveer

Verwijderd

US-Blaster 5.1 Digital Sound System.

179 Euro.

Komt uit de bose fabriek www.bose.de en kost daar
600$

Je snapt al dat hij goed is.... want het is een bose.
En de prijs is helemaal reaaly! 179 EURO!

Verwijderd

Ik zou iig niet voor een auto sub gaan. Iets wat misschien wel makkelijk en goedkoop is, is gewoon zelf eentje bouwen. Een woofertje naar keuze kopen. Gesloten kast er omheen en aansluiten op die mono versterker. Zeker weten dat je dan een goede bass hebt.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 09:33 schreef The_A_Freak het volgende:

179 Euro.

600$

Omdat het Bose is is het goed? Wat is dat nou weer voor onzin...

Verwijderd

179 Euro.

600$

.....Net of Bose altijd wil zeggen dat het goed is. :?

Werk in een hifi winkel in Eindhoven en ben helemaal niet zo te spreken over bose, en dan vooral niet de "budget" speakers van ze. Nou is het wel moeilijk om voor die prijs een goede Sub te kopen. Ikzelf zou er iets meer geld aan uitgeven een een Kef of Mordaunt short kopen.

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Flooo,

Ken je toevallig de Eltax Evolution 5.2 Power System ?

Deze krijgt her en der goede recenties, maar het beste is natuurlijk om dat van een profi te vernemen...

Kosten bij de Makro deze week €279 en bij mediamarkt € 399.
Op donderdag 30 mei 2002 09:37 schreef floooo het volgende:

[..]

.....Net of Bose altijd wil zeggen dat het goed is. :?

Werk in een hifi winkel in Eindhoven en ben helemaal niet zo te spreken over bose, en dan vooral niet de "budget" speakers van ze. Nou is het wel moeilijk om voor die prijs een goede Sub te kopen. Ikzelf zou er iets meer geld aan uitgeven een een Kef of Mordaunt short kopen.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 09:43 schreef Ermo het volgende:
Flooo,

Ken je toevallig de Eltax Evolution 5.2 Power System ?

Deze krijgt her en der goede recenties, maar het beste is natuurlijk om dat van een profi te vernemen...

Kosten bij de Makro deze week €279 en bij mediamarkt € 399.
[..]
Nope, ken ik niet. Maar weet zeker mijn collega die vanmiddag komt wel! dus zal wel effe vragen!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
ik ben dus niet op zoek naar een complete set! ik hoef alleen maar een passieve sub te hebben.

Verwijderd

jep! dus kijk eens naar een KEF of Mordaunt short.

Vind verder de verschillen tussen Subs bij een lage prijsklasse niet heel groot. Dus je kan net zo goed een goedkope sub kopen bij de Maxwel ofzo.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

ga eens naar een hobby winkel waar ze losse speakers verkopen en kijk daar eens naar een woofertje van 10 of 12 inch..voor 100 euro goed te doen. wat hout erbij en aansluitmateriaal enzo en dan ga je lekker zelf een kistje bouwen :) wel zo leuk , vergeet geen filtertje erbij te kopen

mzzl

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Moet je naar een discotheek gaan.

[topic=501829/1/50]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Mischien moet je de definitie van "goed" eens omschrijven :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Ik bedoel met goed, veeel bass dus hoeft geen super qualiteit te zijn als hij maar veel bass geeft, ik dacht dat misschien de bekende sub van de kijkshop ook wel ok zou zijn?

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 14:29 schreef Pindkaas het volgende:
Ik bedoel met goed, veeel bass dus hoeft geen super qualiteit te zijn als hij maar veel bass geeft, ik dacht dat misschien de bekende sub van de kijkshop ook wel ok zou zijn?
Voor jou kan het genoeg zijn het hangt er helemaal vanaf wat jou eisen zijn natuurlijk. Als detail etc niet van belang zijn kan je zo'n stampend kijkshop ding of ff rondneuzen op www.conrad.nl die hebben ook genoeg stampende rotzooi. Anders kun je denk ik van je budget het beste iets zelf inelkaar prutsen.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:01
dat us blaster in dezelfde fabriek als bose gemaakt wordt zal best. maar dat betekent niet dat dezelfde producten ook onder de naam bose verkocht worden.

us blaster is in ieder geval geen hoogstaand merk, alles wat ik van ze heb gezien is gewoon troep (vooral veel pc speakertjes, 100 watt pmpo voor 10 euro ofzo, je kent het wel)

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

179 Euro.

600$

Bose sucks, dus US blaster ook :P

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Okee, je versterker levert dus 100Watt op hoeveel ohm? das wel ff een beetje belangrijk om te weten en hoe zit het met het ferquentie berijk van de versterker? :?

Als je een speaker gaat kopen neem dan een 25cm (10inch dacht ik) auto speaker(4ohm). Die komen vaak onder de 30hz :P en dat wil je want je wil een goede bass.

Als je de speaker heb en er een mooi kastje om heb gemaakt filter de speaker dan ook af op een ferquentie van ongeveer 150hz. Dat is een mooie laage ferquentie voor een sub.

n54 power!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 17:00

Jag

Car subs kan je vergeten, dat wordt een drama in een normale kamer. Een car sub klinkt namelijk in een auto nog wel acceptabel, maar dat komt door een 12 dB/octaaf bass boost die wordt veroorzaakt door de kleine ruimte.
In een normale ruimte zul je toch aan de wat serieuzere ontwerpen moeten die ontworpen zijn voor normale ruimtes met normale afmetingen.
Als je budget beperkt is tot 100 euro, dan zul je aan de zelfbouw moeten. Dat is misschien net te doen voor dat geld.

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 21:27 schreef TMDevil het volgende:
Okee, je versterker levert dus 100Watt op hoeveel ohm? das wel ff een beetje belangrijk om te weten en hoe zit het met het ferquentie berijk van de versterker? :?

Als je een speaker gaat kopen neem dan een 25cm (10inch dacht ik) auto speaker(4ohm). Die komen vaak onder de 30hz :P en dat wil je want je wil een goede bass.

Als je de speaker heb en er een mooi kastje om heb gemaakt filter de speaker dan ook af op een ferquentie van ongeveer 150hz. Dat is een mooie laage ferquentie voor een sub.
Op hoeveel Ohm weet ik niet precies maar ik denk 4Ohm mijn pa heeft die versterker een keer gebouwd als project bij de Marine >:)

maar bij Conrad vind ik dit alleen maar wat echt interessant is..

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0204075601022808697&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=139822&TK_PAR[MEDIUM]=

maar is dit nou wat? als ik kijk naar het frequentiebereik is het dus gewoon 2000Hz en dat is toch vrij hoog voor een sub?

Verwijderd

Deze vind ik anders ook aardig geil
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/index.cgi?PP_PAR[USER_ID]=0203070171022809557

en deze ook http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/index.cgi?PP_PAR[USER_ID]=0203070171022809557

begin aub niet te zaniken dat het rommel van conrad is, want het iig wel goedkoop :)

ZO beroerd zal het niet klinken btw.

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 03:53 schreef nitraat het volgende:
Deze vind ik anders ook aardig geil
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/index.cgi?PP_PAR[USER_ID]=0203070171022809557

en deze ook http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/index.cgi?PP_PAR[USER_ID]=0203070171022809557

begin aub niet te zaniken dat het rommel van conrad is, want het iig wel goedkoop :)

ZO beroerd zal het niet klinken btw.
je linkjes werken niet! :+

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Op vrijdag 31 mei 2002 01:35 schreef Jag het volgende:
Car subs kan je vergeten, dat wordt een drama in een normale kamer. Een car sub klinkt namelijk in een auto nog wel acceptabel, maar dat komt door een 12 dB/octaaf bass boost die wordt veroorzaakt door de kleine ruimte.
In een normale ruimte zul je toch aan de wat serieuzere ontwerpen moeten die ontworpen zijn voor normale ruimtes met normale afmetingen.
Ik werk zelf met een 4ohm autospeaker van 75watt RMS, die heb ik zelf in een kast geboud en moet zeggen dat die behoorlijk goed werkt ook al is het een 4ohm speaker je moet hem alleen goed inbouwen.
Op vrijdag 31 mei 2002 03:40 schreef Pindkaas het volgende:
maar bij Conrad vind ik dit alleen maar wat echt interessant is..

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0204075601022808697&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=139822&TK_PAR[MEDIUM]=

maar is dit nou wat? als ik kijk naar het frequentiebereik is het dus gewoon 2000Hz en dat is toch vrij hoog voor een sub?
2000hz is inderdaad best hoog voor een subwoofer. Als ik het zo beijk denk ik zelfs dat er gewoon helemaal geen filter in zit:(
Die kan je natuurlijk zelf inbouwen maar dat kost ook weer geld (10euro heb je een goede luchtspoel).

Als je zelf gaat bouwen lijkt mij dit een goede speaker:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201004701022856934&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=12814&TK_PAR[MEDIUM]=89

Misschien dat daar je vermogen van je versterker alleen te laag voor is ;(

n54 power!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 17:06 schreef TMDevil het volgende:

[..]

Ik werk zelf met een 4ohm autospeaker van 75watt RMS, die heb ik zelf in een kast geboud en moet zeggen dat die behoorlijk goed werkt ook al is het een 4ohm speaker je moet hem alleen goed inbouwen.
[..]

2000hz is inderdaad best hoog voor een subwoofer. Als ik het zo beijk denk ik zelfs dat er gewoon helemaal geen filter in zit:(
Die kan je natuurlijk zelf inbouwen maar dat kost ook weer geld (10euro heb je een goede luchtspoel).

Als je zelf gaat bouwen lijkt mij dit een goede speaker:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201004701022856934&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=12814&TK_PAR[MEDIUM]=89

Misschien dat daar je vermogen van je versterker alleen te laag voor is ;(
Jij gaat toch niet beweren dat jij die conrad specs geloofd he ? :P

• TMDevil

TMDevil

Blaat

ja okee... da's waar... die klopen niet altijd helemaal... zelf ben ik ook aan het kijken geweest voor een sub en toen kwam ik uit op "radio-centrum" maar ja da's een winkel in Utrecht en Nieuwegein

n54 power!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 00:07
Ik behaal een goeie bas met een enrom goedkoop setje van creactive labs.. Wat ik heb ontdekt is dat vooral belangrijks is waar en hoe je hem plaatst. \Onder mijn bureau en onder mijn bed geeft bij mij de beste resultaten.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Pagina: 1