Netwerk Win95 <-> DOS?

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Zeg ik heb een oude games-PC (IBM PS/Valuepoint, 486SX/33) en daar kan ik een netwerkkaart in doen als ik de geluidskaart eruittrek (een of andere idioot met een slijptol doorheen gegaan om de ISA-sloten 8-bits te maken, don't ask me why).
Nu heb ik dus geprobeerd om dat ff simpel met FX (FastLynx) te doen. Dat ging met een flinke vaart, maar als ik het dan later uitpak op de games-PC blijken er CRC-fouten voor te komen in de ZIP-files, de betreffende bestanden zijn ook echt gesloopt (bijvoorbeeld Pinball Fantasies een bak die echt raar doet en vastloopt).
Weet iemand een betere oplossing met de netwerkkaarten of misschien een handig schemaatje om 't met een parallele kabel van 'n meter of 10 a 12 te kunnen doen (moet net mogen volgens de specs toch?).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb het ooit met een par. kabel gedaan van 20-25 meter, werkte perfect. Alleen ik deed het met die standaardtool van ms, en dat was niet zo heel stabiel in een dosbox onder windows '95. Schema is volgens mij niet zo moeilijk, je hoeft maar 3 pinnentjes met elkaar te verbinden, welke je nodig hebt, stond bij dat progje in de help.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Ehm drie aders is serieël, kan niet anders. Daar zit echt helemaal geen vaart in, wil niet weten hoelang het daarover duurt om 50 MB aan spellen over te zetten.
Maar toch bedankt voor je reactie (kan altijd nog als alternatief nml) :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b