Toon posts:

Monitor links scherp, rechts onscherp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de scherpte van een monitor links en rechts afzonderlijk in te stellen? Via de "On Screen Display" kan dit niet, dat weet ik. Ik heb het niet over convergentie. Ik vraag me af of het op een andere manier wel te verstellen is, ik bedoel van binnenuit, zoals een Technical Engineer dat zou doen. Of is het gewoon zo dat als een monitor links scherp is en rechts onscherp, de scherpte links minder wordt, als je de rechterkant dan scherper maakt. (Net zoals dat bij convergentie vaak het geval is).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn monitor is aan de randen (en vooral de hoeken) enorm scherp, maar naar het midden weer niet. Voor zover ik weet is daar bij mij niks aan te doen, misschien kun je eens proberen in een geheim menuutje te komen?

Aan je naam te zien heb je een Eizo? Of droom je daarvan? :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
is het toevallig een TFT scherm waar we het hier over hebben? ik had het namelijk met mijn hercules scherm, maar m.b.v. de phase shift (en een geforce 2 gts) is het zaakje nu weer zo scherp als een scalpel

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een 19" Flatscreen CRT monitor nl. de T765 :9

Verwijderd

Ik heb zojuist ook een nieuwe tft monitor aangeschaft en heb precies hetzelfde
probleem als Grrrrrene, maar nu weet ik niet wat phase shift (en een geforce 2 gts) betekent. Kan iemand mij dit uitleggen?