Toon posts:

hidden partition type84?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een compaq armada 100S gekocht en wil daar graag linux op gaan installeren. Toen ik met partition magic ging kijken wat voor partitie er standaard op zaten (standaard geinstalleert met windows98) toen kwam ik een hidden partition tegen die zich type84 noemde.

Weet iemand wat er op deze partitie staat en of het safe is deze te vewijderen?

Hij is 206mb groot en die ruimte kan ik best gebruiken

Alvast bedankt

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

als et gewoon een partitie is, kan ie zo weg. maar bel anders eerst even naar de winkel waar je em gekocht hebt, voor de zekerheid

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het kan ook zijn dat er op die partitie een soort BIOS-hulpprogramma staat.. compaqs hebben vaak zo'n 'mooie' grafische bios.. al die zooi zetten ze op een hidden partitie (dat was tenminste zo bij mijn 486 compaq)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hidden partitions worden tegenwoordig meestal gebruikt om systeem informatie voor OEM software vast te leggen. Dat is ook de reden waarom veel van die nieuwe Compaq en PB bundles niet op andere PCs werken.
Conclusie: gebruik je de OEM software (incl Win9x!!), laten zitten. Zo niet: weg ermee!!

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Als het een bios hulpprogramma op die partitie staat kun je hem er dan afgooien of start heel mijn laptop dan niet meer op??

Verwijderd

Klop voor de zekerheid even het type in bij compaq op de site, dan kun je daar een bootable disk downloaden om zoder die partition te booten.

Dan kan je daar ook weer mee spelen
Pagina: 1