Toon posts:

Spelletjes zonder laadschermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek spelletjes die niet die eeuwige laadschermen laat zien wanneer een nieuw level wordt ingeladen. (vind ik nl hoogst frustrerend). Ik noem een paar spelletjes (dynamic prerendering heet het geloof ik?) zoals Dungeon Siege, Legacy of Kain: soulreaver 1 & 2, die je van begin tot eind (en weer terug) kan uitspelen zonder inlaadschermen. Nog een paar titels?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

omg :X erg speciale request moet ik zeggen :D

Ik weet niet wat je met "dynamic prerendering" bedoeld, maar wat voor genre zoek je?? FPS, RPG, Simulation, adventure... Denk dat het bij de nieuwe spellen onmogelijk is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zozeer een request, maar ik wil gewoon een paar titels weten (adventure, rpg) die die techniek ook gebruiken. Je kan in Dungeon Siege het hele spel van begin tot het laatste level uitspelen (en zelfs helemaal terug lopen naar het allereerste level)zonder dat er een loadingscherm komt (de levels worden alleen ingeleid door een in-game filmpje dat naadloos overgaat in het volgende level).

Verwijderd

koop een Xbox... met halo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de naam van deze techniek effe opgezocht ,het heet : Dynamic Loading System en het wordt gebruikt in oa Legacy of Kain: soulreaver, Dungeon Siege.

En de xbox: Halo is alvast een titel, maar ik wil eigenlijk titels voor op de pc? Als Halo nog eens uitkomt op pc wil ik er wel eens naar kijken en/of aanschaffen.Nog meer pc-titels?

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 07:17 schreef EnTrancer het volgende:
Ik heb de naam van deze techniek effe opgezocht ,het heet : Dynamic Loading System en het wordt gebruikt in oa Legacy of Kain: soulreaver, Dungeon Siege.

En de xbox: Halo is alvast een titel, maar ik wil eigenlijk titels voor op de pc? Als Halo nog eens uitkomt op pc wil ik er wel eens naar kijken en/of aanschaffen.Nog meer pc-titels?
red faction heeft ook niet echt laad schermen, Half Life ook niet echt...

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Halo heeft wel laadschermen (voordat je gaat spelen) |:(

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 08:09 schreef Juniorrules het volgende:
Halo heeft wel laadschermen (voordat je gaat spelen) |:(
die gozer vraagt duidelijk of er spellen zijn zonder laad schermen bij het laden van een nieuwe level :7

Verwijderd

Topicstarter
In red faction kan je jezelf letterlijk met zeer grof geweld naar het volgende level schieten. :D
En half-life, halflife-counterstrike heeft ook niet echt laadschermen maar ik zoek zoals gezegd meer adventures zoals Dungeon Siege en Soulreaver. 8-)

Hier is een spel dat uitkomt op ps2 dat gebruik maakt van DLS

http://www.gamekult.com/tout/actus/articles/go/J000009914

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

"Dynamic Loading System" is wel een hele algemene omschrijving :) Ieder van de genoemde spellen heeft hier eigen technieken voor. Het is gewoon een resultaat van nieuwe ontwikkelingen.. "laden" is ouderwets.

In MMORPG termen vind ik het veel interessanter, dat je ook 'seamless' switcht tussen servers en open en gesloten ruimtes (buiten en dungeons bijvoorbeeld) zoals met Asheron's Call 2 grotendeels gebeurt. In alle andere MMORPG's wordt gebruik gemaakt van 'zoning' wat speelbaarheid niet ten goede komt imho..

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Tetris of Snake hebben geeen laadscherm :)
Maar het spijt me zeer maar ik denk dat elk spel wel ff moet laden.
En als dat zo lang bij jou duurd misschien eens denken aan een upgrade :?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

koop een gamecube en luigi's mansion. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 10:01 schreef M@NIC het volgende:
Tetris of Snake hebben geeen laadscherm :)
Maar het spijt me zeer maar ik denk dat elk spel wel ff moet laden.
En als dat zo lang bij jou duurd misschien eens denken aan een upgrade :?
Heel erg lollig! :P
Natuurlijk heb ik er geen problemen mee als het spel in het begin laad, dat zou wel heel zuur zijn voor een gamefreek als ik. In Soulreaver moet je ook eerst een deur door voordat je in het gebied daarachter kan komen/lopen Schaf maar ns Dungeon Siege aan en dan zie je wat ik bedoel. Maar ik zie al dat het DLS in gamesland (voor de pc)nog maar in de kinderschoenen staat alhoewel soulreaver al uit 1999 komt.
koop een gamecube en luigi's mansion.
Kijk aan zo'n antwoord heb ik wat. Maar is wel voor de spelkubus ;)

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04-2025
download een snes of nes emu en ga welk spel dan ook spelen!

maar idd, de gamecube kent zo goed als geen laadtijden...

• kamerplant
  • Niet online
Tja.. een laadscherm van 1 seconde voor Unreal Tournament noem ik geen laadscherm meer. En als je dan ook nog eens een echte nieuwe PC hebt is het nog maar 0,5 sec. ;)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Alle MMORPG en FPSers hebben geen laadtijden, dat weet ik nu wel maar zijn er ook nog singleplayers zonder laadtijden behalve aan het begin? :?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 30 mei 2002 10:55 schreef EnTrancer het volgende:
Alle MMORPG en FPSers hebben geen laadtijden, dat weet ik nu wel maar zijn er ook nog singleplayers zonder laadtijden behalve aan het begin? :?
Dan heb je me verkeerd begrepen :P

Maar is jouw enige eis aan een spel dan "geen laadschermen"? :?

Verwijderd

quake 2 lol

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 11:10 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Dan heb je me verkeerd begrepen :P

Maar is jouw enige eis aan een spel dan "geen laadschermen"? :?
Van MMORPG heb ik geen kaas gegeten maar ik kan het me wel voorstellen dat de meeste geen laadschermen hebben zoals Ultima Online, morrowwind.
En nee dat is niet mijn enige eis (ook verslavingsfactor speelt bij mij een grote rol!), ik vroeg me alleen af of de spellen die ik genoemd heb echt alleen maar de enige 2 spellen op de pc zijn zonder laadschermen.

Quake 2? Zal ns kijken of ik zo'n oud spel nog ergens op de kop kan tikken :z

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:45
heb je zo'n oude bak dan :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb je dan zon oude bak nodig om quake 2 te kunnen spelen :?

• Creepy
  • Laatst online: 22:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Alle FPSers geen laad tijden??? Quake (1,2,3), UT en CS (om er maar een paar te noemen) gaan toch echt allemaal laden bij een level switch.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
True! Ik versprak me daar :z

Verwijderd

nieuwste oddworld op de X-Box !

much's oddessy kan je ook gewoon hele spel spelen zonder te laden :9~
http://garnaaldemo.planetinternet.be/movies/power/munch.zip

Verwijderd

Topicstarter
Lol ! Die belgen zijn echt droog :)

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 15:01

Canis Lupus

Vosbot

In GTA3 bijna geen laadschermen toch ? *D

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• M@NIC
Ragnarok Online wel :)
Als je naar een andere map gaat, maar das een laadtijd van 2sec ofzo :z

• kamerplant
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 12:55 schreef Canis Lupus het volgende:
Jawel hoor, alleen duurt die ook niet zo lang. Als je op het zelfde eiland blijft laad hij maar één keer, want je savegame heeft hij geladen zonder dat je het doorhebt zo snel. :+
Maar je moet alsnog wel wachten, als je je auto wilt pakken en je gaat voor de garage deur staan gaat hij de eerste 10 seconden niet open (bij mij tenminste). Dus tja, dat kan je ook onder laadtijd verstaan. ;)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 12:55 schreef Canis Lupus het volgende:
Nee alleen als je een nieuwe area gaat betreden , maar wil ik ook wel hebben voor op de pc :9~

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 30 mei 2002 12:56 schreef M@NIC het volgende:

[..]

Ragnarok Online wel :)
Als je naar een andere map gaat, maar das een laadtijd van 2sec ofzo :z
Dat hebben veel van de oudere MMORPG's, zoning dus. De nieuwe generatie heeft daar geen last van, zoals Asheron's call 2. De complete buitenwereld en dungeons worde dynamisch geladen, zonder "laadpunten" dus.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nou het is maar net wat je wilt he?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Pong ? of heeft die tegenwoordig ook al laadschermen ;)

• M@NIC
Op donderdag 30 mei 2002 13:09 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Dat hebben veel van de oudere MMORPG's, zoning dus. De nieuwe generatie heeft daar geen last van, zoals Asheron's call 2. De complete buitenwereld en dungeons worde dynamisch geladen, zonder "laadpunten" dus.
Ragnarok is niet oud :? :(

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:43

ZiegoM

Yammie R1

Bij GTA3 flikkert mijn beeld een keer als ik het op start :+

\_Specs_/

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 30 mei 2002 14:48 schreef M@NIC het volgende:

[..]

Ragnarok is niet oud :? :(
Je wou de engine modern en professioneel noemen? Ragnarok is redelijk amateuristisch van opzet in vergelijking met EQ/AC/UO etc.. Het is nog het meest vergelijkbaar met de oude UO imho en die is al heel wat jaartjes oud (first generation).

(maar goed, wat wil je zonder inkomsten)

• Creepy
  • Laatst online: 22:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Geen laadtijden: Jak en Dexter (PS2)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 16:53 schreef Creepy het volgende:
Geen laadtijden: Jak en Dexter (PS2)
Geen laadtijden: alle games op de GBA.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 17:25

Bloodclot

Jawier!

uhm. noem 's eem MMORPG zonder laad tijd?
Ik ken dark age of camelot, everquest &ragnarok online. alle 3 laadtijden

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 30 mei 2002 17:06 schreef Bloodclot het volgende:

[..]

uhm. noem 's eem MMORPG zonder laad tijd?
Ik ken dark age of camelot, everquest &ragnarok online. alle 3 laadtijden
!@#@#$ lees de rest van de posts ook ff door :P Asheron's Call 2 is bijna compleet 'seamless' en 'zoneless' .. Maar is dan ook derde generatie en nog niet uit :P

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 10:45 schreef DataBeest het volgende:
Tja.. een laadscherm van 1 seconde voor Unreal Tournament noem ik geen laadscherm meer. En als je dan ook nog eens een echte nieuwe PC hebt is het nog maar 0,5 sec. ;)
Een dik assault level is toch enet iets langer :P

Verwijderd

Dat is het mooie van Dungeon Siege :):

Prachtige gfx en geen laadschermen, je loopt dus zo van het bos naar de dungeon naar het kasteel naar het bos naar de bergen naar de besneeuwde vlaktes naar de woestijn enzenzenz :).

Verwijderd

Maffia zal ook vrijwel ook zonder een loading screen zijn. Op slechts een paar punten zal er een loading screen zijn. Op zich opmerkelijk aangezien het er superbruut uitziet.
Pagina: 1