Dell Latitude XPi CD 166MMX heeft moeite met mp3's

Pagina: 1
Acties:

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:40
Op het werk van mijn pa hadden ze nog twee oude Dell laptops over. Ik en mijn broer kregen er een! Wij helemaal blij natuurlijk :)! Windows 98 erop gezet, draait lekker, op het netwerk thuis aangesloten, internetten gaat perfect! Het enige probleem dat beide laptops hebben is dat ze het ontzettend zwaar met mp3's hebben. Afspelen met mediaplayer gaat echt niet, het tikt en hakt als de ter**g. Uiteindelijk konden we wel mp3's afdraaien met de eerste versie van winamp, maar lekker gaat het niet. De computer moet dan alleen bezig zijn met het afspelen van mp3's, ondertussen surfen zit er niet in. Dit lijkt me niet echt normaal, het moet toch eenvoudig kunnen? Dit zijn de specs:

166 MHz MMX processor van intel
80 mb intern geheugen
256 cache
1.1 mb videokaart
3 gig hdd

Wat kan hier het probleem zijn? Moet er iets in de bios veranderd worden? Moet ik iets doen met de swap van windows? DNA aanzetten op de schijf hielp niet.

Verwijderd

Ik denk dat je geheugen en het tekort daaraan de ooraak is, 80 MB is nu niet echt veel. Kijk eens bij systeem monitor wat er gebeurt met je geheugen en cpu load als je een MP3 afspeeld

• ChromeFR
Zit er een systeemmonitor in Windows 98 dan?

Verwijderd

Die kun je installen onder software en dan de standaard windows spullen, dan komt ie te staan bij start, progs en dan accesoires, systeem....

• ChromeFR
processor gebruik is 99%, geheugen gebruik kan ik zo 1,2,3 niet vinden.

Verwijderd

Ik heb zelf geen 98 meer dus ik weet het niet precies meer, maar je kunt items toevoegen en ergens daartussen staat ook beschikbaar/gebruikt fysiek geheugen en pagefile enz. Ik denk dat je geheugen rond de 0 hangt, proc load is dus al hoog, dat betekent automatisch dat alles langzamer gaat

Verwijderd

Je kunt beter ook geen mediaplayer gebruiken dat is veel te zwaar een programma als winamp is wat efficienter met processor en geheugen gebruik.

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 15:00

sHELL

VR "connoisseur"

Kan me niet voorstellen dat een 166mhz pctje/laptopie mp3tjes niet goed kan afspelen.

Mijn voorstel, nieuwste Winamp (versie 2.80 dacht ik, die heeft een herschreven directsound plug of zo) en ga ook eens goed kijken of je een update kunt krijgen voor je geluidskaartje. Snuffel ook ff voor de zekerheid in je hardware lijstje onder "Deze Computer" en kijk of daar geen maffe uitroeptekens bij zitten. Vooral als windows zijn standaard drivers gebruikt will het nogal eens voorkomen dat drivers van een ander merk worden gebruikt die niet altijd even goed werken met de hardware die jij hebt.

Hoop dat dit wel lukt :Y)

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• ChromeFR
Met de nieuwste winamp gaat het al helemaal niet veels te zwaar. Ik heb net de standaard drivers die windows installeerde vervangen voor de driver die op de Dell site stonden voor deze laptop. Helaas het mocht geen baat hebben. Inderdaad, een laptop met 166MHz en 80 mb intern moet toch genoeg zijn om een mp3tje zonder problemen af te spelen, maar het gaat niet. De 166MHz pc met 64 mb van mijn zusje kan dit wel zonder enige probleem. Iemand nog suggesties?? Kan het een instelling zijn die verkeed staat ofzo??

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52

Meneer aard

Porsche rulez!

op m`n brakkie (p1 133 mhz, 32 mb ram, 1,2 gh, 256 cache) draaide winamp perfect ook tijdens het surfen onder windows 98!

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• ChromeFR
Op donderdag 30 mei 2002 14:32 schreef aard het volgende:
op m`n brakkie (p1 133 mhz, 32 mb ram, 1,2 gh, 256 cache) draaide winamp perfect ook tijdens het surfen onder windows 98!
Ja, dus het kan wel degelijk! Wie helpt me?!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31
Doet die processor aan Powersave, heb je hem al geprobeerd aan de stroom?

• ChromeFR
Op donderdag 30 mei 2002 15:58 schreef White Feather het volgende:
Doet die processor aan Powersave, heb je hem al geprobeerd aan de stroom?
]

ja en dat hielp ook niet :(

• ChromeFR
Weet nou echt niemand wat hier het probleem is?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je Geen mp3 speelt, staat je CPU tijd op 99%?

want da is juist niet goed, instaleer een proggie waarme je de processen ken zien, weet eventjes de naam niet

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op donderdag 30 mei 2002 03:03 schreef Sjonjoop het volgende:
Ik denk dat je geheugen en het tekort daaraan de ooraak is, 80 MB is nu niet echt veel. Kijk eens bij systeem monitor wat er gebeurt met je geheugen en cpu load als je een MP3 afspeeld
80mb ram te weinig? lol@sure

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Zou moeten kunnen hoor... Mijn P133 zonder MMX speelt echt zonder problemen mp3tjes met winamp en mediaspeler.....

Verwijderd

cache geheugen in bios per ongeluk uitgezet (L1)?.
dient aan te staan.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb alleen ervaring met Dell laptops vanaf pakweg 266Mhz maar goed...: Kijk eens in de bios (f2 meestal) of er een optie "Boot speed" is. Als die er is let dan op dat ie op de processor snelheid staat en niet op "compatibel"

Firmpete on Aerie Peak

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
[topic=496345]

• ChromeFR
Nou het probleem is opgelost! Ik heb windows 2000 geïnstalleerd en het probleem verdween als sneeuw voor de zon!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op zondag 02 juni 2002 23:00 schreef RutgerFR het volgende:
Nou het probleem is opgelost! Ik heb windows 2000 geïnstalleerd en het probleem verdween als sneeuw voor de zon!
LOL, 2k op een 166 laptop :) Ben benieuwd hoesnel je er win98 weer oppleurt

• ChromeFR
Nou ik denk dat jij dan nog heel veel lol gaat hebben. Het draai goed, iig beter dan Windows 98.
Pagina: 1