AMD K6-2+

Pagina: 1
Acties:

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:50
Zeg vrienden,

Enige tijd geleden las ik op Tweakers een review van een K6-2+ 500MHz van Ome Tom. Dat leek mij wel interessant voor dat fossiel wat bij mij thuis staat (P233MMX, begin maar vast met lachen...). Voor de mensen die dat nieuws gemist hebben: Een gewone K6-2 heeft een 0.25 micron die, een K6-2+ heeft een 0.18 die en is dus verder over te klokken.

Nou heb ik dus zitten wachten en mijn P233 wordt er ook niet jonger op, maar ik zie maar geen K6-2+ in de pricewatch komen.

Vraagje: Kan het zo zijn dat de K6-2+ gewoon K6-2 heet en dat je dus in de pricewatch het verschil niet ziet? Als ik nou naar een winkel ga, hoe kan ik dan het verschil zien tussen een K6-2+ en een gewone?

Ik wil het natuurlijk wel zeker weten, ik kan moeilijk twee dagen later terug naar de winkel om te vertellen dat hij niet boven de 600 komt...

Thanx in advance,

MetalStef

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Staat gewoon op de chip.

Verwijderd

Hay,

Een tijdje geleden ben ik op zoek geweest naar deze proc. Hij is bijna nergens te koop. Wel een zaak gevonden in de usa, maar die shipten niet naar holland. Toen een zaak gevonden in duitsland, maar die konden (uiteindelijk) toch niet leveren.

Ook nog een zaak gevonden in nederland, maar die kon ook al niet leveren. Kortom: Duron met nieuw mobo kopen...

• MetalStef
Die Duron komt er ook wel, maar die fossiele p233 (met AT-kast...) raak ik aan de straatstenen niet kwijt. Die ga ik dus eerst ff upgraden, anders kan ik er toch geen reet mee.

En dan komt er daarna een Duron met een ABIT KG7 plank, die met DDR-gedoe. Want ik wil nu echt geen nieuwe plank met alleen maar SDRAM-ondersteuning. Dus ff wachten...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Een vriend van mij (die hier ook wel eens rondhangt, zal hem eens een ICQtje sturen) heeft er 1 uit Duitsland gehaald dacht ik

Kost wel een godsvermogen in vergelijking met een Duron 600 maar je hoeft tenminste geen nieuw mobo te shoppen.

• MetalStef
Die dingen kosten toch gewoon net zoveel als een normale K6-2? Rond de 180-200 piek, meen ik.

Da's net zo duur als een Duron, maar die dingen kosten dan ook geen hol. Maar haal er eens een leuk mobo bij...

• NeoReY
  • Laatst online: 06-02 20:51
De shop in Duitsland waar da-Lynx het over heeft heeft ze inderdaad gehad. Ik ben er alleen snel genoeg bijgeweest en heb er op deze manier eentje kunnen bemachtigen. Maar het kostte eigenlijk wel een godsvermogen ja, als je er maar 1 besteld. da-Lynx was dus bezig om met een groep mensen zo'n ding te bestellen. Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om zelf maar te bestellen omdat het allemaal een beetje te lang begon te duren.

Ik was uiteindelijk 280 gulden voor een K6-2+ 500 kwijt. Mede door de verzendkosten en de overmaak kosten naar een Duitse bank omdat ze geen credit card accepteren.

Die zaak (ZEG-shop, www.zeg-shop.de) heeft ze nog wel steeds op hun bestellijst staan, maar volgens mij staan ze weer in bestelling.

Succes ermee,

PS. ik heb hem nog niet op 600 mhz kunnen krijgen. Mijn mobo (Asus p5a-b) snapt de mapping van multiplier 2x naar 6x denk ik niet.

• MetalStef
Dat ding is bedoeld voor 6x83MHz. De multiplier op je mobo moet dan inderdaad op 2. Hoe hard loopt dat ding dan op 6x83? Da's toch gewoon 500?

Verwijderd

Tis gewoon 6*100

en dus gewoon 600

• NeoReY
  • Laatst online: 06-02 20:51
De K6-2+ is bedoeld voor 95 of 100 mhz front side bus. Dat ze hem in dat artikel op minder hadden draaien kwam alleen maar door het moederbord wat ze gebruikten.

De specificaties voor die K6-2+ 500 zijn dus:
multiplier 5x
FSB 100 Mhz
2.0 Core Volt

Voor de beste prestaties moet je moederbord dit dus ondersteunen. 2.1 Core volt kan ook nog wel.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Ik wil geen spelbederver zijn, Stef, maar kan je moederbord wel een 500 of meer processor aan?
Het is een AT dus hij heeft waarschijnlijk SIMMS ipv DIMMS en dus 66 MHz geheugen. Correct me if I'm wrong.
Kan je 100 of meer MHz fsb regelen en kan je meer dan 5x Multiplier instellen?
ALS het al kan moet je waarschijnlijk eerst het laatste BIOS flashen.

Welk merk en type MoBo heb je eigelijk?!?
(enne, drink je koffie nou eens op tijd op, want voor je het weet staat je compu te koop op iBazar :) )

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

je moet ff naar www.amdzone.com en daar ff op het forum neuzen staan ontzettend veel topics over die K6-2+

www.tradealliance.nl

Pagina: 1