• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 14:57
Hoi

ik ben me een beetje aan het orienteren om een digitale fotocamera te kopen.
Dit i.p.v. een canon eos 300 waar mijn oog eerst op was gevallen.
De voordelen van digitaal t.o.v. conventioneel spreken voor zich.
Deze 2 camera's zitten ongeveer op het zelfde prijsnivo en lijken me aan elkaar gewaagd.

Welke heeft de voorkeur ?

Alvast bedankt voor jullie reakties.

:)

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
mijn voorkeur tussen deze 2 gaat naar de fuji, de minolta heeft gewoon aardig wat problemen (focus, batterijen etc) en de fuji is gewoon gloednieuw.
Maar als je echt een SRL achtige camera wil, zou ik toch voor de dimage5 gaan, kan je net wat meer instellen.

Ik zat zelf te wachten op de fuji, alleen ik heb het net niet volgehouden... (s40 is anders maar wel erg lekker)

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

Op donderdag 30 mei 2002 10:12 schreef DinoPK het volgende:
mijn voorkeur tussen deze 2 gaat naar de fuji, de minolta heeft gewoon aardig wat problemen (focus, batterijen etc) en de fuji is gewoon gloednieuw.
Maar als je echt een SRL achtige camera wil, zou ik toch voor de dimage5 gaan, kan je net wat meer instellen.

Ik zat zelf te wachten op de fuji, alleen ik heb het net niet volgehouden... (s40 is anders maar wel erg lekker)
Wat kan je dan op de minolta meer instellen bij de fuji?

hmmm

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Op donderdag 30 mei 2002 11:36 schreef joep_k het volgende:

[..]

Wat kan je dan op de minolta meer instellen bij de fuji?
inderdaad op de s602 is alles handmatig in te stellen dus tja :?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06
Wacht op de Fuji! De Minolta is lang zo goed niet en heeft een behoorlijk trage autofocus. Bovendien is Fuji erg solide gebouwd, de Minolta Dimage 5 en ook de 7 zien er erg plastic uit. Dat wil je toch niet in die prijsklasse!!!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40

-Stef-

Slainthe!

Op donderdag 30 mei 2002 13:50 schreef Firecow het volgende:

[..]

inderdaad op de s602 is alles handmatig in te stellen dus tja :?
En op de Minolta niet? Zelf op de Fuiji F-601 die ik heb is alles handmatig in te stellen. CCD III ook "on board". Ik zou voor de S 602 gaan.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

Op zaterdag 01 juni 2002 01:33 schreef -Stef- het volgende:

[..]

En op de Minolta niet? Zelf op de Fuiji F-601 die ik heb is alles handmatig in te stellen. CCD III ook "on board". Ik zou voor de S 602 gaan.
de vraag was dan ook wat er bij de minolta MEER in te stellen was dan bij de fuji.
n.a.v.:
SLR trouwens

hmmm

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 14:57
ok in ieder geval bedankt, ik ga toch nog maar even wat meer reviews bekijken voor ik er een koop !

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:45
Ik was eerst ook helemaal wild van de Dimage 5, vooral omdat hij 7x kon zoomen en niet duur is. Daarnaast had ik de FujiFilm Finepix 2800 Zoom in gedachten. In de reviews wordt dit een prima toesteletje genoemd. Toen kwam ik de Fuji Finepix S602 Zoom tegen. De opvolger van de 6900 Zoom (maar ook een beetje de 2800 Zoom).

Ik heb nu de knoop doorgehakt en ga nog even wat meer euro's sparen en de Finepix 602S kopen. De redenen daarvan zijn: er gaan twee soorten geheugenkaarten in, waarbij de IBM Microdrive tot 1Gb gaat; alles is handmatig in te stellen; het toestel heeft een macromode van 1cm; er kan een externe flitser op aangesloten worden; hij heeft 3.1 Megapixels welke door Fuji's CCD gebeuren opgeblazen kunnen worden tot 6.0 Megapixels.

Dusss....we wachten nog even en dan kan ik op het GoT forum ook wat zelfgeschoten plaatjes posten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 21:19 schreef liquid-orange het volgende:
Er kan een externe flitser op aangesloten worden; hij heeft 3.1 Megapixels welke door Fuji's CCD gebeuren opgeblazen kunnen worden tot 6.0 Megapixels.
Jaaaa... maar dat is wel met interpolatie.. Dus het is gewoon een 3.1 Megapixel plaatje dat is opgeblazen.. ergo met photosoepen bereik je het zelfde.

Om ff terug te keren op het topic..
De dimage zuipt batterijen.. heeft een brakke autofocus. Maar daarentegen wel een handmatige zoom ipv. een elektronische.
Wat ik van de S602 heb gezien is het een prima toestel met een paar grote nadelen. Het apparaatje heeft nogal last van barrel distortion vooral bij de macro. Een relatief hoge Iso waarde (160 ipv 100)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06
Op zondag 02 juni 2002 02:59 schreef Pjotr_B het volgende:

[..]

Jaaaa... maar dat is wel met interpolatie.. Dus het is gewoon een 3.1 Megapixel plaatje dat is opgeblazen.. ergo met photosoepen bereik je het zelfde.

Om ff terug te keren op het topic..
De dimage zuipt batterijen.. heeft een brakke autofocus. Maar daarentegen wel een handmatige zoom ipv. een elektronische.
Wat ik van de S602 heb gezien is het een prima toestel met een paar grote nadelen. Het apparaatje heeft nogal last van barrel distortion vooral bij de macro. Een relatief hoge Iso waarde (160 ipv 100)
Klopt, de F602 is een 3.1 MP camera, net als de Dimage 5! Maar de F602 (en de F601) wordt in die (3.1MP) klasse wel gezien als 1 van de best presterende, de Dimage 5 hooguit als "gemiddeld"
En de handmatige zoom compenseert echt die brakke autofocus van de Dimage 4 niet... Leuk, al die bijna scherpe foto's! |:(
De F602Z heeft dan wel wat last van iets meer vervorming, maar dat is gelijk over als je iets uit de uiterste zoombereiken gaat. Met zulke zoombereiken is enige vervorming ook praktisch niet uit te sluiten, ook de Minolta is daar echt niet vrij van.
Oke, de isowaarde had hoger moeten zijn... Maar imo is de F602Z verreweg superieur aan de Dimage 5 (en wat mij betreft mag je de Dimage 7 er ook nog bij doen...)
Van mij mag Fuji wel die opgeklopte (geinterpoleerde) waardes afschaffen, dat wekt alleen maar verwarring!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:15

knakworst

Get more sats!

Op zondag 02 juni 2002 11:16 schreef Vulcan750 het volgende:

[..]

Klopt, de F602 is een 3.1 MP camera, net als de Dimage 5! Maar de F602 (en de F601) wordt in die (3.1MP) klasse wel gezien als 1 van de best presterende, de Dimage 5 hooguit als "gemiddeld"
En de handmatige zoom compenseert echt die brakke autofocus van de Dimage 4 niet... Leuk, al die bijna scherpe foto's! |:(
Ik kan hier wel een serietje foto's posten maar die autofocus van de dimage is echt niet brak hoor |:(

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 14:48 schreef knakworst het volgende:

[..]

Ik kan hier wel een serietje foto's posten maar die autofocus van de dimage is echt niet brak hoor |:(
Van een heleboel dimage 5/7 dus wel. Traag en mist vaak het goede focuspunt. Heb 2x een D5 teruggebracht naar de winkel.
Voor de rest ook een review in een camerablad die met nog geen enkele camera zoveel misfocussen hebben gehad.
Heb van ellende maar een Olympus E10 gehaald, die is stukken beter. (ik heb geen zin om te wachten op de D7i die volgens Minolta nu al leveringsproblemen zal kennen)
Pagina: 1