[Mozilla 1.0 rc3] Lege ruimte tussen plaatjes

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47
Weet iemand hoe ik precies lege ruimte tussen plaatjes kan voorkomen in Mozilla? IE 4-6, Opera 5-6, Konqueror, etc doen het allemaal perfect, alleen Mozilla niet. Op de website staat dat ik via het DTD de browser in quirks mode moet zetten, maar dat is geen oplossing. (krijg je weer problemen met IE6, en natuurlijk, daarvoor is een DTD niet bedoeld).

Weet iemand een constructieve oplossing?

Verwijderd

je werkt met tables neem ik aan?
of gewoon wat plaatjes naast mekaar, of hoe?

ev. voorbeeldsite/methode van plaatjes op website gooien?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Geen lege ruimte (enters, tabs) tussen de tags?

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 01:50 schreef tomato het volgende:
Geen lege ruimte (enters, tabs) tussen de tags?
dat maakt dus niet uit bij tables als het goed is

+ hij zegt dat het in andere browsers wel goed werkt, als je een enter of een spatie oid tussen de img tags zet, dan zou ook in IE er een kleine ruimte tussen de plaatjes moeten komen...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mozilla ziet IMG als een inline-element en kent deze dus ook een line-height toe, is overigens wel wat discussie over of dit geheel correct volgens de regels is, maar ze hebben dr best wel een punt mee.
code:
1
2
3
4
IMG
{
   display: block;
}

helpt je uit de misére, als je echter ook IMG binnen text-flow gebruikt zul je gebruik van extra classes moeten maken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47
thanx, daar had ik dus nooit aan gedacht! Ik vind het ook wel vreemd, img als inline elements.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

p donderdag 30 mei 2002 11:27 schreef Klaus_1250 het volgende:[/b]
thanx, daar had ik dus nooit aan gedacht! Ik vind het ook wel vreemd, img als inline elements.
[/quote]

dat een IMG een inline lement is, is ook erkend, als je bijvoorbeeld een plaatje in een stuk tekst plaatst, dan wil je waarschijnlijk dat de tekst erna gewoon doorloopt (bijvoorbeeld door hem vooraan te plaatsen met een float:right; beste methode om een door text omlopen plaatje te krijgen).

het gaat echter om het toekennen van de line-height, die altijd een extra ruimte van ± 1/5 de x-hoogte neemt.

van de css-mailinglist:
http://lists.w3.org/Archives/Public/www-style/2001Mar/0108.html
http://lists.w3.org/Archives/Public/www-style/2001Mar/0119.html

van netscape devedge:
http://developer.netscape.com/evangelism/docs/articles/img-table/

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 22:11
Op donderdag 30 mei 2002 01:53 schreef Type het volgende:

[..]

dat maakt dus niet uit bij tables als het goed is

+ hij zegt dat het in andere browsers wel goed werkt, als je een enter of een spatie oid tussen de img tags zet, dan zou ook in IE er een kleine ruimte tussen de plaatjes moeten komen...
Ja dat dacht ik dus ook, maar in sommige vreemde gevallen doet hij hier dus wél wat op uit. Echt super vreemd is dat, maar als ik weer een onverklaarbare ruimte tussen afbeeldingen krijg dan verwijder ik nu altijd eerst de enters en tabs.
Pagina: 1