Toon posts:

[Delphi] data ontvangen op TCP/IP Socket Scrambled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een MSN client in delphi het inloggen en en verifieren is geen probleem maar zosnel ik mun contact list wil download begint hij wel maar de gegevens komen maar half of door elkaar binnen, net alsof hij karakters mist dus bijvoorbeeld :

dascension@hotmail.com
piet@hotjan@
Dingus@hotmail.com

dus kortgezegt allegegevens komen maar half binnen iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat alle gegevens wel netjes binnen komen zoals het hoort?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:53

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat voor scheidingstekens voor e-mailadressen gebruikt het MSN-protocol?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
voor scheiding word een linefeed gebruikt (ascii 10 en 13) achter elkaar maar daar gaat het niet om hij ontvangt de zooi gewoon niet goed als de socket teveel informatie tegelijk moet verwerken

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:15

Hu9o

Schokkend

offtopic:
Zeker van NLDelphi :)

Ligt het niet aan de grote van je buffer? misschien dat je die groter moet hebben.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Is het geen utf wat de server verstuurt?

Verwijderd

Topicstarter
wtf = utf? :D het zijn gewoon text berichten niet gecodeerd ofzo zosnel Delphi veel data moet verwerken gooit de socket er allemaal rommeltussen en laat hele delen weg het heeft niks met linefeeds of scheingstekens te maken ik moet gewoon een manier vinden om die problemen op te vangen en ik heb geen flauw idee hoe, zodat de socket bij veel gegevens netjes alles binnenkrijgt. en nee geen NLDelphi, compleet eigen werk, en buffer gebruik ik niet gewoon simpelweg on OnRead gebruik ik een socket.receivetext? enig idee hoe ik dit simpel ombouw dan zonder dat ik alles opnieuw moet herschrijven?
Pagina: 1