Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
move P&W > W&G
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
De functie waarmee je het programma aanroept in de OnClick zetten in plaats van de < a href >
Probeer dat eens...
Probeer dat eens...
een javascriptje dat 't window weer sluit, misschien?
teveel zooi, te weinig tijd
waarbij je de href vult met:Op donderdag 30 mei 2002 00:48 schreef willem169 het volgende:
De functie waarmee je het programma aanroept in de OnClick zetten in plaats van de < a href >
Probeer dat eens...
code:
1
| <a href="javascript: void(0);" onclick="opending();">link</a> |
Hangloozz behulpzaam +1Hangloozz:
waarbij je de href vult met:
code:
1 <a href="javascript: void(0);" onclick="opending();">link</a>
Kon dit nou ook?:
code:
1
| <a href="javascript://" onclick="opending();">link</a> |
< /ot >
volgens mij kun je programmas niet op die manier starten..
Ja.. beter zelfs imhoOp donderdag 30 mei 2002 01:13 schreef willem169 het volgende:
[..]
Kon dit nou ook?:
code:
1 <a href="javascript://" onclick="opending();">link</a>
< /ot >
netterOp donderdag 30 mei 2002 10:46 schreef Bosmonster het volgende:
Ja.. beter zelfs imhomaar in ieder geval korter en netter.
whatever, ieder z'n ding
Op donderdag 30 mei 2002 11:06 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
netter
whatever, ieder z'n ding
void(0)
//
Waar krijgen gebruikers de minste vragen bij denk je? Maar goed, ieder z'n ding
<a onclick="opending();">link</a>
dan is dit netter
dan is dit netter
nou, maar toch:
Zoals met de hash (#) dat je pagina waar naar boven springt ed.
Vandaar dat ik nog ff bij void blijf...
ben het wel met je eens hoor, maar ik doe het liefst een methode die geen onverwachtte bij/uitwerkingen kan hebben.How to prevent default actions
To prevent links from loading a new page, use "javascript:void()":
<a href="javascript:void()" >
Zoals met de hash (#) dat je pagina waar naar boven springt ed.
Vandaar dat ik nog ff bij void blijf...
ging me niet zozeer om de uitwerkingOp donderdag 30 mei 2002 11:17 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
als je het mij vraagt is een attribuut vereist voor de a:
-name
-href
de methode die jij noemt is niet correct..
Maar om het id..
Dan pleur je er een anme in als je dat fijn vind
Het word tegenwoordig steeds onmogelijk om je complete site w3c goedgekeurd te krijgen doordat er in een url [voor als je een script gebruikt] niet eens ?exra=blaat of ?of=ok mag staan..
ik kan het je nog sterker vertellen: als je dat name of href weglaat kan Netscape er niets meer mee...Op donderdag 30 mei 2002 11:23 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
[..]
ging me niet zozeer om de uitwerking
Maar om het id..
Dan pleur je er een anme in als je dat fijn vind
Het word tegenwoordig steeds onmogelijk om je complete site w3c goedgekeurd te krijgen doordat er in een url [voor als je een script gebruikt] niet eens ?exra=blaat of ?of=ok mag staan..
misschien heeft het dan zin eens wat specs door te lezen om je af te vragen waarom iets niet is toegestaan (en check dan gelijk wat niet toegestaan is.)Op donderdag 30 mei 2002 11:23 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
in een XML pagina (waarvan XHTML een subset is) moeten alle speciale tekens in values en attributes als entities geschreven zijn: dus < is < en > als >, & wordt dan &
hence dien je in een URI ook speciale tekens te escapen: pagina.html?value=blaat©right=blaahaat wordt dan:
code:
1
| <a href="pagina.html?value=blaat&copyright=blaahaat">link</a> |
een aantal browsers, zoals bv explorer zouden in dit geval één waarde value doorgeven met als inhoud "blaat©rightblaahaat"
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
bedankt ik ken de link,Op donderdag 30 mei 2002 12:02 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
ik heb het over action & of
of de validator is niet perfect :D:D
http://validator.w3.org
interessant dat je gelijk de schuld bij het controle-gereedschap legt, dat is erg leerzaam.
als je een & in een form-action wilt gebruiken, heeft het misschien zin je af te vragen of action, net als href soms een attribuut is?
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
jaaaa daar istieweer 
Ik heb een tijd terug een plugin voor Internet Explorer geschreven waarmee je je progs direct kan executen vanaf je desktop.
Het werkt simpel.
• Je installeert de plugin
• Je reboot je computer
• Je verandert de linkjes naar de exe files, zodat er '.ad' achter staat (active desktop) zo dus:
<a href="c:\windows\command\fdisk.exe.ad" target="hiddeniframe">let's play!</a>
• Je maakt uiteraard ook ff dat hidden iframe aan:
<iframe name="hiddeniframe" style="visibility:hidden"></iframe>
et voila
geen nieuwe windotjes meer 
Owja, de plugin kan je hier vinden
(wel ff de readme lezen)
Ik heb een tijd terug een plugin voor Internet Explorer geschreven waarmee je je progs direct kan executen vanaf je desktop.
Het werkt simpel.
• Je installeert de plugin
• Je reboot je computer
• Je verandert de linkjes naar de exe files, zodat er '.ad' achter staat (active desktop) zo dus:
<a href="c:\windows\command\fdisk.exe.ad" target="hiddeniframe">let's play!</a>
et voila
Owja, de plugin kan je hier vinden
javascript:// wekt de suggestie dat er een 'javascript' protocol zou bestaan... Ik vind javascript:{} nog het netst.Bosmonster:
void(0)
//
Waar krijgen gebruikers de minste vragen bij denk je? Maar goed, ieder z'n ding
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
omdat ie de href dan alsnog uitvoert..hij linkt naar een niet bestaand bestand; de dir waar het bestand zich in bevindt wordt dan geopend.Op donderdag 30 mei 2002 12:42 schreef paragon het volgende:
hoezo niet gewoon href="" onclick="blaat(); return false;"
mja, die return false; doet het um.
zou kunnen zo dus
Om dit topic compleet te maken zal ik ook nog de zoveelste oplossing aandragen...
[radvanfortuinmodus]
* Dark Blue enige echte eigen... Dark Blue!
[/radvanfortuinmodus]
Men bouwe een klein frame van 1x1 pixel in, of een iframe, en noemt dat 'bermudadriehoek'. Laat nu al je targets verwijzen naar 'bermudadriehoek' en voila, nergens meer een openvliegend scherm.
De bovenstaande manieren zijn ofkors netter en waarschijnlijk ook beter, maar dit is toch wel een mooi topic om nog eens in de search terug te vinden...vandaar.
ik lees al over je uitspraken heen, t gaat slecht aflopen met die relatie van ons
[radvanfortuinmodus]
* Dark Blue enige echte eigen... Dark Blue!
[/radvanfortuinmodus]
Men bouwe een klein frame van 1x1 pixel in, of een iframe, en noemt dat 'bermudadriehoek'. Laat nu al je targets verwijzen naar 'bermudadriehoek' en voila, nergens meer een openvliegend scherm.
De bovenstaande manieren zijn ofkors netter en waarschijnlijk ook beter, maar dit is toch wel een mooi topic om nog eens in de search terug te vinden...vandaar.
OeiPapa Eend:
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
wordt het dan iets van <a href="javascript: void(0);"hier\hetbestand\datje\wiltopenen.exe();">hier de naam die je in je pagina wilt zien</a>Op donderdag 30 mei 2002 01:09 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
waarbij je de href vult met:
code:
1 <a href="javascript: void(0);" onclick="opending();">link</a>
moeten die (0) dingen er in?
ben niet zo bekent met computertaal
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
Je kunt geen bestanden openen vanuit html. Je zult een download scherm krijgen.Op donderdag 30 mei 2002 17:23 schreef XPointman het volgende:
[..]
wordt het dan iets van <a href="javascript: void(0);"hier\hetbestand\datje\wiltopenen.exe();">hier de naam die je in je pagina wilt zien</a>
moeten die (0) dingen er in?
ben niet zo bekent met computertaal
Maar lees die post van Papa Eend een stukkie terug nog ff door.. hij heb een grappig progje dat je kan helpen.
ik weet dat je een download scherm krijgt, en dat programma heb ik al.
maar nog lukt het me niet om programma's te openen
maar nog lukt het me niet om programma's te openen
Voor zo ver ik weet is het niet mogelijk om executables te starten vanuit html.
Wat je kunt doen is een flash knopje maken en die in je .htm zetten.
Aan je knopje voeg je de volgende action toe:
Denk aan de dubbele slash
Of makkelijker:
In Flash
Klik met rechts (of links als je linkhandig bent) op je knop
Van het contextmenu kies je Actions.
In het nieuwe venster klik je op de groote plus.
Kies Basic actions > FSCommand
Bij Commands vul je in 'exec' (zonder haakjes naatuurlijk)
Bij Arguments het pad naar je .exe
Moet duidelijk zijn dacht ik zo.
Wat je kunt doen is een flash knopje maken en die in je .htm zetten.
Aan je knopje voeg je de volgende action toe:
code:
1
2
3
| on (release) {
fscommand ("exec", "C:\\pad\\naar\\bestand.exe");
} |
Denk aan de dubbele slash
Of makkelijker:
In Flash
Klik met rechts (of links als je linkhandig bent) op je knop
Van het contextmenu kies je Actions.
In het nieuwe venster klik je op de groote plus.
Kies Basic actions > FSCommand
Bij Commands vul je in 'exec' (zonder haakjes naatuurlijk)
Bij Arguments het pad naar je .exe
Moet duidelijk zijn dacht ik zo.
Pagina: 1