She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Dat schiet dus niet op.
Vriend van me vertelde dat ik alleen het commando linuxconfig nodig had en dat is ook wel waar, maar ik moet weer zo nodig @home hebben...
Maar ehm dus als andere user inloggen?
Oh, het valt btw niet mee als je noog gewerkt hebt iets te vinden, als je wat zoekt krjg je 504134867 results, je ziet door al die bomen het bos niet meer staan..
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
of laat die vriend van je het anders doen.
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
Verwijderd
tik in het commando: echo $PATH
dan krijg je een aantal directories gescheiden door :
waar unix/linux zijn commando's zoekt.
(daar staan o.a in /bin en /usr/bin)
per directory kun je met het commando; ls {dir}
een lijstje maken van de commando's in die directory.
als je wilt weten wat zo'n commando doet tik je; man {commando}
om de "manual-pages" van dat commando te zien te krijgen.
Verwijderd
Die Linux instructie van @home (troubles@home) is nogal oud.Op donderdag 30 mei 2002 00:17 schreef HarrieH het volgende:
Sorry hoor dat ik dit ga vragen, maar waar vind ik in godsnaam een lijst met linux commando's...
Oplossing tot mijn probleem staat hier:
http://members.home.nl/linux/redhat/config_dhcp.htm
Dus gevonden via de search.. Alleen ken ik 00 linux commandos.. Ik log dus als root in en dus zit ik in /root![]()
Ik kijk ff in de FAQ en zie dus geen lijstje staan, hoort er wel in thuis vind ikzelf... Ik wil em wel verzorgen, duidelijk en overzichtelijkAls ik em heb
Er zijn een aantal mogelijkheden om verbinding te maken met de dhcp server om een ip-nummer toegewezen te krijgen. Deze zijn met de search goed te vinden. Waarschijnlijk heeft RH 7.0 standaard al wel een dhcp-client aan boord.
Als je dhcpcd als client gebruikt is het commando iets van:
1
| dhcpcd -h cc123456-a eth0 |
indien je @home hostname cc123456-a en je netwerkkaart waarmee je verbinding maakt met je kabelmodem eth0 is.
Als je gebruik maakt van dhclient dien je een configuratiebestand aan te maken genaamd /etc/dhclient.conf met daarin het volgende (weer met dezelfde veronderstellingen)
1
2
3
| interface "eth0" {
send host-name "cc123456-a";
} |
Je kunt daarna dhclient opstarten en dan zou ie een ip-nummer moeten krijgen.
Als je geen dhcp client kunt vinden, op http://www.rpmfind.net//linux/RPM/rawhide/1.0/i386/RedHat/RPMS/dhcp-3.0-7.i386.html staat een RedHat package.
Commando's zijn te vinden op sites genoemd in de FAQ en je kunt ook eens op de RedHat site zelf kijken.
ik tik bv cd ect in, moet ik toch naar die dir gaan..?
http://linuxcommand.org/lts0020.html
janjanjansen: Ik ga het even proberen, THX!
Verwijderd
als je naar een andere directory wilt gaan, doe je;
"cd /etc" en dan "ls"
(niet de / vergeten, anders probeert ie naar een
subdirectory te gaan van de directory waar je dan zit)
Als ik bv dat commando geef:
bash: cd: /ect: "vage tekens"
Verwijderd
Let wel dat het cd[SPATIE]/etc is en geen : er tussen.
naar /ect wil ie niet
een serie directory's voorbeeld:
drwxr-xr-x 2 root root 2048 5-I 29 14:42 bin
dr :
Filesystem 1k-blocks (info hierachter)
/dev/hdb8
/dev/hdb1
/dev/hdb6
/dev/hdb5
/dev/hdb7
Verwijderd
maar volgens mij is er niets aan de hand met je linux.
Alleen moet je zelf beter lezen
Dit zijn gewoon linux basics waar tig veel readme's en tutorials over geschreven zijn die je precies uitleggen hoe alles werkt.
Dit topic is gesloten.
![]()