[auto] CD problemen met Pioneer DEH-5100R

Pagina: 1
Acties:

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hai allen,

Ik heb sinds een krappe twee jaar een Pioneer DEH-5100. Mooi apparaat, maar hij heeft wat kuren de laatste tijd. Hij raakt regelmatig (lees: om de twee minuten) de draad kwijt met CD. Hij stopt en schakelt terug op radio. Als ik dan weer op source druk, dan pakt hij hem weer. Daarna is het weer raak.. op source drukken, etc. Het gebeurt met gebrande en originele CD's. Ik heb er al zo'n clean-CD doorheen gehaald, maar dat helpt niets.

Iemand enig idee wat het handigste is? Openmaken en met de hand lens schoonmaken? Ligt het aan de lens of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Kan je uberhaupt autoradio's openmaken, zonder dat je hem molt? Ik heb wel de nodige ervaring met CDROM spelers, maar ik vind mijn *dure* Pioneer toch een ander verhaal.. tips? truucs? ideeen? :)

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Niet toevallig TA/News aanstaan? ;)

Klinkt inderdaad alsof ie wat moeite heeft met het lezen van de cd('s). Moet wel te fixen zijn lijkt me.
Ik zou er gewoon naar laten kijken door een reparateur. Zelf openmaken zou ik echt niet aan beginnen. Helemaal als je nog garantie hebt.

Ik heb zelf trouwens de DEH-6300R en die werkt tot nu toe gelukkig nog goed :)
Beetje zonde van het geld om het risico te lopen dat ik 'm mol als ik eraan ga zitten schroeven.