Toon posts:

Refresh rate probleem TFT monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn TFT monitor. Deze kan maximaal 75 hz aan. Als ik bij geavanceerde eigenschappen kijk van mijn videokaart staat daar een tabblad met monitor.

Deze geeft echter waarden aan tot 120 hz. Dat kan mijn monitor dus niet aan. Bij sommige spellen, pakt ie automatisch de hoogste refresh rate. In dit geval dus 120 hz, terwijl ie maar 75 hz aan kan. Gevolg "out of range".

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb de nieuwste drivers van mijn videokaart gedownload (monitor heeft geen aanvullende drivers), maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Gegegevens:
videokaart: Hercules geforce 2 Ti 64mb tvout
monitor: 15 inch TFT van Natcomp

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18

JJJ

TFT != CRT

Op 60 Hz is het beeld met een TFT al heel erg rustig, gewoon daarop laten.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Op woensdag 29 mei 2002 23:59 schreef JJJ het volgende:
TFT != CRT

Op 60 Hz is het beeld met een TFT al heel erg rustig, gewoon daarop laten.
Dat snapt hij, maar spellen worden automatisch hoger gepakt, dus geen beeld (out of range)

Je kunt powerstrip gebruiken om de refreshrate in te stellen.
Of je zoekt drivers voor je monitor, die limiteren ook de refresh op maximaal 75.
Je kunt van elke TFT wel de driver gebruiken.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18

JJJ

Op donderdag 30 mei 2002 00:05 schreef Ghost het volgende:

[..]

Dat snapt hij, maar spellen worden automatisch hoger gepakt, dus geen beeld (out of range)

Je kunt powerstrip gebruiken om de refreshrate in te stellen.
Of je zoekt drivers voor je monitor, die limiteren ook de refresh op maximaal 75.
Je kunt van elke TFT wel de driver gebruiken.
Oh sorry, dat heb ik inderdaad verkeerd gelezen. Dan moet je gewoon op je desktop rechtermuisknop doen, en dan > eigenschappen > tabblad instellingen > geavanceerd > tabblad monitor > modi die deze monitor niet kan weergeven verbergen aanvinken. Ik denk dat ie dan niet meer 120 Hz e.d. pakt :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
drivers van je monitor installeren.

edit: is dus al gezegd |:(

Verwijderd

JJJ, jongen als je zo graag wilt replien, doe et dan goed. Beiden replies hier slaan nergens op >:)

Verwijderd

Een tool die alle refreshrate-problemen uit de weg helpt ;)!

Refreshlock:

http://www.pagehosting.co.uk/rl/

De ingestelde refreshrate werkt ook in games!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Thx! Had ik ook ff nodig ;)

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

mmm ik heb ook een TFT maar ik heb er geen problemen mee... nou ja nu heb ik ook maar een Viper dus ik denk dat ik niet eens meer kan draaien...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Volgens mij moet je met TFT's volgens de aangeraden resoluties en refreshrates draaien. Anders is het beeld niet optimaal.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op maandag 01 juli 2002 17:11 schreef O.D.Smolik het volgende:
Volgens mij moet je met TFT's volgens de aangeraden resoluties en refreshrates draaien. Anders is het beeld niet optimaal.
|:( Lees het topic, er staat dat de refresh rate automatisch te hoog wordt gepakt.

Download de refresh rate fix, daar mee kan je aangeven op welke resolutie welke refreshrate moet worden genomen. Dan vul jij overal in 60 of 75 Hz
Pagina: 1