Toon posts:

Toshiba/netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo vrienden:
Ik heb een Toshiba Satelite 1800-100(lap-top) Intel celeron 800mhz,
en een Realtek 8139 pci fast ethernet card en kan het tot nu toe niet voor elkaar krijgen om hem via de Kabel online te krijgen.
Wie zoe mij kunnen helpen?

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Wat voor modem?

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op donderdag 30 mei 2002 00:00 schreef Error65 het volgende:
Wat voor modem?
heeft dat er iets mee te maken dan?

wat voor IP adres heb je??
169.254.*.*? of een 10.63.*.* of 10.194.*.* ??

via welke provider ga je? weet je iets van hostnames, of macadressen die bij de provider opgeslagen zijn?

beetje meer info aub. je legt wel mooi uit wat je hebt, maar zonder het precieze probleem, schiet je daar ook niet veel mee op.
Zou het zelfde zijn, als ik zeg: ik heb een nissan sunny op '93 op diesel, maar hij werkt niet.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Op donderdag 30 mei 2002 00:07 schreef Dirk-Jan het volgende:
heeft dat er iets mee te maken dan?
Lijkt me mischien handig om te weten wat voor type 't is..Dan kan je nog eens zoeken naar meer info over dat ding..

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MAC spoofen gaat vrij eenvoudig (afhankelijk van het OS).

Op je werkend systeem:
Win98/ME: winipcfg via "start -> run" draaien. More info klikken. Bij Adapter Address staat je MAC adres.
Win2K/XP: cmd.exe uitvoeren via "start -> run". ipconfig /all intikken en daar je Physical Address (= MAC addy) aflezen.

Op je laptop:
Naar je netwerk instellingen van je netwerk kaart gaan. Onder Advanced vind je dan je Network Address die je daar dan zelf in kan stellen.

Andere oplossing:
Je modem 24 uur zonder stroom (afhankelijk van modem, kan ook 15 minuten zijn). Dan vergeten sommige modems het huidige MAC address.