Toon posts:

win2000server en w2000 profclients aanlogproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb hier een netwerk met win2000 server uk en win2000 nl prof clients.

Die clients kunnen wel aanloggen, maar dat duurt 4 minuten! Win 98 clients zijn razendsnel.

kent iemand dit probleem, wen liefst ook een oplossing??

groet

jup

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Hoe zit het met je machine-accounts?

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in active directory die machines toegevoegd en de users. Anders wil hij niet aanloggen.

Verwijderd

Euhm,

hoe heb je je profiles ingesteld? Worden die eerst verwijderd vanaf de hdd en daarna weer opnieuw gedownload vanaf de server? Als die een beetje groot zijn en meerdere clients vragen op het zelfde moment het zelfde profile op, kan dit even duren......

Aangezien je met w98 hier geen last van hebt zoals je zegt, zal het wel zoiets wezen denk ik....

• Loesje
Het downloaden van de clients zie je gebeuren. Ik neem aan dat dat het dus niet is?
Draai je nog vreemde services? Alle onnodige protocollen eruit gekiept? Geen gateway's ingesteld?

Wat ook nog kan is dat er onderhandeld word over wie de PDC is. Je weet zeker dat je clients niet de server-versie draaien?

Heb je het probleem ook als er maar een client (NT) aan de server hangt?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al zitten denken aan een ip probleem ofzo dat aan het time-outen is voordat hij doorgaat.
De server is dhcp server, dns server en winsserver. Dns server omdat je anders active directory niet kan installeren. Via dhcp deelt hij wins server uit en dns servers en default gateway. De server is de wins server, de dns server is die van een provider en de default gateway is een isdn router die aan de hub hangt.

Ik weet bijan zeker dat de clients geen server versie zijn trouwens. Of de professional cd moet een server bevatten.

Het zou bewst kunnen dat win2000 prof een browser challenge dot ofzo en dat zo lang duurt. Maar met wins is dat toch niet het geval??

Het lange wachten gebeurt ook als ik maar een windows 2000 prof bak aanlog. gewoon altijd. Ik heb met windoos 2000 prof op een nt4 domein geen problemen trouwens.

hc

Verwijderd

Topicstarter
ik zou me ook nog voor kunnen stellen dat de workstations proberen een profile te vinden dat er niet is? Ik heb niks ingesteld qua profielen. Gewoon eerst aangelogd op het domein met het administrator password als administrator.

Verwijderd

Topicstarter
kan er dan niemand helpen? wheeeeeen

• Loesje
Hee, ik mis een berichtje van me.

Het kan zo zijn dat de services in een verkeerde volgorde gestart worden. Wordt er bv. naar de DNS-server gezocht, voordat de gateway-ingesteld is, wacht ie op een time-out, voordat hij verder gaat. Probeer de gateway eens handmatig in te stellen, of de DNS eruit te slopen.

Ik heb eens gehad dat er een domeinnaam-lookup werd uitgevoerd, waardoor een systeem eerst ging inbellen op internet, voordat hij verder bootte. (weken naar de oplossing gezocht)

Dat hij een profile zoekt kan, maar normaal maakt hij dat aan in de home-dir van de user als die nog niet bestaat. Heeft je administrator een home-directory? Logt hij met een gewone user wel snel in?

Probeer eens wat...

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al aan zitten denken. Win 2000 werkt via dns, en niet netbios. Dus zoekt hij de domein controller op de dns server van de isp. Dat gaat niet lukken natuurlijk. Dus ik heb de hosts files enz ingesteld, maar die doen niks.

Ik moet eens even wat met loggen gaan spelen enzo denk ik. En ff bijlezen over win2000 netwerken. Maar ik heb nog geen goed boek daarover. Ik kreeg gewoon wat cd's en computers gedropt, zo van doe maar een netwerk maken jij;-)

merci!
Pagina: 1