GeForce2, ATI , TNT2 bizar performantieverschil

Pagina: 1
Acties:

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik heb een dual screen setup, tot gisteren bestond deze uit:

TNT2 M64 32Mb el cheapo(agp)
ATI rage pro II + (pci, zeer oud)

deze morgen is de TNT2 vervangen door:
Geforce2 MX200 32 Aopen(agp)

De reden dat ik de TNT2 verving door de GF is om een TVout te hebben, om zo DVD's op mijn tv te kunnen bekijken via een agp kaart, de ATI, ook met TV out kon het net trekken en ik dacht iets komfortabler te zitten door DVD's via een AGP kaart te laten gaan.

Nu is het zo dat DVD's gewoon schokken op de GF kaart terwijl ze op de ati nog steeds soepel lopen, dit is toch erg onlogisch denk ik?

Aan de andere kant zijn de beelden die winamp (opengl plugin) op mn gf steekt duidelijk VEEL beter dan degene die de TNT of de ati kon voortbrengen (lees ati noch TNT2 bakten er iets van)

De computer die dit alles bevat (relevante)

PII 300
256 MB Ram
toschiba DVD speler (2speed) aan apparte IDE aansluiting op mobo

In het bios staat de ati (pci) als primaire vga aangeduid (dit voor de dualscreen)

Het PCI slot naast de agp kaart is vrij

De schermresoluties voor beiden videokaarten 800*600 refresch op ati : 72, refresh op GF: 85 (naar de maximum van wat de monitoren aankunnen.

De twinview van de gf staat op kloon.

DVD's spelen allen af op de primaire monitor (powerDVD)

Heb al heel veel verschillende resuloties/kleuren/lagere refresh geprobeerd niets helpt

Bij alles wat niet DVD is werkt de kaart + tvout zoals het hoort.

In welke hoek moet ik mn probleem zoeken?

You don't need eyes to see, you need vision

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Die ATi heeft een hardwarematige Mpegdecoder in zun chip zittuh. Daarom presteert hij ontzettend goed met films afdraaien.

In OpenGl draait die Geforce rondjes om de Ati en die TnT2

De kick van Electric!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ruil ik die kaart in voor iets anders (na een dag moet dat kunnen toch? Zo ja wat?

uiteindelijke bedoeling: dedicated multimediabakje winamp + DVD + DIVX met enkel een TV.

tnx

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 00:20 schreef leffe_blond het volgende:
Ruil ik die kaart in voor iets anders (na een dag moet dat kunnen toch? Zo ja wat?

uiteindelijke bedoeling: dedicated multimediabakje winamp + DVD + DIVX met enkel een TV.

tnx
een goedkope radeon 7000 ofzo.. tenminste neem aan dat daar ook zo'n DVD decoder op zit..

[edit] wil divx trouwens wel op zo'n 300MHz bak? Houdt niet over denk ik..

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Op donderdag 30 mei 2002 00:00 schreef Ossenaar het volgende:
Die ATi heeft een hardwarematige Mpegdecoder in zun chip zittuh. Daarom presteert hij ontzettend goed met films afdraaien.
Hehe idd, heb hier nog Zo'n RageII+ pci liggen staat ook dvd op et tsjippie :) hmm... ideetje om ouwe dvd pc te maken :P

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
ik kan je zeggen: op mijn bak draait het met die kaart, maar dan mag je niets meer willen (en dat wil ik nu juist wel)

Ondertussen bij ati gaan kijken en idd de raedon 7000 heeft ook een hardware DVD chip zitten, morgen maar ff een babbeltje doen met de pc boer, hij heeft wel geen ati in zn assortiment maar hopelijk is het bestelbaar.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
geforce 4MX heeft ook hardwarematig DVD playback, misschien dat ie die wel in zn assortiment heeft? Maarja dan ben je wel weer het dubbele bedrag kwijt voor een veel te snelle kaart voor zo'n systeem.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
heb hem ingeruild voor een raedon 7500 van hercules (2 vga + video out) is wel wat overdreven voor deze comp maar kan dan volgende maand blijven zitten tijdens een cpu + mobo upgrade

Pagina: 1