Ik heb een dual screen setup, tot gisteren bestond deze uit:
TNT2 M64 32Mb el cheapo(agp)
ATI rage pro II + (pci, zeer oud)
deze morgen is de TNT2 vervangen door:
Geforce2 MX200 32 Aopen(agp)
De reden dat ik de TNT2 verving door de GF is om een TVout te hebben, om zo DVD's op mijn tv te kunnen bekijken via een agp kaart, de ATI, ook met TV out kon het net trekken en ik dacht iets komfortabler te zitten door DVD's via een AGP kaart te laten gaan.
Nu is het zo dat DVD's gewoon schokken op de GF kaart terwijl ze op de ati nog steeds soepel lopen, dit is toch erg onlogisch denk ik?
Aan de andere kant zijn de beelden die winamp (opengl plugin) op mn gf steekt duidelijk VEEL beter dan degene die de TNT of de ati kon voortbrengen (lees ati noch TNT2 bakten er iets van)
De computer die dit alles bevat (relevante)
PII 300
256 MB Ram
toschiba DVD speler (2speed) aan apparte IDE aansluiting op mobo
In het bios staat de ati (pci) als primaire vga aangeduid (dit voor de dualscreen)
Het PCI slot naast de agp kaart is vrij
De schermresoluties voor beiden videokaarten 800*600 refresch op ati : 72, refresh op GF: 85 (naar de maximum van wat de monitoren aankunnen.
De twinview van de gf staat op kloon.
DVD's spelen allen af op de primaire monitor (powerDVD)
Heb al heel veel verschillende resuloties/kleuren/lagere refresh geprobeerd niets helpt
Bij alles wat niet DVD is werkt de kaart + tvout zoals het hoort.
In welke hoek moet ik mn probleem zoeken?
TNT2 M64 32Mb el cheapo(agp)
ATI rage pro II + (pci, zeer oud)
deze morgen is de TNT2 vervangen door:
Geforce2 MX200 32 Aopen(agp)
De reden dat ik de TNT2 verving door de GF is om een TVout te hebben, om zo DVD's op mijn tv te kunnen bekijken via een agp kaart, de ATI, ook met TV out kon het net trekken en ik dacht iets komfortabler te zitten door DVD's via een AGP kaart te laten gaan.
Nu is het zo dat DVD's gewoon schokken op de GF kaart terwijl ze op de ati nog steeds soepel lopen, dit is toch erg onlogisch denk ik?
Aan de andere kant zijn de beelden die winamp (opengl plugin) op mn gf steekt duidelijk VEEL beter dan degene die de TNT of de ati kon voortbrengen (lees ati noch TNT2 bakten er iets van)
De computer die dit alles bevat (relevante)
PII 300
256 MB Ram
toschiba DVD speler (2speed) aan apparte IDE aansluiting op mobo
In het bios staat de ati (pci) als primaire vga aangeduid (dit voor de dualscreen)
Het PCI slot naast de agp kaart is vrij
De schermresoluties voor beiden videokaarten 800*600 refresch op ati : 72, refresh op GF: 85 (naar de maximum van wat de monitoren aankunnen.
De twinview van de gf staat op kloon.
DVD's spelen allen af op de primaire monitor (powerDVD)
Heb al heel veel verschillende resuloties/kleuren/lagere refresh geprobeerd niets helpt
Bij alles wat niet DVD is werkt de kaart + tvout zoals het hoort.
In welke hoek moet ik mn probleem zoeken?
You don't need eyes to see, you need vision