Ergo toetsenborden

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:48
Ik zit er over te denken een nieuw toetsenbord aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met deze toetsenborden!!
Afbeeldingslocatie: http://www.kinesis-ergo.com/images/contour.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kinesis-ergo.com/images/3_images.jpg

meer info op: http://www.kinesis-ergo.com/contspec.html

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

lijkt mij niet echt ergo....

Verwijderd

En wat nou als je keilange nagels hebt? :?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 16:34 schreef Miss Tabbie het volgende:
En wat nou als je keilange nagels hebt? :?[/quote]tja dan schiet het helemaal niet op

Verwijderd

Lijkt me ergo-nhandig :)

• BrammeS
Op de bijgevoegd URL staat extra info: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Features of contoured keyboards
Simpler typing. Easier to learn, easier to improve due to design principles that don't date back to the typewriter!
Optimal split. Your arms go out straight in front of you to relieve neck and shoulder strain and reduce adaptation. Laboratory proven to minimize bent wrists on large and small individuals.
Optimal lateral tilt. Thumbs are effectively elevated even more than with the Maxim adjustable keyboard to provide virtually total forearm relaxation. No adjustment required.
Narrow footprint. Your mouse is right where you want it--not at arms length!
Built-in, padded palm supports. Comfortably padded to take the weight off your shoulders without hurting your hands...
Quiet, low-force tactile switches. Specially developed to be easy on your fingers and to last virtually forever. Subtle electronic click can be turned off by the user.
Move the work from your hands to your feet with one of our foot switch options.
Embedded numeric keypad is standard. Simply toggle the keypad on with the dedicated "Keypad" key, or for heavy keypad users, shift the keypad active while holding down a foot switch.
Customize your keyboard with a programmable model (Classic or Professional) to reduce repetition and adjust the work to your body.
Great warranty. Each keyboard sold in the U.S. and Canada carries a lifetime limited warranty. Elsewhere the warranty is two years.[/quote]

• BrammeS
Ik heb dus gehoord dat het vet goed is voor je handen armen nek en rug.......
Dat je er sneller mee kan typen

En dat het niet eens lang duurt voor je er mee om kan gaan

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Hmm.. Dan lijkt zo'n toetsenbord wat je door midden hebben gesneden toch makkelijker..

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-07 15:11
Doe jezelf een lol en koop een Microsoft of Logitech gespleten keyboard. Je weet wel, dat wanneer je aan het typen bent het voelt alsof je je handen op 2 borsten hebt? :)

Roeleert :)

• BrammeS
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 17:05 schreef Jorik het volgende:
het voelt alsof je je handen op 2 borsten hebt? :)[/quote]Maar dan voelt het bij die andere of je bij twee borsten van binnen aan het voelen bent toch?

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49
Ik heb zo'n gespleten toetsenbordje en dat werkt perfect. Dat vereist tenminste ook geen extra gewenning. Volgens mij duurt het een paar jaar voordat je lekker op dat gekke ding kan typen

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Mijn TB roelt grote tijd!

Afbeeldingslocatie: http://www.duderuud.net/tb_blauw.jpg

:P

Nee echt een aanrader zo'n MS/L Natural KB.
Superding!

En jah ik kan blind typen.

Verwijderd

hmmm wat jij zegt over dit nieuwe ding dacht ik eerst dat plaatje dat hier boven me staat... maar dat went dus allemaal vrij snel...
ik heb i.v.m. lichaamlijke klachten wel meer vage ergo sjit geprobeerd, bij mij was het probleem dat het onbetaalbaar is om alles ergonomisch te maken.
(stoel: 500, muis: 90,- ondersteunings gel-pads: 110, goeie monitor met hoge refresh: 700 (gewoon LCD vinnik lelijk en TFT is dus geen optie) goed toetsenbord: 200,- ... en dan heb ik het nog niet eens over het bureau dat toevallig in mijn geval al op de goeie hoogte stond... Ergonomie is FOKKING DUUR... maarja, de keus is simpel als je vergaat van de pijn... genaaid worden we. invoering van wacom-tablets (pen-muizen) wordt volgens mij ook gewoon moedwillig onderdrukt of zo... en dat terwijl nu zoveel mensen klachten van de muis krijgen. (tis ook idd een slecht houding als je lang zo zit met de muis, alleen het duur heeeel lang voor je daar last van hebt, en het ergst is het natuurlijk wanneer je lange tijd non-stop muist)

• BrammeS
Jep op de website stonden geen prijzen nu begrijp ik waar om ik kreeg zonet een e-mailtje terug:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het ergo delta toetsenbord kost 329,00 gulden ex. BTW,
los nummeriek gedeelte kost 120,00 gulden ex. BTW.[/quote]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

Opa

Nu Multifocaal!

Wil je een Ergo Toetsenbord?

Ga gewoon in november naar de HCC. Vind je minimaal 3 stands met een bak vol IBM modeljaar 1985 toetsenborden voor anything tussen f 2.50 (ECHT WAAR!) en F15.
- Heel duidelijke klik.
- vaak Nederlandse layout (met trema etc bij de hand)
- weegt een kilo, verschuift niet.
- is onverwoestbaar
- Je kan de kapjes van de toetsen halen en
- de letters zijn ingebrand --> Dus
- je kan de toetsen in een linnen zak in de wasmachine gooien.
Ik heb nog nooit een betere koop gedaan dan twee van die toetsenborden.
O ja, had ik al gezegd dat ze onverwoestbaar zijn?

Het enige wat je moet doen is de connectoren checken en evt de toetsen aanvullen (van twee borden 1 maken).
En als je niet kan wachten, probeer eens een tweedehands pc winkel (Micmac of zo).

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Whoehahahah, dat ding ziet er niet uit :D!

Ik heb zo'n standaard Mycom multimedia toetsenbord, met polssteun :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Het leek mij ook wel wat, dus ik heb ff gevraagt aan de nederlandse importeur wat die dingen kosten en dat is nog al wat.

Kinesis Ergo Elan toestenbord programmeerbaar 789,-

Kinesis Ergo Elan toetsenbord PC + MAC (progr.) 895,-

En das toch net een beetje teveel van het goede

de site is trouwens www.backshop.nl

= TheGrimReaper op tweakers

Pagina: 1