Thrustmaster FLCS + TQS

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44347

Topicstarter
Heyhallo,
Die twee dingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.enjoy.ne.jp/~kauzhisa/tqs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.enjoy.ne.jp/~kauzhisa/flcs.jpg

heb ik en ik zoek naar bepaalde software waarmee je de knoppen kan proggen, origineel zit er wel de juiste software bij maar er was ook nog officieuze nieuwe software voor windows gemaakt, Ik weet de naam er niet meer van en of het bestaat weet ik ook niet meer, kan iemand me verder helpen met dit? msn me: paulengelbertink@hotmail.com

Bedankt! :)
(ps als ik alles voor elkaar heb ga ik weer falcon4.0 spelen);)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:46
msn me: paulengelbertink@hotmail.com
Je bent hier op een forum, dat betekend dat alle oplossingen gewoon hier gepost worden, zodat andere mensen met hetzelfde probleem er ook wat aan hebben :)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 23:41 schreef The Will het volgende:

[..]

Je bent hier op een forum, dat betekend dat alle oplossingen gewoon hier gepost worden, zodat andere mensen met hetzelfde probleem er ook wat aan hebben :)
hmmja maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:46
Toch wordt het hier gepost ja, beetje asociaal om de oplossing alleen voor jezelf te houden imho. Maar nu weer back on-topic ;)

Ik weet het, ik ga ook off-topic, dus daar kap ik nu mee.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 11:10
http://Thrustmaster.vanree.net is de ultime F22/TQS resource pagina. Alle details over je geliefde stukje hardware staan hier.

Heb je deze set onlangs opgedoken? En zo ja zijn er daar nog meer van? En voor welke sim ga je hem gebruiken? Falcon4.0 hoop ik?

Indien nog niet uitgevoerd is de Digital Chipset Upgrade een aanrader (http://home.att.net/~stickworks/)! Hiermee ben je van het spiken('trillen') van je joystick af en kun je ook onder W2k en WinXP je HOTAS configureren. Met de traditionele chips moet je onder w98 of met je dos bootflop in de weer, aangezien W2k en up geen directe hardware access toestaan.

Succes en laat eens horen hoe de vorderingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 00:11
he, die heb ik nu ook :9 Alleen moet ik mijn chipsets nog kopen, maar ik ben bang dat ik wel meer dan 100 euro kwijt ben. Al die transportkosten enzo...Hoe lang duurt het ongeveer voordat je ze hebt?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 08:35 schreef mca2 het volgende:
http://Thrustmaster.vanree.net is de ultime F22/TQS resource pagina. Alle details over je geliefde stukje hardware staan hier.

Heb je deze set onlangs opgedoken? En zo ja zijn er daar nog meer van? En voor welke sim ga je hem gebruiken? Falcon4.0 hoop ik?

Indien nog niet uitgevoerd is de Digital Chipset Upgrade een aanrader (http://home.att.net/~stickworks/)! Hiermee ben je van het spiken('trillen') van je joystick af en kun je ook onder W2k en WinXP je HOTAS configureren. Met de traditionele chips moet je onder w98 of met je dos bootflop in de weer, aangezien W2k en up geen directe hardware access toestaan.

Hey!
Bedankt voor je reply!
Ik zal de sites eens bezoeken!
Je hoort het van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 09:58 schreef Evilernie het volgende:
he, die heb ik nu ook :9 Alleen moet ik mijn chipsets nog kopen, maar ik ben bang dat ik wel meer dan 100 euro kwijt ben. Al die transportkosten enzo...Hoe lang duurt het ongeveer voordat je ze hebt?
Misschien kunnen we er 2 bestellen, is weer goedkoper aan transport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2

http://www.flightsimcentral.com/thrusf22digu.html zegt $60 dollar, dus iets van 70 euro. Verzendkosten waren iets van $30. Via DHL binnen 4 dagen thuis. UPS is ruk volgens Tazz. Dubbel bestellen kan wel uit dus.

Maar absolute aanraders! Spiking is zo goed als verdwenen en programmeren gaat als een zonnetje onder WinXP! Fox Two (http://www.users.globalnet.co.uk/~jchall/foxy.html) is gratis en met de W2k beta van Bob Church (ja die van SWF, http://home.att.net/~stickworks/) kun je je macro files downloaden onder WinXP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 11:30 schreef mca2 het volgende:

[..]

http://www.flightsimcentral.com/thrusf22digu.html zegt $60 dollar, dus iets van 70 euro. Verzendkosten waren iets van $30. Via DHL binnen 4 dagen thuis. UPS is ruk volgens Tazz. Dubbel bestellen kan wel uit dus.

Maar absolute aanraders! Spiking is zo goed als verdwenen en programmeren gaat als een zonnetje onder WinXP! Fox Two (http://www.users.globalnet.co.uk/~jchall/foxy.html) is gratis en met de W2k beta van Bob Church (ja die van SWF, http://home.att.net/~stickworks/) kun je je macro files downloaden onder WinXP.
Heb je msn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey,
Ik heb alles aangesloten maar mn muis werkt niet :( Ik heb geen idee waar t aan ligt, heb je een idee?

tnx! Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Paul,

Je hoeft niet elke post af te sluiten met Paul .. :) (Zie FAQ). :)

Heb je de FLCS + TQS wel in Windows 9x/2000/XP (wat gebruik je?) onder GameControllers 'aangemeld'? Doe dit als 2-button 3-axis joystick (waarbij de TQS de 3e as is). Kan ook als 4-button 3-axis joystick overigens.

Tja UPS vond ik gewoon k*t.. mijn Stickwork's chips zijn daar gewoon de jungle in verdwenen. Met DHL hebben we het nog es geprobeerd (uitstekende service daar bij Flightsimcentral.com!!!) en binnen 4 dagen in huis.. net als mijn Masterpilots :)

Moet ze alleen nog es installeren :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hey,
bedankt voor je reply!
Ja als 3 assen en 1 knop...manual gedaan, dat werkt allemaal perfect, ik heb mn toetsenbord op de joystick, ook prima alleen als ik mn mui in de tqs plug doet ie niet :( misschien moet ik dos drivers hebben voor de muis maar dat kan het haast niet zijn,
Heb je iets waarmee ik je online kan contacten, gaat stukken sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Tja UPS vond ik gewoon k*t.. mijn Stickwork's chips zijn daar gewoon de jungle in verdwenen. Met DHL hebben we het nog es geprobeerd (uitstekende service daar bij Flightsimcentral.com!!!) en binnen 4 dagen in huis.. net als mijn Masterpilots :)
Same here, erg vriendelijke mensen daar bij flightsimcentral en goede bevestiging van je order. Verder kun je via DHL.nl en je order nummer je pakketje erg goed tracen.
Moet ze alleen nog es installeren :P
Shame on you! Maar zonder gein, het is echt een genot. Inbouwen vergt wat voorzichtigheid en wat gebuig maar daarna als een zonnetje. Vervelende is alleen dat je de volgorde rcs, tqs en flcs zodaning moet omgooien dat mijn rcs er niet meer bij kan...het snoertje is te kort:(

Toch maar eens een fatsoenlijk bureau fixen, nu ligt mijn rcs te verstoffen onder bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand een suggestie voor de muis :( falcon wacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Owja, ik heb een infra rood muis, het licht ervan brandt wel dus er is wel een verbinding maar alleen t bewegen wertk niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 08:35 schreef mca2 het volgende:

Ik had de set al heel lang, ik heb wel de f16 waarschijnlijk te koop binnenkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 30 mei 2002 13:54 schreef Frodo_Baggins het volgende:
Iemand een suggestie voor de muis :( falcon wacht :P
Gewoon niet aansluiten? :) Ik gebruik de duim-cursor van de TQS namelijk niet als muis want dat vind ik erg onhandig. Ik heb mijn USB muis niet aangesluiten ofzo aan mijn FLCS/TQS - die zit gewoon direct in mijn USB poort... en de "erasor head" van de TQS gebruik voor hele andere zaken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 30 mei 2002 13:51 schreef mca2 het volgende:

Shame on you! Maar zonder gein, het is echt een genot. Inbouwen vergt wat voorzichtigheid en wat gebuig maar daarna als een zonnetje. Vervelende is alleen dat je de volgorde rcs, tqs en flcs zodaning moet omgooien dat mijn rcs er niet meer bij kan...het snoertje is te kort:(
Ja ja ja ik weet ut.. alleen heb ik nog niet echt tijd gehad en heb ik nog even niet het lef om in mijn FLCS/TQS te pielen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 14:44 schreef tazzman het volgende:

[..]

Gewoon niet aansluiten? :) Ik gebruik de duim-cursor van de TQS namelijk niet als muis want dat vind ik erg onhandig. Ik heb mijn USB muis niet aangesluiten ofzo aan mijn FLCS/TQS - die zit gewoon direct in mijn USB poort... en de "erasor head" van de TQS gebruik voor hele andere zaken.
Ja, dat heb ik nu ook ff maar ik wil toch graag dat ie werkt...heb je enig idee waar het aan kan liggen of ken je iemand die dit ook heeft gehad? Falcon draait lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2

Ja ja ja ik weet ut.. alleen heb ik nog niet echt tijd gehad en heb ik nog even niet het lef om in mijn FLCS/TQS te pielen ;)
Sja het vraagt wat lef, en wat grof geweld. Die chips zitten verdomde goed vast, maar met 15 minuten ben je wel klaar.

En geen jitter is tochwel fijn. Ze trillen nu een heel klein beetje soms maar zonder was het toch een stuk erger.

Misschien toch maar eens een Cougar importeren voor $280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Ja, dat heb ik nu ook ff maar ik wil toch graag dat ie werkt...heb je enig idee waar het aan kan liggen of ken je iemand die dit ook heeft gehad? Falcon draait lekker :D
Check die pagina even en doe alles stap voor stap. Installeren onder windows, onder dos callibreren met een of ander util van TM, en ook onder dos je files downloaden en dan eventueel in windows nogeens je stick callibreren en dat kan nog een keer in F4 als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 08:42 schreef mca2 het volgende:

[..]

Check die pagina even en doe alles stap voor stap. Installeren onder windows, onder dos callibreren met een of ander util van TM, en ook onder dos je files downloaden en dan eventueel in windows nogeens je stick callibreren en dat kan nog een keer in F4 als je wilt.
oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey,
Als ik in dos probeer te configurern krijg ik bij de meeste files een runtime error,
Hebben jullie misschien een "nieuwer" software pakketje voor me?
Of doe ik iets fout..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kheb ook alle nieuwste drivers van thrustmaster proberen te downloaden, allemaal runtime error :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op vrijdag 31 mei 2002 08:39 schreef mca2 het volgende:

[..]

En geen jitter is tochwel fijn. Ze trillen nu een heel klein beetje soms maar zonder was het toch een stuk erger.
Gelukkig heb ik een FLCS die na jaren (gekocht in '96) nogaltijd NIET spiked/jittered. :) Tis ook een probleem wat ik veel meer bij de F22 zie dan bij de FLCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Heb ook een FLCS maar trilde wel. Heb nog niet gepoogd de pots schoon te maken, die SWF chips doen het perfect.

En cursors slewen met die eraserhead vind ik ook maar niks, je moet er redelijk aan sleuren. Misschien maar eens toebedelen aan chaff en flares ofzo, of heb jij er nog een handige functie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van W
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Beste allemaal. Ik ben nieuw hier sinds 24-01-2023.
Geen idee of ik het goed doe door hier te schrijven maar ik hoor het wel.
Ik ben op zoek naar de software op diskettes.
Ja Ja.... voor mijn Thrustmastyer FLCS en TQS.

Wie oh wie kan mij helpen?

Mijn systeem is een stand alone Medion met win 98 met daarop ooit weer F22 Lightning II

De diskettes ben ik met een vracht meer spullen kwijt geraakt met een verhuizing.

Vriendelijke groet, Paul.
Pagina: 1