[OC] Mijn Geforce 4

Pagina: 1
Acties:

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik heb laatst een Geforce4 - Winfast A170 DDR 64MB kaartje gekocht. De processor snelheid is makkelijk via software te regelen. Als ik hem iets hoger zet, moet ik dan PERSEE een koeler inbouwen zonder dat ie doorbrandt ?

Ik ben helemaal n00b in dit soort zaken...

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Zit er nog geen active koeler op je GF4 ? ik heb een GF2 en daar zit al een koelertje op...?

Maarja -> OC'e -> HITTE -> TE HEET -> KPOET :P

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op woensdag 29 mei 2002 23:28 schreef likkepot het volgende:
Ik heb laatst een Geforce4 - Winfast A170 DDR 64MB kaartje gekocht. De processor snelheid is makkelijk via software te regelen. Als ik hem iets hoger zet, moet ik dan PERSEE een koeler inbouwen zonder dat ie doorbrandt ?

Ik ben helemaal n00b in dit soort zaken...
http://www.tweakers.net/nieuws/21939
De koeler van thermaltake voor De geforce 4. Werkt perfect.

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

nou kijk eerst ff naar de temp nu. Zit er een temperatuur meter op? Zo ja, test ff, hoe warm hij nu word tijdens het spelen van games. Graadje of 50 is niet zo erg. Ding kan makkelijk 60 graden halen zonder problemen. Is ie al wel erg warm, dan kun je:

1 een case fan erop zetten, zodat je algehele temp van je kast minder word, en indirect ook je grafische sjip.
2. Betere koeler erop bouwen. (neem geen orb, want die dingen maken een tering lawaai).

Ik denk dat je standaard wel tot 5% extra kan gaan. Is een beetje afhankelijk van de sjip die jij nu hebt. (elke individuele chip kan andere temps aan, ze zitten in een range, niet statisch)