homesite vraagje

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ik werk al een tijdje met homesite 5 en dat gaat prima, maar 1 ding irriteert me mateloos. Als ik een file open en ik edit daar wat in, dan maakt homesite een backupfile aan hs~<naam van file>.html

nou gooit ie die in dezelfde dir als het originele bestand en dat wil ik dus niet. Is er ergens een mogelijkheid om het standaard naar d:\temp te verwijzen ?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

die 'backup' is een tijdelijk bestand... dat weet je?

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 23:18 schreef wfvn het volgende:
die 'backup' is een tijdelijk bestand... dat weet je?
jep.. maar ik wil nog wel is uploaden voordat ik aan het saven sla en dan krijg ik dus ook al die temp files op me ftp die ik daarna weer weg moet halen..

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 29 mei 2002 23:19 schreef megamuch het volgende:

[..]

jep.. maar ik wil nog wel is uploaden voordat ik aan het saven sla en dan krijg ik dus ook al die temp files op me ftp die ik daarna weer weg moet halen..
Ik ken het 'probleem'.

Ik heb nu net ook ff zitten zoeken (versie 4.5) maar kan het niet vinden.
Gewoon ff blijven opletten dus, OF eerst de boel gereed maken, programma afsluiten en DAN pas uploaden.

• Willem
  • Laatst online: 22:08
Jij doet zeker intern testen met F12 ?

Niet doen nee. ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 23:23 schreef willem169 het volgende:
Jij doet zeker intern testen met F12 ?

Niet doen nee. ;)
doe ik nie :)

• Willem
megamuch:
doe ik nie :)
Vaagd... heb echt alleen last van temp files als ik intern heb getest, anders niet. Apart...

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 23:35 schreef willem169 het volgende:

[..]

Vaagd... heb echt alleen last van temp files als ik intern heb getest, anders niet. Apart...
je bedoelt als je op browse klikt in je homesite scherm.. (dus niet aparte browser window openen)

dat gebruik ik dus wel :)
anders valt de halve functionaliteit van homesite weg.. (voor mij iig)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 29 mei 2002 23:43 schreef megamuch het volgende:

[..]

je bedoelt als je op browse klikt in je homesite scherm.. (dus niet aparte browser window openen)

Indeed... dan heb je als alternatief een 2e scherm naast je huidige scherm zetten... Of een 21"/22"-scherm neerzetten.

Met m'n 19" schermpje kan ik met die functie van homesite aardig uit de voeten.

Verwijderd

tussendoor uploaden doe ik sowieso niet, heb ik personal webserver voor.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 23:45 schreef wfvn het volgende:

[..]

Indeed... dan heb je als alternatief een 2e scherm naast je huidige scherm zetten... Of een 21"/22"-scherm neerzetten.

Met m'n 19" schermpje kan ik met die functie van homesite aardig uit de voeten.
ik heb hier ook 19" op 1600*1200 en dualmonitor zou leuk zijn, maar is ff niet een optie.. (heb ook ff geen twinview en alle pci zit vol :( )

Heb liever een optie om die temp files ergens anders te pletteren :)

• Willem
megamuch:
Zie je nou wel? ;) :+

En ik heb mezelf gewoon aangeleerd _altijd_ extern te testen, in (meerdere) browsers... en als je maar vaak genoeg ALT-TAB, F5 oefent, is dat nog sneller als met je muis naar het interne test knopje van HomeSite ;)

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 23:47 schreef willem169 het volgende:

[..]

Zie je nou wel? ;) :+

En ik heb mezelf gewoon aangeleerd _altijd_ extern te testen, in (meerdere) browsers... en als je maar vaak genoeg ALT-TAB, F5 oefent, is dat nog sneller als met je muis naar het interne test knopje van HomeSite ;)
da's dus geen optie he :) ik heb namelijk nog wel is 15 bijna identieke pagina's open staan, als ik dan ff extended replace doe en daar wil ik kijken of het allemaal goed is, dan is klik browse samen met ctrl tab toch echt sneller

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mag ik ook wat gedeeltelijke oplossingen aandragen?

- Je gaat eens in je registry zoeken onder Homesite, beide keren dat hij vermeld staat (2x altijd geloof ik) en je kijkt of daar een sleutel tempdir ofzo bij zit... die wijzig je :)

- Als je externe ftp dinges gebruikt, kun je die dan sorteren op filename? Dat was het eerste dat in me opkwam, ik gebruik Windows Commander... dan filter je gewoon alle hs~ bestanden eruit dat die boven de andere html files staan... hmm hierin spreek ik mezelf tegen, want als je html en php beide hebt, komt het er tussenin te staan... :{

anyway, ik doe maar een gooi :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

jaja, ook sneller dan F12 rammen :?

enne mophor; PWS is leuk voor een project dat je op je gemak af kan maken, maar als je in de categorie update of fase2 zit dan heb je te maken met het aanpassen van en online versie al dan niet voorzien van server-side talen.

Ik denk dat je moet leren leven met die hs~'jes. :)
Ik heb de hele mapstructuur al dorgespit en gezocht binnen bestanden maar kan niets vinden wat er mee te maken heeft....

www.jurgroessen.nl

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
hier stond iets heel doms

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 30 mei 2002 00:09 schreef megamuch het volgende:
hier stond iets heel doms
best wel ja....

shift-F12 is the answer op dat domme van je :+

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 00:12 schreef wfvn het volgende:

[..]

best wel ja....

shift-F12 is the answer op dat domme van je :+
woei of gewoon nog een X op f12 :P :+

• Willem
Hangloozz:
jaja, ook sneller dan F12 rammen :?
Ja man!

ph34r my l337 l3f7 h4nd3d3d k3y sw17ch sk1llz

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

[..]
Wat is er mis met F11?

Misschien dat mijn redenering niet helemaal klopt maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat ie de temp files in dezelfde dir zet, wat dacht je van verwijzingen naar files (c.q. plaatjes), als je je temp file vanuit een andere dir gaat viewen kloppen je links niet meer en valt er dus ook vrij weinig te previewen...

tjeeez wat ben ik wakker ;)

Flickr

• Willem
DeFeCt:
Wat is er mis met F11?

Misschien dat mijn redenering niet helemaal klopt maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat ie de temp files in dezelfde dir zet...
Ik zeg ook niet dat ik het niet logisch vind dat temp files niet in dezelfde directory worden geplaats, maar ik zeg dat ik het schraal vind om intern te testen. Je mist ook een stukje overzicht imho.
DeFeCt:
...wat dacht je van verwijzingen naar files (c.q. plaatjes)...
Er is toch geen betere manier om die gewoon lekker lokaal te testen? Gewoon vanuit je Explorer een index.html aanklikken; Een betere simulatie heb je niet volgens mij. En als het goed is kloppen je paths en verwijzingen naar links/plaatjes toch wel, althans bij mij, aangezien je met de Resource Tab File Manager toch al in de juiste directory zit...
DeFeCt:
...als je je temp file vanuit een andere dir gaat viewen kloppen je links niet meer en valt er dus ook vrij weinig te previewen...
Ehm, die temp files view ik ook niet, -en dat is de bedoeling ook niet- maar de gewoon reguliere HTML bestanden, lijkt me ook gewoon het meest logisch. Maar eh, 't komt er vast op neer dat iedereen gewoon zijn eigen manier van werken heeft, en dat ook zal blijven doen.

Mijne is gewoon extern browsertje open, en daar testen dmv veel op F5 rammen :)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 30 mei 2002 09:15 schreef willem169 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het niet logisch vind dat temp files niet in dezelfde directory worden geplaats, maar ik zeg dat ik het schraal vind om intern te testen. Je mist ook een stukje overzicht imho.
Om snel te kijken of elementen op de juiste plaats staan en td's aansluiten enzo zie ik geen bezwaar om intern te previewen
Er is toch geen betere manier om die gewoon lekker lokaal te testen? Gewoon vanuit je Explorer een index.html aanklikken
Maar daar hebben we het toch ook over?
Een betere simulatie heb je niet volgens mij. En als het goed is kloppen je paths en verwijzingen naar links/plaatjes toch wel, althans bij mij, aangezien je met de Resource Tab File Manager toch al in de juiste directory zit...
Never heard off... Maar weet een ~hs file dan wat z'n eigenlijke root zou zijn, ookal wordt ie gesaved in een andere dir?
Ehm, die temp files view ik ook niet, -en dat is de bedoeling ook niet- maar de gewoon reguliere HTML bestanden, lijkt me ook gewoon het meest logisch.
Als dit niet de bedoeling is, waarom zit de optie (F11) er dan in?
Maar eh, 't komt er vast op neer dat iedereen gewoon zijn eigen manier van werken heeft, en dat ook zal blijven doen.
denk het ook, iets met old habits en roest enzo :)

Flickr

• Willem
DeFeCt:
Om snel te kijken of elementen op de juiste plaats staan en td's aansluiten enzo zie ik geen bezwaar om intern te previewen
Je hoeft ook niet externe te testen :)
Ik vind alleen die onnodige temp files irritant, en * Willem
DeFeCt:
Maar daar hebben we het toch ook over?
Niet toch?
Intern != Extern ?
DeFeCt:
Never heard off... Maar weet een ~hs file dan wat z'n eigenlijke root zou zijn, ookal wordt ie gesaved in een andere dir?
Nooit inverdiept, niet van plan ook, en je ziet: Het schept alleen maar onduidelijkheid ;)
DeFeCt:
Als dit niet de bedoeling is, waarom zit de optie (F11) er dan in?
You've got a point
DeFeCt:
denk het ook, iets met old habits en roest enzo :)
* Willem
Hier komt het denk ik wel weer op neer, dat je gewoon doet wat je zelf het handigst vind :) :P

Stop quoting like an idiot, willem!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik denk dat je eerder moet kijken naar je methode om je files te ftp-en, als je dat kennelijk dusdanig ge-automatiseerd hebt is het weinig extra moeite te zorgen dat hs~ files ge-ignored worden danwel direct na de upload gedeleted.

kijk in hoevere je ftp-programma files kan ignoren, op apple zou ik zoiets met een applescript doen (al is de python en perl ondersteuning vanuit BBedit beter, en kent bbedit ook een ftp-interface)

de dreamweaver ftp die ik ook soms gebruikt kent de mogelijkheid files te laten ignoren (althans de gehele site-view ignored dan die files)

Op een PC valt het misschien wel te doen met een klein VB scriptje, of ander is http://www.robo-ftp.com/ misschien wel iets (alhoewel 40 Euro me wel wat duur daarvoor is)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1