Toon posts:

Tualatin probs met PB computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1.3GHz Celeron, die ik op een apollo pro 133a mobo wil gebruiken. Via de search ben ik op wat links gestuit, waar anderen met dezelfde chipset dit succesvol hebben kunnen uitvoeren. Echter ik krijg hem niet eens voorbij het bios. Bij het checken van het geheugen slaat ie vast(?). Hij telt 192kB en verder gebeurd er niets(cursor blijft knipperen).
Het is van oorsprong een PB mobo, maar daar heb ik een normaal MSI MS6309 bios op geflasht dat zonder enkele problemen draait met de standaard p3-800@882. Het bios herkent de proc zelf overigens als een xeon 1.13 GHz. Iemand nog suggesties of tips, of is het op zoek naar een ander mobo.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 29 mei 2002 23:16 schreef Rewien het volgende:
Ik heb een 1.3GHz Celeron, die ik op een apollo pro 133a mobo wil gebruiken. Via de search ben ik op wat links gestuit, waar anderen met dezelfde chipset dit succesvol hebben kunnen uitvoeren.
Het is misschien handig dat je die liks ff post.
Verder: Is er een nieuwere bios? Want het lijkt er op dat hij de microcode van de CPU niet goed leest.

Edit: waarom post je dit trouwens niet in PMG want dit heeft vrij weinig met oce te maken lijkt me zo. ff in SM een verhuizing aanvragen!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=22] -> [forum=7]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 29 mei 2002 23:16 schreef Rewien het volgende:
Ik heb een 1.3GHz Celeron, die ik op een apollo pro 133a mobo wil gebruiken. Via de search ben ik op wat links gestuit, waar anderen met dezelfde chipset dit succesvol hebben kunnen uitvoeren. Echter ik krijg hem niet eens voorbij het bios. Bij het checken van het geheugen slaat ie vast(?). Hij telt 192kB en verder gebeurd er niets(cursor blijft knipperen).
Het is van oorsprong een PB mobo, maar daar heb ik een normaal MSI MS6309 bios op geflasht dat zonder enkele problemen draait met de standaard p3-800@882. Het bios herkent de proc zelf overigens als een xeon 1.13 GHz. Iemand nog suggesties of tips, of is het op zoek naar een ander mobo.
Post die links ff, maar de hamvraag:

Heb je de Tualatin mod uitgevoerd :?

En zo ja alle 3 stappen :?

Uitleg: vaak is een van de 3 genoeg, die wordt ook het meest gedaan, maar in sommige gevallen moet je alledrie doen.

Tikje off-topic: welke 6309 BIOS heb je erover geflashed (er zijn 4 versies op de MSI site, 1.0 was dacht ik de goede en werkt zeker, maar als jij een van de anderen (2.0, SB of LE) gedaan hebt zou het goed zijn om te weten of de anderen ook werken.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik de tualatin mod gedaan. Het is een 1.0 versie van de 6309 en voor die versie had ik ook een bios gedownload. Het werkt overigens wel nu, waarom nu wel en toen niet weet ik niet echt, maar goed draait nu stabiel op 1300@1495.