poort mappen @ linux... (klein vraagje)

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

sus

is druk :+

Topicstarter
Wat wil ik.

Ik heb op mijn PC een ECCp-proxy draaien, op poort 80. Hier kunnen alle PC's op mijn netwerk hun puntjes naar toe flushen.

Ik wil dat hij voor de buitenwereld (voor mijn andere PC's dus) op een andere poort te bereiken is, 8800 bv.

Kan ik dit op deze manier oplossen?
code:
1
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d <inet_ip_server> --dport 8800 \ -j DNAT --to <local_ip:80>

Hierdoor zou nl. mijn webserver lokaal gewoon op poort 80 kunnen, maar voor de buitenwereld op 8800.

Ik heb deze code uit de FAQ (heb dus netjes gezocht), maar ik kan nergens vinden of dit nou gaat lukken.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Die \ mag er niet in staan als je alles op dezelfde regel typt..

Maar waarom bind je niet gewoon je apache een keer extra op <buitenip>:8800?

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• sus

sus

Topicstarter
Ik werk niet met apache, maar met sambar. Ik heb nl. eccp.cgi, en die geeft conflicten met apache en ISS. Met sambar werkt het wel.

Ik wil in de toekomst een nieuwe proxy opzetten met MySQL en apache, maar daarvoor heb ik (nog) te weinig kennis van linux.

Verwijderd

Maar werkt het nu ook ? Want daar ben je niet duidelijk over. Die \ is inderdaad een teken dat de rest van het commando op de volgende regel verder gaat.

• sus

sus

Topicstarter
hehe, ik moest gisteren de server uitzetten wegens strooomstoring. Gelukkig een UPS om hem ff netjes uit te zetten.

Daarom heb ik dus vanmorgen pas die regel kunnen invoeren. En het werkt. Ik moest die \ wel gebruiken omdat ik op een nieuwe regel verder moest, maar dat is geen probleem.

Ik heb nu dus lokaal gewoon poort 80, terwijl ik naar buiten 8800 gebruik.