Website die pagina's kan laden+tonen (soort proxy)

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Wat ik zou willen doen is het volgende:

Een webpagina maken op een eigen webservertje, met daarop 1 invoerveld en 1 submitknop. In dat invoerveld moet dan een url worden ingetikt. Bij "submit" moet die dan worden geladen worden door mijn eigen webserver, en vervolgens moet de site worden doorgegeven alsof die van mijn webserver komt.

Op die manier zou je dan restricties op schoolcomputers kunnen omzeilen, door naar je eigen site te surfen, de url in te tikken en vervolgens alle sites te kunnen bekijken (mits je toegang hebt tot je eigen site).

Dit lijkt natuurlijk erg op een proxyserver, alleen hier hoef je geen proxyserver in te stellen in je browser, maar heb je die gewoon als webpagina.

Nou is mijn vraag: Hoe zou dit makkelijk kunnen? En dan in eerste instantie alleen maar html pagina's laden zonder plaatjes erin, dus 1 .html file.
Ik zat zelf te denken aan iets met PHP, maar daar ben ik niet zo'n ster in. Ik heb al voor de gein geprobeert:
code:
1
2
3
4
<?
include($url); //$url komt van het invoerformuliertje en is
            gewoon een url (http://www.tweakers.net/)
?>

Maar dat werkte niet. Maar ik zat dus aan zoiets dergelijks te denken: eenvoudig maar doeltreffend.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
http://www.php.net/manual/en/function.readfile.php

En om de plaatjes en andere dingen die een relatief path hebben goed in te laden moet je het ipv direct outputten eerst even in een array laden en een regeltje toevoegen aan de header met iets in de richting van 'basepath=url van de pagina'.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Kewl het werkt :P

Maar kan je wat meer uitleggen over die array?

Want met readfile() krijg ik eigenlijk gewoon de html code van een pagina. Maar hoe herken ik daarin url's naar plaatjes etc.? Gewoon zoeken naar de strings src=" en href=" ofzo? Dan moet dat wel lukken.