Toon posts:

Kan dit..?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.

Ik heb een Fujitsu-Siemens computer op het oog. Alles specs zijn redelijk goed en de prijs is ook netjes. Alleen zit er 512 SD-ram in. Dat wil ik liever niet, ik wil DDR of RD. Nou had ik ergens gehoord dat als er SD op zit dat DDR of RD dan niet mogelijk is. Klinkt op zich best logisch dacht ik...

Maar nu adverteert Siemens nou juist net dat de Scaleo 800 (daar heb ik het over namelijk... :) ) wel RD support, tot wel 2048 MB!!! :o En op tweakers.buyitdirect.nl is het zelfs gewoon te koop. Dus het schijnt wel te kunnen!

Wat is nou waar en wat is nou niet waar?!? Wil het namelijk wel zeker weten voordat ik de computer koop...

Owjah, en is RD nou echt zoveel beter dan DDR? Of is dat een beetje bull-shit???

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
RDRam is voor sommige situaties wat beter maar als normale gebruiker zal je daar weinig tot niets van merken.
RDRAM is gewoon wat sneller in sommige situaties.
Tussen SDRam en DDR zit ongeveer een 5-20% verschil (gebaseerd op benchmarks) afhankelijk van de gebruikte chipset op het moederbord.

Er zijn borden die zowel SDRAM als DDR geheugen aan kunnen.
Oude RDRAM borden konden soms ook nog SDRAM aan maar meestal is het tegenwoordig alleen maar RDRAM.

Die ondersteuning van 2GB RDRAM stelt niets voor, elk bord ondersteund standaard een x aantal GB an het soort geheugen dat erop moet.

Senile! Senile Oekaki

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Ik denk dat je goed moet kijken waarom je een bepaald type geheugen wenst/wilt of denkt nodig te hebben. (Advanced) Gaming stelt hogere eisen (mn. video geheugen) terwijl bijv. voor office of internet gebruik het eigenlijk niet echt uitmaakt.

M.a.w. laat je niet gek maken en kijk naar het geheel van de performance (als dat al echt een rol speelt). Voor algemeen PC gebruikt (onder XP) is 512Mb vaak meer dan zat.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
je hebt dan waarschijnlijk 2 soorten slots erin zitten.

SD slots en DDR/RD slots.

of je propt er SD in of het andere, maar samen gaat niet

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen, SDR en DDR zijn beiden SDRAM, maar verschillende types-

die 'SD-RAM' die jullie typen zou staan voor Single Data - Random Access Memory. Zonder de Rate is er geen **** aan |:(

Dus

algemeen: SDRAM (als in SDRAM vs. RDRAM)
specifiek: SDR vs DDR
volledig: SDR-SDRAM en DDR SDRAM

Begrepen :?

Nee, dacht het niet, maar ik moest ff een mier neuken ;(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 23:15 schreef _bas_ het volgende:
RDRam is voor sommige situaties wat beter maar als normale gebruiker zal je daar weinig tot niets van merken.
RDRAM is gewoon wat sneller in sommige situaties.
Tussen SDRam en DDR zit ongeveer een 5-20% verschil (gebaseerd op benchmarks) afhankelijk van de gebruikte chipset op het moederbord.
Bullshit... als je sd-ram in je pc hebt ipv van rdram dan word je pc 2x zo langzaam. DDR(double data rate)= 2x zo snel als SD, en RDram is nog sneller als DDR dus reken maar uit he

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 13:18 schreef EdonyX het volgende:

[..]

Bullshit... als je sd-ram in je pc hebt ipv van rdram dan word je pc 2x zo langzaam. DDR(double data rate)= 2x zo snel als SD, en RDram is nog sneller als DDR dus reken maar uit he
Onzin, van ATA66 wordt je hele pc ook niet 2x zo snel als van ATA33. Van DDR wordt je pc ook niet 2x zo snel als met gewoon SDR. Omdat ten eerste de snelheid van je computer lang niet alleen afhankelijk is van je geheugen en ten tweede omdat die verdubbeling van snelheid in de praktijk nooit voor een 2x zo vlot geheugengebruik zorgt.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Is het niet zo dat als je de pc met Rdram neemt dat ze er ook een Rdram mobo in zetten? Bij bv Vobis (:r) doen ze dat wel. Of het is natuurlijk een mobo die beide soorten geheugen aan kan. (Zoals een ECS k7s5a met Sdram en ddr ram (;)) kan.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op woensdag 29 mei 2002 23:08 schreef Rossifumi het volgende:
Ik zit met een probleem.

Ik heb een Fujitsu-Siemens computer op het oog. Alles specs zijn redelijk goed en de prijs is ook netjes. Alleen zit er 512 SD-ram in. Dat wil ik liever niet, ik wil DDR of RD. Nou had ik ergens gehoord dat als er SD op zit dat DDR of RD dan niet mogelijk is. Klinkt op zich best logisch dacht ik...

Maar nu adverteert Siemens nou juist net dat de Scaleo 800 (daar heb ik het over namelijk... :) ) wel RD support, tot wel 2048 MB!!! :o En op tweakers.buyitdirect.nl is het zelfs gewoon te koop. Dus het schijnt wel te kunnen!

Wat is nou waar en wat is nou niet waar?!? Wil het namelijk wel zeker weten voordat ik de computer koop...

Owjah, en is RD nou echt zoveel beter dan DDR? Of is dat een beetje bull-shit???
Probeer er anders achter te komen welke chipset er op het moederbord zit. Dan kun je heel makkelijk via Internet achterhalen welke soorten RAM er ondersteunt worden. Als het een AMD processor is die er in zit, heb je alleen SDR-SDRAM of DDR-SDRAM geheugen ondersteuning. Is het een P VI dan kun je alle drie krijgen alleen nooit gelijktijdig op 1 moederbord. Probeer dat eerst eens te achterhalen. Suc6

I think, therefor I am.....I think.

Pagina: 1