Mijn PC als radio

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VioLenT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11-2018
Zou dit kunnen werken:
Een pc met winamp en een zoot liedjes, ik stop in mijn line out een stekker die naar een antene gaat waardoor ik met mijn radio bv. op de fiets of auto dat signaal weer op kan pikken.
Je moet dan niet te ver buiten het bereik van antenne gaan.

of zelfde principe alleen dan via hogere of lagere geluidsgolfen, zodat je die niet met een radio kan op vangen, maar bijvoorbeeld wel met portofoon.

ik zelf denk dat het wel kan maar dat je dan illegaal bezig ben, omdat: 1. je mag niet zomaar radio gaan maken, naast dat je niet betaald voor die freqentie, ook nog dat je het copyright van de artiesten schend (maar ze hebben wel ergere dingen aan hun kop)
2. buiten die radio golfen heb je golven voor portofoons en overheids diensten zoals politie, ambulance, brandweer, leger. die kan je dan heel makkelijk storen en dat is niet de bedoeling

Wat ik hier mee wil is als ik iedere dag mijn krantjes bezorg (ja ik weet het) mijn eigen stijl muziek kan horen zonder nieuws en weer en files en reclame, door simpel een radio'tje of een klein licht gewicht portofoon ontvangst apparaatje (half duplex, moet ik nog ff uitvinden hoe) bij me te hebben.

als iemand commentaar, aanvullingen, correcties heeft, graag

hier is vette winst mee te maken volgens mij >:), alleen niet zo slim om jullie te vertellen :P

Mijn Specs

Verwijderd

offtopic..

en als ze je pakken... oefff.. You wish you 'd wish you've never been born..

• VioLenT
Op woensdag 29 mei 2002 23:14 schreef Pauluz het volgende:
offtopic..

en als ze je pakken... oefff.. You wish you 'd wish you've never been born..
hoezo offtopic?

ja, maar het kan dus wel

Mijn Specs

• CZHP10
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2021

CZHP10

Nou, kweet ut ook nie meer..

Kan wel
, via klein FM-zendertje
(heb ik wel eens gebouwd met Josty-kit bouwpakketje, laaaaaaaaaaaaaaaaaaang geleden)

Maaruh ZZwaar strafbaar tegenwordig.....

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 07:50
Is een draagbare minidisc speler niet makkelijker?
Slaat niet over en met een geluidskaart met optical out ook aan je pc te koppelen om een zooi mp3tjes over te pompen.
Bovendien ook een stuk kleiner dan een cd en geen geklooi met radio uitzenden.
Denk daar eens over na ;)

Verwijderd

Je moet een zender hebben die je kan instellen op een frequentie als 101.2 of iets...

Zoek voor je begint jou ether af op de freqs en kijk waar een mooi gaatje zit... Daar moet jij dus gaan zitten met je zender... (kweet niet psies hoe dat gaat.. maar ik had vroeger een babyfoon die je kon gebruiken als radiozender op 92.1)En dan zenden maar... en jij met je radio afstemmen op jou freq en tada...

Zover ik weet werken politie e.d. niet op deze frequenties simpelweg omdat dit deel van de ether voor de radiozenders al radio538 enzo.. gebruikt wordt.

En nog iets.. Volgens mij kunnen ze je traceren en jou positie dus vinden... ik wacht ff op anderen die hier iets opweten..

• pelican
  • Niet online

pelican

Op woensdag 29 mei 2002 23:07 schreef VioLenT het volgende:
Wat ik hier mee wil is als ik iedere dag mijn krantjes bezorg (ja ik weet het) mijn eigen stijl muziek kan horen zonder nieuws en weer en files en reclame
Koop een discman/minidisc/mp3 ;)

Dit lijkt me niet realiseerbaar (goede kwaliteit en een beetje bereik) als je het legaal wilt houden, en als je het illegaal wilt doen zal het denk meer kosten dan een mp3 spelertje >:)

Verwijderd

ik zou een RF-draadlose koptelefoon kopen

• VioLenT
Op woensdag 29 mei 2002 23:21 schreef DeadMetal het volgende:
Is een draagbare minidisc speler niet makkelijker?
Slaat niet over en met een geluidskaart met optical out ook aan je pc te koppelen om een zooi mp3tjes over te pompen.
Bovendien ook een stuk kleiner dan een cd en geen geklooi met radio uitzenden.
Denk daar eens over na ;)
minidisc heb ik al maar kan zo weinig leuks op en het is steeds het zelfde
Op woensdag 29 mei 2002 23:23 schreef Pauluz het volgende:
Je moet een zender hebben die je kan instellen op een frequentie als 101.2 of iets...

Zoek voor je begint jou ether af op de freqs en kijk waar een mooi gaatje zit... Daar moet jij dus gaan zitten met je zender... (kweet niet psies hoe dat gaat.. maar ik had vroeger een babyfoon die je kon gebruiken als radiozender op 92.1)En dan zenden maar... en jij met je radio afstemmen op jou freq en tada...

Zover ik weet werken politie e.d. niet op deze frequenties simpelweg omdat dit deel van de ether voor de radiozenders al radio538 enzo.. gebruikt wordt.

En nog iets.. Volgens mij kunnen ze je traceren en jou positie dus vinden... ik wacht ff op anderen die hier iets opweten..
dat traceren heb ik eens gezien op het klokhuis, maar als je niemand last bezorg dan gaan ze je toch ook niet zoeken?

Mijn Specs

Verwijderd

dat ze je traceren, weet iemand die ik ken dondersgoed
Chris, alias Freewave de radiopiraat van leiden

http://www.freewave.nl/

• pelican
  • Niet online

pelican

Op woensdag 29 mei 2002 23:31 schreef J4ZP3R het volgende:
dat ze je traceren, weet iemand die ik ken dondersgoed
Chris, alias Freewave de radiopiraat van leiden

http://www.freewave.nl/
Kicken >:), onder het motto "De aanhouder wint".
Helaas niet altijd.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 23:27 schreef VioLenT het volgende:
dat traceren heb ik eens gezien op het klokhuis, maar als je niemand last bezorg dan gaan ze je toch ook niet zoeken?
Je denkt dat je niemand last bezorgt.
Als die zender van jou een bagger signaal de ether in stuurt (met een hoop spiegelfrequenties) kan je daarmee anderen storen...
Luchtvaart, politie, andere omroepen enz.

Met een kleine zender, die niet teveel vermogen, uitzendt zullen ze je niet zo snel pakken. Als ze je pakken dan kunnen ze de zender (en alles wat eraan vast zit!) in beslag nemen + een boete.

Zenden op een band voor "burgers" (27MC, portofoon) zal je door medegebruikers ook niet in dank worden afgenomen.

Een portable cd-speler die ook MP3 ceedee's slikt, of een radiografische koptelefoon lijkt mij praktischer.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

laptopje achter in je auto leggen (ben ik ook van plan) en dan je mp3 files of wat je ook gebruikt gewoon overpompen...
Klaar.... :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Jullie hebben het nu allemaal over de FM golflengte,...maar je mag toch wel op AM uitzenden? of heb ik het nu helemaal mis?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 29 mei 2002 23:59 schreef Calavaro het volgende:
Jullie hebben het nu allemaal over de FM golflengte,...maar je mag toch wel op AM uitzenden? of heb ik het nu helemaal mis?
Geloof me ... je hebt het helemaal mis :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:55

b_buster

Ojajoh?

AM mag sowieso niet volgens mij, en op FM alleen ergens rond de 27Mhz bij een max. van 4 Watt. Als je op andere banden wilt zenden moet je een vergunning hebben...

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

van mij mag je best op AM uitzenden hoor :)

ik heb alleen medelijden met jou, je familie je buren, je naasten en de mensen die verder wel is rond je huis lopen.
je hoor wel is van die verhalen... hersen tumoren, dna afwijkingen... geen radio in de buurt die meer normaal signaal geeft... maarja jij hebt je AM zender :)

vertel me btw ook ff waar je die 2 antenes en die aarde legt tussen die antennes... ik heb zelf ook nog interesse :+

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
In een ver *crimineel* verleden gespeeld voor radio en je wordt niet blij van de witte-muizen en de klachten van de omgeving.

Voor alle duidelijkheid je mag zonder omroepvergunning geen muziek uitzenden, ook niet op de AM. Uitzondering is voor de apparatuur bestemd voor lokaal privé gebruik (wireless headset enz.)

Alternatief waar niet echt veel bezwaar tegen zal zijn ;)
- 2 GSM's: eentje leg je thuis voor je box en je belt
- daarmee de andere die je meeneemt. Kost je alleen maar
- tikken. :+

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• VioLenT
ok het mag niet, je bezorg je buurt last door jou signaal en als je gepakt word ben je alles kwijt. ok, mischien is het plan leuker dan de realiteit.

maar dan gewoon even voor de nieuwsgierigheid, hoeveel zou dat dan ongeveer gaan kosten zo'n antennegeval en hoeveel kost het om dan (regionaal) met vergunning uittezenden?

en die antenne(s) kan je toch gewoon op je dak zetten, de buurman van me neef die heeft er ook een paar op zijn dak, ik weet alleen niet wat hij er mee doet.

Mijn Specs

Verwijderd

Laptop in je krantenfiets. Draadloze koptelefoon eraan. En dan aan je vrienden vertellen dat het signaal vanuit je pc komt (niet zeggent dat die pc in je fietstassen zit). Als ze je niet geloven kunnen ze even meekomen naar je huis (Daar heb je toch precies dezelfde mp3tjes). Dan ben je misschien wel de men >:)

• MortalPiso
  • Laatst online: 15-08 10:25
Zoals -Blackbird- al zei, je kunt wel het 27Mhz kanaal gebruiken. Je kunt daarmee ong een straal van 6km bereiken, maar dat ligt aan de antenne/plaats van de antenne/zendvermogen. Een bekende van me had dat een keer gedaan, hup bakkie aan zn pc aangesloten en continu muziek uitzenden. Hij had de ontvanger (lees: ouwe walkie talkie) in een pennenblik gedaan en een aansluiting voor een koptelefoon eraan gezet. Het werke wel, alleen de geluidskwaliteit is nou niet echt geweldig. (klinkt als een mono AM station) Maar volgens mij is het uitzenden op 27Mhz frequentie wel gewoon legaal. :z

Verwijderd

Ja dat doen idd meerdere mensen... maa andere gebruikers nemen je dat absoluut niet in dank af...

je zal dan een kanaal moeten hebben en dat vast gaan gebruiken...

Nog een nadeel.. je kleine compacte radio wordt meteen een bakkie die je niet zo ff meeneemt..

• VioLenT
Op donderdag 30 mei 2002 07:52 schreef VioLenT het volgende:
ok het mag niet, je bezorg je buurt last door jou signaal en als je gepakt word ben je alles kwijt. ok, mischien is het plan leuker dan de realiteit.

maar dan gewoon even voor de nieuwsgierigheid, hoeveel zou dat dan ongeveer gaan kosten zo'n antennegeval en hoeveel kost het om dan (regionaal) met vergunning uittezenden?

en die antenne(s) kan je toch gewoon op je dak zetten, de buurman van me neef die heeft er ook een paar op zijn dak, ik weet alleen niet wat hij er mee doet.
ja wil ik nog steeds weten :?

Mijn Specs

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
kleine oordopjes aan je draadloze koptelefoon modden :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Ja! Op de AM! Mag dan wel niet maarja, er mag wel meer niet. Zendertje zien te bemachtigen, en zenden maar. Nadeel aan zenden op AM is dat je zo'n grote spanning nodig bent om te zenden. Magnetisch veld om je huisje heen, TLetjes die spontaan beginnen te gloeien.... Oftewel, begin niet aan zenden. Voor je een beetje geluid in de lucht hebt ben je het geld al kwijt waarvoor je best een paar leuke mp3players kunt kopen.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op zaterdag 01 juni 2002 16:47 schreef maxxmad het volgende:
Ja! Op de AM! Mag dan wel niet maarja, er mag wel meer niet. Zendertje zien te bemachtigen, en zenden maar. Nadeel aan zenden op AM is dat je zo'n grote spanning nodig bent om te zenden. Magnetisch veld om je huisje heen, TLetjes die spontaan beginnen te gloeien.... Oftewel, begin niet aan zenden. Voor je een beetje geluid in de lucht hebt ben je het geld al kwijt waarvoor je best een paar leuke mp3players kunt kopen.
maar dan heb je ook wat ;)
kun je iig als je op vakantie bent ook naar je favoriete muziek luisteren :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:09
Op zaterdag 01 juni 2002 16:58 schreef Skinkie het volgende:

[..]

maar dan heb je ook wat ;)
kun je iig als je op vakantie bent ook naar je favoriete muziek luisteren :)
en ald je er nog een paar eurotjes er bovenop gooit heb je een laptop voor al je favoriete vakantie muziek

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 15:53
Je kan natuurlijk als je zo graag wil radio maken naar 5+3=8 of yorin gaan ofzoofzo :P
of je kan het altijd proberen bij lokaal omroepje

Mijn PC'tje

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:01
er zijn 2.4 gigaherz digitale draadloze telefoons verkrijgbaar met een range van 1 mijl (sommige nog verder). hoe ver is je krantenwijk?

deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.cordless-guys.com/2563s.jpg

kost 110 dollar +shipping

ombouwen zal niet al te moeilijk zijn. koptelefoontje, wat draadjes aan mekaar.

• VioLenT
ehm ja zal van mijn huis naar verste huis wel kilometertje of 5 zijn
dus lijkt me beetje zinloos

maar ziet er wel vet uit :P

Mijn Specs

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Dat kan ja, het was zelfs vrij makkelijk d8 ik, zonder extra hardware als k me niet vergis...
mast3r heeft wel 's uitgezonden...

Specs

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 03:08

Nobby

Nuts!

Ik heb een riovolt sp250, daar kan je een cd in drukken; dat betekent ongeveer 200 mp3-tjes op 1 cd >:).
En voor overslaan hoef je al helemaal niet bang te zijn, je hebt een antishock van 4 min :9~

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• VioLenT
Op maandag 03 juni 2002 18:49 schreef DAlchemist het volgende:
Ik heb een riovolt sp250, daar kan je een cd in drukken; dat betekent ongeveer 200 mp3-tjes op 1 cd >:).
En voor overslaan hoef je al helemaal niet bang te zijn, je hebt een antishock van 4 min :9~
ja ik wil iriver kopen zit ook nog radio en spelletjes oo maar die is ook fucking duur

Mijn Specs

• Sick Nick
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 04 juni 2002 13:42 schreef VioLenT het volgende:

[..]

ja ik wil iriver kopen zit ook nog radio en spelletjes oo maar die is ook fucking duur
Wat denk je wat een beetje zender die 5 a 6 KM red kost? :D

Verwijderd

2 walkie-talkies kopen,het microfoontje eraf en in plaats daarvan er een audiosignaal opzetten van je geluidskaart?

• VioLenT
Op dinsdag 04 juni 2002 13:49 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Wat denk je wat een beetje zender die 5 a 6 KM red kost? :D
ja dat wil ik nu graag weten :?

Mijn Specs

Pagina: 1