Toon posts:

Webaccess op verschillende poorten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer twee websites te draaien op verschillende poorten(80 en 1000). Op deze websites wil ik 'Exchange webaccess' toegang geven.
Ik voeg aan de nieuwe website(prt 1000) de volgende dingen toe:
- /Exchweb
- /public
- /Exchange
- /Exadmin
- /MSADC

Alle instellingen neem ik over van de 'Default website'(prt 80). Behalve poort-nummer uiteraard.

Het probleem is dat ik http://Host:1000/Exchange niet aan de praat krijg. Terwijl de default op poort 80 wel werkt.

En op poort 1000 de tweede website, geeft alleen de directory inhoud weer, met de usernames van de mailboxen.
Maar hoe krijg ik dat na het inloggen exchange webaccess lokaal op de client word opgestart?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als dat kon, wil ik dat ook weten.

ik ben er nog niet intensief mee bezig geweest, maar ik ben wel zo ver, om te weten dat simpel naar die MBX directory een mapping te maken, dat dat niet werkt.

ik probeer nl. het webaccess gedeelte op een andere server te draaien. maar dat werkt ook nie.

hhmmzzz... deze thread staat in ieder geval in mijn hottopics.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Captor

Serenity now, insanity later !

Op woensdag 29 mei 2002 23:55 schreef Dirk-Jan het volgende:
Als dat kon, wil ik dat ook weten.

ik ben er nog niet intensief mee bezig geweest, maar ik ben wel zo ver, om te weten dat simpel naar die MBX directory een mapping te maken, dat dat niet werkt.

ik probeer nl. het webaccess gedeelte op een andere server te draaien. maar dat werkt ook nie.

hhmmzzz... deze thread staat in ieder geval in mijn hottopics.
Als je webaccess op een andere server wilt draaien moet je gebruik maken van een front-end en back-end server. En moet je gebruik maken van Exchange Enterprise. Bij MS zijn hier wel mooie documentjes over te vinden.

Verwijderd

In dat geval is het ook vast wel mogelijk om op dezelfde manier Exchange webaccess op twee porten te draaien.
Installeer op port 1000 een front-end en laat deze connecten naar je back-end op port 80 >:)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Op donderdag 30 mei 2002 11:17 schreef Captor het volgende:
Als je webaccess op een andere server wilt draaien moet je gebruik maken van een front-end en back-end server. En moet je gebruik maken van Exchange Enterprise. Bij MS zijn hier wel mooie documentjes over te vinden.
Inderdaad, de standaard Exchange versie kan zoiets niet.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom kan je wel verschillende websites draaien op verschillende poorten met de zelfde inhoud. En niet twee inlog procedures voor exchange op 2 poorten?

En wat gaat er mis of wat moet er extra gedaan worden om webaccess te implementeren in IIS 5? Zijn er dan ook instellingen in exchange zelf die verandert moeten worden. Om de dus op een niet 'Default Website' te kunnen draaien.

Ik wil van die default website af. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand hoe Exchange webaccess aan de IIS gehangen moet worden?

'Gelukkig', ben ik er ook nog niet uit. (grom grom).

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Nou, als je Exchange met Webaccess installeerd, word er in iedergeval wel iets extra's gedaan, behalve simpelweg een web-siteje aangemaakt.

wat het precies is, ben ik ook nog niet achter...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Heb exchange web xs niet door kunnen kijken maar heb wel in de exchange mmc een virtual exchange server zien staan voor http en ik gok erop dat je wat applicatie dlls moet laden voor die site, check bij de bestaande site eens wat er geladen is aan filters etc.

9worlds.net @ hattrick.org

Verwijderd

er wordt inderdaad een ms exchange web component geladen. Kijk hier eens na.

edit:

Het veranderen van de iis poort waar het zooitje opdraait geeft geen problemen hier.
Eigenlijk zou je die site nu moeten dupliceren en dan het poort nummer weer terug zetten naar 80. Maar ik zie in die mmc geen functie waar dat mee zou kunnen :(

(Martijntje denkt te veel in *nix :) )

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 09:32
in je default web site word een isapi dll van exchange geladen, wellicht is dat een hint.

en dat is idd wel krom, het ene deel van die Exchange web sites beheer je via de Exchange system admin.mmc
en het andere deel via de gebruikelijke IIS.mmc

erg krom vindt ik.

Maar ik ben ook wel geintreseerd in Exchange web losslopen van de exch server, wij draaien overigens de standaard versie, simpel weg omdat die in Bachoffice 2000 zal.
Achteraf zijn die gasten van bill gewoon naaaaaiers, je koopt een compleet backoffice product, en zei stoppen er enkel standaard versies in, stelletje :r :r

Bij het installeren van EXCh WEB XS, worden er een aantal virtuele directory's aangemaakt en dus geen websites, deze worden naar mijn idee middels die Exchange.dll isapi filter aangesproken.

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

Topicstarter
GEVONDEN!

Wat je moet doen is in de 'Exchange System Manager' zoeken naar Administrative Groups/First Administrative Group/Servers/Hostname/Protocols/HTTP/

Rechts kliken op HTTP en kat in zijn bakkie! >:)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 08:28 schreef RS het volgende:
GEVONDEN!

Wat je moet doen is in de 'Exchange System Manager' zoeken naar Administrative Groups/First Administrative Group/Servers/Hostname/Protocols/HTTP/

Rechts kliken op HTTP en kat in zijn bakkie! >:)
dan zegt ie doodleuk dat ik de IIS MMC moet gebruiken om de instellingen van de exchange server te veranderen :(
Pagina: 1